Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Naped SS
Autor Wiadomość
Oficer_171 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD 1992r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 2
Skąd: Międzyrzec Podlaski
  Wysłany: 30-12-2009, 17:22   [2.5 TD] Naped SS

Witam
Mam pytanie odnośnie napędów Pajero bo nie mogę takiego tematu znaleźć... a mianowicie, czy gdy się załączy 4LLc i blokadę tylnego mostu, to na prostych kołach będą się kręciły cztery koła (2 z przodu i 2 z tylu) czy trzy koła (1 z przodu i 2 z tyłu)??
Z góry dzięki za odpowiedz :)
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2009, 19:08   Re: Naped SS

Oficer_171 napisał/a:
Witam
Mam pytanie odnośnie napędów Pajero bo nie mogę takiego tematu znaleźć... a mianowicie, czy gdy się załączy 4LLc i blokadę tylnego mostu, to na prostych kołach będą się kręciły cztery koła (2 z przodu i 2 z tylu) czy trzy koła (1 z przodu i 2 z tyłu)??
Z góry dzięki za odpowiedz :)


Teoretycznie 4, ale tak naprawdę to 3.

Poczytaj: http://forum.mitsumaniaki...p=228406#228406
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 30-12-2009, 21:22   

na idealnie prostej cztery...gdy tylko zjedziesz na jakieś nierówności to jodno z kół przednich które ma większy opór przestaje ciągnąć....i wtedy trzy,bo przedni dyfer nie posiada blokady
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 30-12-2009, 22:48   

bartek2800 napisał/a:
Teoretycznie 4, ale tak naprawdę to 3.
gołąb napisał/a:
na idealnie prostej cztery...

Napędzane będą tylko trzy koła->> dwa tylne bo zblokowany tylny dyfer i przednie te któremu będzie łatwiej
gołąb napisał/a:
bo przedni dyfer nie posiada blokady

a jeśli posiada to napędzane będą cztery koła.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2009, 23:40   

gołąb napisał/a:
na idealnie prostej cztery...gdy tylko zjedziesz na jakieś nierówności to jodno z kół przednich które ma większy opór przestaje ciągnąć....i wtedy trzy,bo przedni dyfer nie posiada blokady


jawaldek napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
Teoretycznie 4, ale tak naprawdę to 3.
gołąb napisał/a:
na idealnie prostej cztery...

Napędzane będą tylko trzy koła->> dwa tylne bo zblokowany tylny dyfer i przednie te któremu będzie łatwiej
gołąb napisał/a:
bo przedni dyfer nie posiada blokady

a jeśli posiada to napędzane będą cztery koła.


Otóż to. Więc tylko w niezwykłych przypadkach będzie ten prawdziwy napęd na 4 koła.
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 31-12-2009, 15:55   

Właśnie jak mówię...tylko przy idealnie prostej i równej nawierzchni w przednim moście będą napędzane dwa koła.Jeśli tylko któreś z kół będzie miało większy opór,choć odrobinę- wtedy zaczyna działać mechanizm różnicowy i to koło przestaje ciągnąć.
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
  Wysłany: 01-01-2010, 13:35   

gołąb napisał/a:
Właśnie jak mówię...tylko przy idealnie prostej i równej nawierzchni w przednim moście będą napędzane dwa koła.Jeśli tylko któreś z kół będzie miało większy opór,choć odrobinę- wtedy zaczyna działać mechanizm różnicowy i to koło przestaje ciągnąć.

Nie tak do końca. Ciągną cztery, aż do wystąpienia poślizgu. Jak wjedziesz w błotko i staniesz to wtedy z tyłu dwa a z przodu jedno z reguły na przemian. Na czarnym ciągną cztery.
Blokady przedniego "dyfra" w pajero fabrycznym jeszcze nie spotkałem.
Pozdrawiam z Nowym Rokiem :)

[ Dodano: 01-01-2010, 13:45 ]
Dana oś bez blokady przestaje ciągnąć dopiero wtedy gdy jedno koło stoi na tak śliskiej nawierzchni, że obraca się w miejscu. Wtedy cały moment obrotowy jest przekazywany na to koło. Drugie stoi w miejscu. Jak zablokujemy mechanizm różnicowy wówczas zaczyna ciągnąć koło stojące na "czarnym". Tak samo jest z mechanizmem różnicowym między osiowym, tylko dotyczy całej przedniej i tylnej osi.
Pozdrówka
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 01-01-2010, 15:32   

PiotrC napisał/a:
Blokady przedniego "dyfra" w pajero fabrycznym jeszcze nie spotkałem.

Ale można zamontować tyle że .......... koszt to jakieś 7-8 tyś :shock: Szczęśliwego i Pomyślnego już będącego :) Roku 2010 tak na marginesie jak długo będzie nam się myliło wpisywanie roku zamiast 2010->> :mrgreen: 20010 :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
cameltruck 
Nowy Forumowicz
camel

Auto: mitsubishi pajero 2800 tdi/95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: tuliszków
Wysłany: 02-01-2010, 22:07   

witam serdecznie mam mały problem lampka od blakady skrzyni mi mruga a nie swieci ciagle jak włacze na blokade skrzyni niewiem czy to jest dobrze czy zle ale ruznice zdaje mi sie jest bo jezdzilem po sniegu i zdawalo mi sie ze z blokada skrzyni lepiej pokonywal snieg :( pozdrawiam
_________________
cameltruck
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 02-01-2010, 22:32   

cameltruck napisał/a:
lampka od blakady skrzyni mi mruga a nie swieci ciagle jak włacze na blokade skrzyni

Włączasz napęd na przód?? czy blokadę tylnego mostu?? jeśli mruga to raczej się nie załączył aczkolwiek może być też wina samego czujnika.Najprościej :mrgreen: jest to sprawdzić gdy samochód jest w górze na podnośniku w warsztacie.Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku. Nie ma czegoś takiego blokada skrzyni :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Oficer_171 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD 1992r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 2
Skąd: Międzyrzec Podlaski
Wysłany: 02-01-2010, 22:35   

cameltruck napisał/a:
witam serdecznie mam mały problem lampka od blakady skrzyni mi mruga a nie swieci ciagle jak włacze na blokade skrzyni niewiem czy to jest dobrze czy zle ale ruznice zdaje mi sie jest bo jezdzilem po sniegu i zdawalo mi sie ze z blokada skrzyni lepiej pokonywal snieg :( pozdrawiam

Hmm, blokadę skrzyni?? Moze blokade centralnego mechanizmu. Po zalaczeniu powinna swiecic swiatlem stalym, ale moze masz cos nie tak z kablami albo z komputerem. Ja tez mam taki problem z blokada tylniego mostu bo ciagle mruga a nie sie swieci ale dziala idealnie.
A ty to robiles na 4HLc czy 4LLc z redkutorem? bo 4HLc od 4H za bardzo sie nie rozni tylko ze mozesz podpiac tylni most no i rowna moc na dwie osie, Pozdrawiam :)
 
 
 
cameltruck 
Nowy Forumowicz
camel

Auto: mitsubishi pajero 2800 tdi/95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: tuliszków
Wysłany: 03-01-2010, 09:41   

dzieki za rade chodziło mi o blokade centralnego mechanizmu ruznicowego bede musial sprawdzic na warsztacie kiedys ale to juz latem ale zdaje mi sie ze ciagnie ntak samo na przod jak i na tyl a kontrolka mruga dzieki za podpowiedz pewnie jakis przewod zasniedzial bo latem bylo okej pozdrawiam :)
_________________
cameltruck
 
 
 
Stach
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2010, 19:14   

PiotrC napisał/a:
Dana oś bez blokady przestaje ciągnąć dopiero wtedy gdy jedno koło stoi na tak śliskiej nawierzchni, że obraca się w miejscu. Wtedy cały moment obrotowy jest przekazywany na to koło. Drugie stoi w miejscu.


...i to jest ten moment, kiedy się okazuje, że pomimo blokady centralnego mechanizmu różnicowego zostaliśmy z napędem na jedną, tylną w tym przypadku, oś. Bo skoro jedno przednie koło straciło przyczepność, to cały moment jest przekazywany właśnie na to koło. I tak sobie wiruje z prędkością bliską światłu. A drugie w tym czasie nie ciągnie wcale; bo cały moment jest na tym wirującym. Tak jest przynajmniej w pojarkach (i nie tylko), bez blokady przedniego dyferencjału i systemów kontroli trakcji, które zblokują "wirujące" koło. Blokada "wirującego" koła spowoduje przekazanie części momentu na to drugie, które ma przyczepność.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.