 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
FAQ - Modyfikacja wlącznika świateł przeciwmgielnych. |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-01-2010, 22:37 FAQ - Modyfikacja wlącznika świateł przeciwmgielnych.
|
|
|
Oto prosta przeróbka, pozwalająca się pozbyć często brzydkiego włącznika świateł przeciwmgielnych montowanego osobno do Galantów/Legnum ECxx importowanych z JP lub UK.
Do przeróbki potrzebujemy:
1. włącznik świateł przeciwmgielnych z Galanta EAxx (2-pozycyjny)
2. podprowadzone przewody ze światła przeciwmgielnego tylnego (kabel masowy i sygnałowy +12V)
3. narzędzia niezbędne do zabawy z przewodami elektrycznymi.
Procedura.
A. Wyciągamy przełącznik/regulator lusterek (podważamy lekko z jednej strony małym płaskim śrubokrętem), odpinamy od wtyczki.
B. Wyciągamy cały panel nawiewu (podważamy z obu stron płaskim śrubokrętem na wysokości kratki nawiewu - po obu stronach plastikowe zaczepy, ostrożnie by nie wyłamać).
C. Odpinamy kostkę od włącznika świateł przeciwmgielnych przednich.
D. Odkręcamy 2 wkręty mocujące oryginalny włącznik do panelu i zastępujemy go włącznikiem 2-pozycyjnym z Galanta EAxx.
E. Zabawa z kostką.
F. Podłączamy do kostki następująco przewody:
Oryginalna kostka z ECxx ma przewody:
niebieski
2 x czarny
czarny/żółty
zielony/biały
różowy z 1 srebrną kropką
Ja wykorzystałem oryginalną kostkę z galanta EAxx:
1 - pusty
2 - CZERWONY/ŻÓŁTY (zasilanie +12V brane z podświetlenia kabiny z pinu 4)
3 - CZARNY/ŻÓŁTY (masa podświetlenia przycisku)
4 - ZIELONY/BIAŁY (sygnał podświetlenia przycisku +12V)
5 - ZIELONY/BIAŁY (sygnał podświetlenia przycisku +12V)
6 - CZERWONY/NIEBIESKI (zasilanie +12V brane z podświetlenia kabiny z pinu 5)
7 - CZERWONY/CZARNY (stałe +12V z akumulatora)
8 - CZARNY (masa)
9 - RÓŻOWY z 1 srebrną kropką (sygnał na przednie przeciwmgielne)
10 - RÓŻOWY z 2 srebrnymi kropkami (sygnał +12V z tylnych przeciwmgielnych)
UWAGA! Ponadto zostawiamy NIEBIESKI przewód z oryginalnej wiązki pusty (niepodłączony), a do drugiego CZARNEGO przewodu podłączamy masę tylnych świateł przeciwmgielnych.
W praktyce wyszło mi tak:
Dodatkowe info w temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35991 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|
|