Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: swinks_UK
19-06-2009, 00:12
[EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast
Autor Wiadomość
PabloGal 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 '97 sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 158
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2010, 10:38   

Cytat:
"Zegary z "anglika" będą automatycznie pokazywały przebieg w km.

Raczej nie. Ja przełożyłem z anglika i niestety przebieg pokazuje w milach.
_________________
Saab 9-3 2.0T 210km sprzedany:(
Teraz Mazda MPV 2.0 klekot ale pojemny:)
No i CJ z sercem 6A13, ale zabrał Fragu :(
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 17-01-2010, 14:33   

Na pewno???

Nie chcę się wypowiadać kategorycznie, ale sygnał przebiegu i prędkości czy to w milach czy w kilometrach jest podawany z ECU.
I tak np. Legnumy importowane z JP do UK, mają wpinane konwertery w wiązkę ecu (silnika lub skrzyni tiptronic) i zegary wyskalowane w km automatycznie pokazują mile. Inaczej mówiac, przy przejściu z km na mile nie dokonuje się ingerencji w zegarach (poza zaklejeniem czarną taśmą literki "K" w znaku "km/h").
I tak samo powinno być w odwrotną stronę. Poza tarczami (wyskalowaniem) zegary te nie różnią się podzespołami między sobą, i zliczają tak samo niezależnie czy to w km, czy milach.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 17-01-2010, 14:45   

Tomek niestety ale PabloGal ma racje,ja mam zamontowane angole i kilometry przejechane zlicza mi w milach.Tez bylem zdziwiony bo jednak sygnał idzie ze skrzyni i powinny być km,
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 17-01-2010, 15:16   

To pewnie układ dzielnika jest inny. Ktoś by musiał porównać oba układy elektryczne z anglików i euro. No i wypunktować róznice. Najgorsze, ze dzielnik może być zintegrowany z układem wyświetlacza, w co wątpię, bo po co MMC by ładowało się w koszty.
Nie mam możliwości porwnania, więc ktoś kto ma obie wersje HC by podrzucił dokładne zdjęcia układów.

Trochę to jednak dziwne... :doubt:

Druga myśl...
Może być tak, że sygnał jest podawany na ECU poprzez układ w zegarach na zasadzie zwrotnej, przez co ecu dostaje sygnał w... milach, bo zegar z UK. A więc wystarczy podobnie jak we wspomnianej przeze mnie konwersji km>mile tylko wpiąć układ konwertera we wiązkę ecu.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 23-06-2010, 19:07   

witam :)
mam możliwość kupienia takich zegarków z angola z silnikiem 2.4GDI, i tu pytanie do Was, podejdzie mi to do 2.0? jak jest z tymi kontrolkami w GDI i w ogóle? bardzo jest to denerujące jak ma sie mile na liczniku? :D
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2505
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-07-2010, 20:37   

nie działa mi wskaźnik temperatury
Ostatnio zmieniony przez eremita 17-11-2010, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 04-07-2010, 00:46   

eremita, wskaźnik temperatury jest na tym samym złączu w zwykłych zegarach oraz HC. Sprawdź czujnik temperatury (jedno pinowy) oraz przewód. Może jest wypięty. Może czujnik padł. Czujnik znajduje się po prawej stronie (patrząc na silnik po otwarciu maski).
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 19-07-2010, 13:01   

Mam taka dziwną przypadłość ze wskażnikiem paliwa w High Contrast, niezależnie od ilości paliwa w zbiorniku, po wyłączeniu stacyjki kontrolka ustawia sie na trochę ponad 3/4, po przekreceniu stacyjki wraca na mam nadzieje właściwy poziom. Czy to jest normalne?
 
 
bravo78.78 
Mitsumaniak


Auto: Galant Sw 2,0 16V-1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz/Szwecja
Wysłany: 29-07-2010, 21:48   

witam,mnie sie udalo,:) :mrgreen: ,zgodnie z powyzszymi wskazowkami,zajelo mi to ok 2 godzinki,:)dzieki chlopaki
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-07-2010, 10:32   

Szwagroz, wskazówka ma stały opór, który po wyłączeniu zapłonu pozwala ją utrzymać w tym samym miejscu. Podejrzewam, że u Ciebie ona za luźno chodzi i z tego pwoodu zatrzymuje się w innym miejscu.
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 30-07-2010, 12:09   

czyli niewiele da się z tym zrobić... na początku myslełem że to taki myk i pokazuje stan jaki był poprzednio zatankowany, ale szybko się przekonałem że to by było za cwane
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 31-07-2010, 22:26   

a wiec i ja stałem sie szczęśliwym posiadaczem tych ślicznych zegarów :D
i dodam kilka groszy od siebie co do montażu,
a wiec tak, ja zaadoptowałem zegary od Gala '01 2.4GDI w manualu, po wlozeniu zegarów bez żadnych zmian ciemność i brak obrotomierza, aby zrobić podświetlanie wcale nie trzeba nic przecinać tak jak opisuje to swinks_UK, i Bartek, wystarczy zrobić taki lut jak pokazuje trawkins, i wtedy mamy podświetlanie i obrotomierz i niby wszystko działa, ale niestety nie do końca... nie działa mi kontrolka od oleju (ta żółta) i kontrolka ładowania. Wiec pomyślałem ze jednak fachowcy wiedzą lepiej, zrobiłem tak jak pokazuje swinks_UK, na swojej pierwszej fotce, czyli lut od pinu nr 5 do żarówki + ciecie ścieżki, okazało sie ze robi sie choinka i nie działa podświetlanie po takim zabiegu. Po dłuższym namyśle postanowiłem wrócić do pkt 3 opisanego przez swinks_UK czyli
swinks_UK napisał/a:
3. Zasilanie modułu HC – robimy mostek z pinu nr 4 do ściezki z pinu nr 5 za jej przecięciem.

i ok podświetlanie wróciło i niby wszystko działa ale nie do końca :?
cały czas nie mam kontrolki ładowania i kontrolki oleju (pomarańczowej)
podpowiecie mi w czym może leżeć problem?
dodam że nie robiłem takich operacji jak
swinks_UK napisał/a:
1. Kontrolka poziomu płynu spryskiwacza – z pinu nr 3 robimy mostek do żaróweczki kontrolki
swinks_UK napisał/a:
4. Kontrolka GDI –

GDI nie mam wiec chyba mnie to nie dotyczy a spryskiwacze i tak mi nie świeciły mimo wielu prób podłaczenia wiec uznałem że nie musze tego robić.. ma to jakiś wpływ na te kontrolki które mi nie działają?
każda porada na wage złota :)
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
trawkins
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2010, 22:36   

Kontrolka lądowania musi ci działać chyba ze żaróweczka jest spalona , co do kontrolki oleju to jak byś przeczytał uważnie to musimy przełożyć pin 5 na 11 tak jak tu jest opisane.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-07-2010, 23:06   

Matik608 ile dałeś za zegary?
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 01-08-2010, 10:04   

trawkins, żarówka jest dobra....
swinks_UK napisał/a:
2. Kontrolka poziomu oleju – z pinu nr 5 robimy mostek do żaróweczki kontrolki, za mostkiem przecinamy ścieżkę.

zrobiłem tak i nie działa...
Hugo, trafiła mi sie lepsza promocja niż z biedronki :P
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.