[2.5 TD] Naped SS |
Autor |
Wiadomość |
Oficer_171
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD 1992r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 2 Skąd: Międzyrzec Podlaski
|
Wysłany: 30-12-2009, 17:22 [2.5 TD] Naped SS
|
|
|
Witam
Mam pytanie odnośnie napędów Pajero bo nie mogę takiego tematu znaleźć... a mianowicie, czy gdy się załączy 4LLc i blokadę tylnego mostu, to na prostych kołach będą się kręciły cztery koła (2 z przodu i 2 z tylu) czy trzy koła (1 z przodu i 2 z tyłu)??
Z góry dzięki za odpowiedz |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2009, 19:08 Re: Naped SS
|
|
|
Oficer_171 napisał/a: | Witam
Mam pytanie odnośnie napędów Pajero bo nie mogę takiego tematu znaleźć... a mianowicie, czy gdy się załączy 4LLc i blokadę tylnego mostu, to na prostych kołach będą się kręciły cztery koła (2 z przodu i 2 z tylu) czy trzy koła (1 z przodu i 2 z tyłu)??
Z góry dzięki za odpowiedz |
Teoretycznie 4, ale tak naprawdę to 3.
Poczytaj: http://forum.mitsumaniaki...p=228406#228406 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 30-12-2009, 21:22
|
|
|
na idealnie prostej cztery...gdy tylko zjedziesz na jakieś nierówności to jodno z kół przednich które ma większy opór przestaje ciągnąć....i wtedy trzy,bo przedni dyfer nie posiada blokady |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-12-2009, 22:48
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | Teoretycznie 4, ale tak naprawdę to 3. |
gołąb napisał/a: | na idealnie prostej cztery... |
Napędzane będą tylko trzy koła->> dwa tylne bo zblokowany tylny dyfer i przednie te któremu będzie łatwiej
gołąb napisał/a: | bo przedni dyfer nie posiada blokady |
a jeśli posiada to napędzane będą cztery koła. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2009, 23:40
|
|
|
gołąb napisał/a: | na idealnie prostej cztery...gdy tylko zjedziesz na jakieś nierówności to jodno z kół przednich które ma większy opór przestaje ciągnąć....i wtedy trzy,bo przedni dyfer nie posiada blokady |
jawaldek napisał/a: | bartek2800 napisał/a:
Teoretycznie 4, ale tak naprawdę to 3.
gołąb napisał/a:
na idealnie prostej cztery...
Napędzane będą tylko trzy koła->> dwa tylne bo zblokowany tylny dyfer i przednie te któremu będzie łatwiej
gołąb napisał/a:
bo przedni dyfer nie posiada blokady
a jeśli posiada to napędzane będą cztery koła. |
Otóż to. Więc tylko w niezwykłych przypadkach będzie ten prawdziwy napęd na 4 koła. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 31-12-2009, 15:55
|
|
|
Właśnie jak mówię...tylko przy idealnie prostej i równej nawierzchni w przednim moście będą napędzane dwa koła.Jeśli tylko któreś z kół będzie miało większy opór,choć odrobinę- wtedy zaczyna działać mechanizm różnicowy i to koło przestaje ciągnąć. |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 01-01-2010, 13:35
|
|
|
gołąb napisał/a: | Właśnie jak mówię...tylko przy idealnie prostej i równej nawierzchni w przednim moście będą napędzane dwa koła.Jeśli tylko któreś z kół będzie miało większy opór,choć odrobinę- wtedy zaczyna działać mechanizm różnicowy i to koło przestaje ciągnąć. |
Nie tak do końca. Ciągną cztery, aż do wystąpienia poślizgu. Jak wjedziesz w błotko i staniesz to wtedy z tyłu dwa a z przodu jedno z reguły na przemian. Na czarnym ciągną cztery.
Blokady przedniego "dyfra" w pajero fabrycznym jeszcze nie spotkałem.
Pozdrawiam z Nowym Rokiem
[ Dodano: 01-01-2010, 13:45 ]
Dana oś bez blokady przestaje ciągnąć dopiero wtedy gdy jedno koło stoi na tak śliskiej nawierzchni, że obraca się w miejscu. Wtedy cały moment obrotowy jest przekazywany na to koło. Drugie stoi w miejscu. Jak zablokujemy mechanizm różnicowy wówczas zaczyna ciągnąć koło stojące na "czarnym". Tak samo jest z mechanizmem różnicowym między osiowym, tylko dotyczy całej przedniej i tylnej osi.
Pozdrówka |
_________________
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-01-2010, 15:32
|
|
|
PiotrC napisał/a: | Blokady przedniego "dyfra" w pajero fabrycznym jeszcze nie spotkałem. |
Ale można zamontować tyle że .......... koszt to jakieś 7-8 tyś Szczęśliwego i Pomyślnego już będącego Roku 2010 tak na marginesie jak długo będzie nam się myliło wpisywanie roku zamiast 2010->> 20010 |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
cameltruck
Nowy Forumowicz camel
Auto: mitsubishi pajero 2800 tdi/95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: tuliszków
|
Wysłany: 02-01-2010, 22:07
|
|
|
witam serdecznie mam mały problem lampka od blakady skrzyni mi mruga a nie swieci ciagle jak włacze na blokade skrzyni niewiem czy to jest dobrze czy zle ale ruznice zdaje mi sie jest bo jezdzilem po sniegu i zdawalo mi sie ze z blokada skrzyni lepiej pokonywal snieg pozdrawiam |
_________________ cameltruck |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 02-01-2010, 22:32
|
|
|
cameltruck napisał/a: | lampka od blakady skrzyni mi mruga a nie swieci ciagle jak włacze na blokade skrzyni |
Włączasz napęd na przód?? czy blokadę tylnego mostu?? jeśli mruga to raczej się nie załączył aczkolwiek może być też wina samego czujnika.Najprościej jest to sprawdzić gdy samochód jest w górze na podnośniku w warsztacie.Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku. Nie ma czegoś takiego blokada skrzyni |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Oficer_171
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD 1992r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 2 Skąd: Międzyrzec Podlaski
|
Wysłany: 02-01-2010, 22:35
|
|
|
cameltruck napisał/a: | witam serdecznie mam mały problem lampka od blakady skrzyni mi mruga a nie swieci ciagle jak włacze na blokade skrzyni niewiem czy to jest dobrze czy zle ale ruznice zdaje mi sie jest bo jezdzilem po sniegu i zdawalo mi sie ze z blokada skrzyni lepiej pokonywal snieg pozdrawiam |
Hmm, blokadę skrzyni?? Moze blokade centralnego mechanizmu. Po zalaczeniu powinna swiecic swiatlem stalym, ale moze masz cos nie tak z kablami albo z komputerem. Ja tez mam taki problem z blokada tylniego mostu bo ciagle mruga a nie sie swieci ale dziala idealnie.
A ty to robiles na 4HLc czy 4LLc z redkutorem? bo 4HLc od 4H za bardzo sie nie rozni tylko ze mozesz podpiac tylni most no i rowna moc na dwie osie, Pozdrawiam |
|
|
|
 |
cameltruck
Nowy Forumowicz camel
Auto: mitsubishi pajero 2800 tdi/95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: tuliszków
|
Wysłany: 03-01-2010, 09:41
|
|
|
dzieki za rade chodziło mi o blokade centralnego mechanizmu ruznicowego bede musial sprawdzic na warsztacie kiedys ale to juz latem ale zdaje mi sie ze ciagnie ntak samo na przod jak i na tyl a kontrolka mruga dzieki za podpowiedz pewnie jakis przewod zasniedzial bo latem bylo okej pozdrawiam |
_________________ cameltruck |
|
|
|
 |
Stach [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2010, 19:14
|
|
|
PiotrC napisał/a: | Dana oś bez blokady przestaje ciągnąć dopiero wtedy gdy jedno koło stoi na tak śliskiej nawierzchni, że obraca się w miejscu. Wtedy cały moment obrotowy jest przekazywany na to koło. Drugie stoi w miejscu. |
...i to jest ten moment, kiedy się okazuje, że pomimo blokady centralnego mechanizmu różnicowego zostaliśmy z napędem na jedną, tylną w tym przypadku, oś. Bo skoro jedno przednie koło straciło przyczepność, to cały moment jest przekazywany właśnie na to koło. I tak sobie wiruje z prędkością bliską światłu. A drugie w tym czasie nie ciągnie wcale; bo cały moment jest na tym wirującym. Tak jest przynajmniej w pojarkach (i nie tylko), bez blokady przedniego dyferencjału i systemów kontroli trakcji, które zblokują "wirujące" koło. Blokada "wirującego" koła spowoduje przekazanie części momentu na to drugie, które ma przyczepność. |
|
|
|
 |
|