[EA6A/W 2.0TD] [FAQ] EGR Diesel, TD |
Autor |
Wiadomość |
dudzian
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 27 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 14-01-2010, 04:37 [EA6A/W 2.0TD] [FAQ] EGR Diesel, TD
|
|
|
Chciałbym sie dowiedzieć jakie są objawy zepsutego zaworu EGR gdyż wydaje mi sie ze w moim galu 2.0 TD padła właśnie ta część |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 17-08-2010, 14:09, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 14-01-2010, 07:14
|
|
|
Chodzi o EGR (recyrkulacje spalin)? Jak tak to objawy zepsucia sa nastepujace. Jesli zapiecze sie przy zamknietym stanie zadnych objawow. Jesli przy otwartym silnik bedzie zmulony i bedzie kopcil. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-01-2010, 10:22
|
|
|
sampler napisał/a: | Jesli zapiecze sie przy zamknietym stanie zadnych objawow |
Niestety nie całkiem. Zaślepiałem EGR. Silnik jest słabszy przy niskich obrotach i wydaje takie jakby buczenie.
A objawy zepsutego EGR. Przy przegazowaniu nie rusza się membrana zamykająca i otwierająca zawór. Trzeba przegazować i obserwować. |
|
|
|
 |
dudzian
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 27 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 14-01-2010, 14:51
|
|
|
czy jest mozliwe aby przez ten zawor silnik nie chodzil wogole??tzn odpala i gasnie bo wlasnie cos takiego mi sie robi,wczesniej jak odlaczylem wezyk od podisnienia chodzil,ale wlansie byl zmulony i kopcil,teraz juz nie dziala wogole,jest to wazne dla mnie gdyz mam to auto w UK i nikt go tu nie potrafi naprawic:-(((((( |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-01-2010, 15:14
|
|
|
Raczej nie możliwe. A czy przepustnica się otwiera.
Opisz dokładnie co się dzieje po odpaleniu. Czy gaśnie od razu, czy można go przegazować... |
|
|
|
 |
dudzian
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 27 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 14-01-2010, 16:06
|
|
|
wlasnie teraz odpala i gasnie odrazu,wczesniej normalnie jezdzil tylko bylo strasznie slaby,zrobilo sie tak ze zgasl,odpalilem,mozna go bylo przygazowac,zgasl i juz odpala i gasnie odrazu tak ze nic nie mozna zrobic:-(( |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-01-2010, 16:10
|
|
|
To nie jest raczej wina EGR. Ciężko teoretyzować nie mając więcej informacji.
Może jakiś problem z podciśnieniem? Przepustnica się otwiera normalnie? Może pompa nie wyrabia, trzeba by wszystko po kolei sprawdzać. |
|
|
|
 |
dudzian
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 27 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 14-01-2010, 16:33
|
|
|
zaraz pojde sprobuje zobaczyc jaki jest kod bledu i napisze cos wiecej bo silnik wczesniej dostal kapitalny remont i watpie aby to byla grybsza usterka mechaniczna,chyba ze wtrysk ktorys mogl pasc:-( |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-01-2010, 16:48
|
|
|
A swieci sie CE? |
|
|
|
 |
dudzian
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 27 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2010, 20:30
|
|
|
wlasnie swieci i silnik jest strasznie zmulony,wczesniej gdy mialem ten problem odlaczylem wezyl od podcisnienia i na wolnych obrotach silnik chodzil normalnie,ale kiedy miala sie wlaczyc turbina robil sie zmulony i kopcil,a jezeli podcisnienie bylo podlaczone nie odpalal wogole,teraz czy jest tak,czy tak silnik wogole nie odpala,co moze byc tego przyczyna,CE sie swieci caly czas,co robic?? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-01-2010, 21:16
|
|
|
Wymrugaj błędy. |
|
|
|
 |
dudzian
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 27 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-01-2010, 18:57
|
|
|
dudzian, jak sie nie pomylilem to bedzie to 13 (barometric pressure sensor system) i 44 (solenoid type spill valve system) jezeli chodzi o CE |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
dudzian
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 27 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2010, 20:32
|
|
|
jak to naprawic i gdzie to sie dokladnie znajduje jesli moglbys mi powiedziec bylbym bardzo wdzieczny |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-01-2010, 17:54
|
|
|
Service manual rozdział 13E.
Niestety nie wiem jak sprawdzić sygnał z tego czujnika :/
Być może oba błędy mają coś wspólnego.
Błąd 44: http://forum.mitsumaniaki...t=47914&start=0
Do wymiany prawdopodobnie zawór przelewowy, ale sprawdź zgpodnie z instrukcją w manualu. Do sprawdzenia opór cewki w zaworze. W temp 20 stopni C powinien mieć coś koło 1-2 Ohm |
|
|
|
 |
|