Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
FAQ - Modyfikacja wlącznika świateł przeciwmgielnych.
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 16-01-2010, 22:37   FAQ - Modyfikacja wlącznika świateł przeciwmgielnych.

Oto prosta przeróbka, pozwalająca się pozbyć często brzydkiego włącznika świateł przeciwmgielnych montowanego osobno do Galantów/Legnum ECxx importowanych z JP lub UK.

Do przeróbki potrzebujemy:
1. włącznik świateł przeciwmgielnych z Galanta EAxx (2-pozycyjny)
2. podprowadzone przewody ze światła przeciwmgielnego tylnego (kabel masowy i sygnałowy +12V)
3. narzędzia niezbędne do zabawy z przewodami elektrycznymi.

Procedura.
A. Wyciągamy przełącznik/regulator lusterek (podważamy lekko z jednej strony małym płaskim śrubokrętem), odpinamy od wtyczki.
B. Wyciągamy cały panel nawiewu (podważamy z obu stron płaskim śrubokrętem na wysokości kratki nawiewu - po obu stronach plastikowe zaczepy, ostrożnie by nie wyłamać).
C. Odpinamy kostkę od włącznika świateł przeciwmgielnych przednich.
D. Odkręcamy 2 wkręty mocujące oryginalny włącznik do panelu i zastępujemy go włącznikiem 2-pozycyjnym z Galanta EAxx.
E. Zabawa z kostką.
F. Podłączamy do kostki następująco przewody:

Oryginalna kostka z ECxx ma przewody:
niebieski
2 x czarny
czarny/żółty
zielony/biały
różowy z 1 srebrną kropką

Ja wykorzystałem oryginalną kostkę z galanta EAxx:


1 - pusty
2 - CZERWONY/ŻÓŁTY (zasilanie +12V brane z podświetlenia kabiny z pinu 4)
3 - CZARNY/ŻÓŁTY (masa podświetlenia przycisku)
4 - ZIELONY/BIAŁY (sygnał podświetlenia przycisku +12V)
5 - ZIELONY/BIAŁY (sygnał podświetlenia przycisku +12V)
6 - CZERWONY/NIEBIESKI (zasilanie +12V brane z podświetlenia kabiny z pinu 5)
7 - CZERWONY/CZARNY (stałe +12V z akumulatora)
8 - CZARNY (masa)
9 - RÓŻOWY z 1 srebrną kropką (sygnał na przednie przeciwmgielne)
10 - RÓŻOWY z 2 srebrnymi kropkami (sygnał +12V z tylnych przeciwmgielnych)

UWAGA! Ponadto zostawiamy NIEBIESKI przewód z oryginalnej wiązki pusty (niepodłączony), a do drugiego CZARNEGO przewodu podłączamy masę tylnych świateł przeciwmgielnych.

W praktyce wyszło mi tak:


Dodatkowe info w temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35991
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.