Otwarty przez: swinks_UK 19-06-2009, 00:12 |
[EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast |
Autor |
Wiadomość |
PabloGal
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 '97 sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 158 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-01-2010, 10:38
|
|
|
Cytat: | "Zegary z "anglika" będą automatycznie pokazywały przebieg w km. |
Raczej nie. Ja przełożyłem z anglika i niestety przebieg pokazuje w milach. |
_________________ Saab 9-3 2.0T 210km sprzedany:(
Teraz Mazda MPV 2.0 klekot ale pojemny:)
No i CJ z sercem 6A13, ale zabrał Fragu
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-01-2010, 14:33
|
|
|
Na pewno???
Nie chcę się wypowiadać kategorycznie, ale sygnał przebiegu i prędkości czy to w milach czy w kilometrach jest podawany z ECU.
I tak np. Legnumy importowane z JP do UK, mają wpinane konwertery w wiązkę ecu (silnika lub skrzyni tiptronic) i zegary wyskalowane w km automatycznie pokazują mile. Inaczej mówiac, przy przejściu z km na mile nie dokonuje się ingerencji w zegarach (poza zaklejeniem czarną taśmą literki "K" w znaku "km/h").
I tak samo powinno być w odwrotną stronę. Poza tarczami (wyskalowaniem) zegary te nie różnią się podzespołami między sobą, i zliczają tak samo niezależnie czy to w km, czy milach. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 17-01-2010, 14:45
|
|
|
Tomek niestety ale PabloGal ma racje,ja mam zamontowane angole i kilometry przejechane zlicza mi w milach.Tez bylem zdziwiony bo jednak sygnał idzie ze skrzyni i powinny być km, |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-01-2010, 15:16
|
|
|
To pewnie układ dzielnika jest inny. Ktoś by musiał porównać oba układy elektryczne z anglików i euro. No i wypunktować róznice. Najgorsze, ze dzielnik może być zintegrowany z układem wyświetlacza, w co wątpię, bo po co MMC by ładowało się w koszty.
Nie mam możliwości porwnania, więc ktoś kto ma obie wersje HC by podrzucił dokładne zdjęcia układów.
Trochę to jednak dziwne...
Druga myśl...
Może być tak, że sygnał jest podawany na ECU poprzez układ w zegarach na zasadzie zwrotnej, przez co ecu dostaje sygnał w... milach, bo zegar z UK. A więc wystarczy podobnie jak we wspomnianej przeze mnie konwersji km>mile tylko wpiąć układ konwertera we wiązkę ecu. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 23-06-2010, 19:07
|
|
|
witam
mam możliwość kupienia takich zegarków z angola z silnikiem 2.4GDI, i tu pytanie do Was, podejdzie mi to do 2.0? jak jest z tymi kontrolkami w GDI i w ogóle? bardzo jest to denerujące jak ma sie mile na liczniku? |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2505 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-07-2010, 20:37
|
|
|
nie działa mi wskaźnik temperatury |
Ostatnio zmieniony przez eremita 17-11-2010, 20:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 04-07-2010, 00:46
|
|
|
eremita, wskaźnik temperatury jest na tym samym złączu w zwykłych zegarach oraz HC. Sprawdź czujnik temperatury (jedno pinowy) oraz przewód. Może jest wypięty. Może czujnik padł. Czujnik znajduje się po prawej stronie (patrząc na silnik po otwarciu maski). |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 19-07-2010, 13:01
|
|
|
Mam taka dziwną przypadłość ze wskażnikiem paliwa w High Contrast, niezależnie od ilości paliwa w zbiorniku, po wyłączeniu stacyjki kontrolka ustawia sie na trochę ponad 3/4, po przekreceniu stacyjki wraca na mam nadzieje właściwy poziom. Czy to jest normalne? |
|
|
|
 |
bravo78.78
Mitsumaniak

Auto: Galant Sw 2,0 16V-1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 82 Skąd: Bydgoszcz/Szwecja
|
Wysłany: 29-07-2010, 21:48
|
|
|
witam,mnie sie udalo,:) ,zgodnie z powyzszymi wskazowkami,zajelo mi to ok 2 godzinki,:)dzieki chlopaki |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-07-2010, 10:32
|
|
|
Szwagroz, wskazówka ma stały opór, który po wyłączeniu zapłonu pozwala ją utrzymać w tym samym miejscu. Podejrzewam, że u Ciebie ona za luźno chodzi i z tego pwoodu zatrzymuje się w innym miejscu. |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 30-07-2010, 12:09
|
|
|
czyli niewiele da się z tym zrobić... na początku myslełem że to taki myk i pokazuje stan jaki był poprzednio zatankowany, ale szybko się przekonałem że to by było za cwane |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 31-07-2010, 22:26
|
|
|
a wiec i ja stałem sie szczęśliwym posiadaczem tych ślicznych zegarów
i dodam kilka groszy od siebie co do montażu,
a wiec tak, ja zaadoptowałem zegary od Gala '01 2.4GDI w manualu, po wlozeniu zegarów bez żadnych zmian ciemność i brak obrotomierza, aby zrobić podświetlanie wcale nie trzeba nic przecinać tak jak opisuje to swinks_UK, i Bartek, wystarczy zrobić taki lut jak pokazuje trawkins, i wtedy mamy podświetlanie i obrotomierz i niby wszystko działa, ale niestety nie do końca... nie działa mi kontrolka od oleju (ta żółta) i kontrolka ładowania. Wiec pomyślałem ze jednak fachowcy wiedzą lepiej, zrobiłem tak jak pokazuje swinks_UK, na swojej pierwszej fotce, czyli lut od pinu nr 5 do żarówki + ciecie ścieżki, okazało sie ze robi sie choinka i nie działa podświetlanie po takim zabiegu. Po dłuższym namyśle postanowiłem wrócić do pkt 3 opisanego przez swinks_UK czyli swinks_UK napisał/a: | 3. Zasilanie modułu HC – robimy mostek z pinu nr 4 do ściezki z pinu nr 5 za jej przecięciem. |
i ok podświetlanie wróciło i niby wszystko działa ale nie do końca
cały czas nie mam kontrolki ładowania i kontrolki oleju (pomarańczowej)
podpowiecie mi w czym może leżeć problem?
dodam że nie robiłem takich operacji jak swinks_UK napisał/a: | 1. Kontrolka poziomu płynu spryskiwacza – z pinu nr 3 robimy mostek do żaróweczki kontrolki |
swinks_UK napisał/a: | 4. Kontrolka GDI – |
GDI nie mam wiec chyba mnie to nie dotyczy a spryskiwacze i tak mi nie świeciły mimo wielu prób podłaczenia wiec uznałem że nie musze tego robić.. ma to jakiś wpływ na te kontrolki które mi nie działają?
każda porada na wage złota |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
trawkins [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2010, 22:36
|
|
|
Kontrolka lądowania musi ci działać chyba ze żaróweczka jest spalona , co do kontrolki oleju to jak byś przeczytał uważnie to musimy przełożyć pin 5 na 11 tak jak tu jest opisane. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-07-2010, 23:06
|
|
|
Matik608 ile dałeś za zegary? |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 01-08-2010, 10:04
|
|
|
trawkins, żarówka jest dobra....
swinks_UK napisał/a: | 2. Kontrolka poziomu oleju – z pinu nr 5 robimy mostek do żaróweczki kontrolki, za mostkiem przecinamy ścieżkę. |
zrobiłem tak i nie działa...
Hugo, trafiła mi sie lepsza promocja niż z biedronki |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
|