Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E55A 2.0] Nie odpala...
Autor Wiadomość
piotr-siedlak 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Starachowice
Wysłany: 30-01-2010, 13:47   [E55A 2.0] Nie odpala...

Witam,
znów mam problem ze swoim galantem...
Postał 2 dni bez dopalania na dworku i klapa nie idzie go odpalić...
- Akumulator naładowany,
- Świece wyczyściłem...
Dalej nie startuje....
Paliwo podaje bo po wykręceniu świec czuć paliwko...
Iskrę sprawdzałem też jest... wiec nie wiem co robić...
Był moment że załapał doszło do 1500 obrotów i po 4-5 sekundach gasł..
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 30-01-2010, 21:11   

Witam, różne mogą być powody np. nieszczęsne kondensatory ECU...ale nie tylko.
...przerabiałem podobny problem w lipcu 2009...Też wydawało się że iskra jest, ale po dłuższym kręceniu zanikała i podobnie jak u Ciebie silnik dławił się i nie mógł zaskoczyć.
Niestety okazało się że mam uszkodzony moduł zapłonowy(PT). U mnie znajduje się on w aparacie zapłonowym i jest zintegrowany z dwoma czujnikami. Koszt modułu troszkę mnie zniechęcał ale wybrałem alternatywne wyjście i za 20zł złożyłem PT. Trzy kabelki i po kłopocie.
Jakie było zdziwienie jak silniczek zaskoczył za pierwszym razem:) ponad 20kkm bez szwanku.

Zobacz tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39834

Pod koniec tematu mój zastępczy moduł.
Pozdrawiam
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
piotr-siedlak 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Starachowice
Wysłany: 31-01-2010, 14:15   

A czy mógł byś wypisać części potrzebne albo ten schemat troche wyraźniejszy :) bo nie mogę odczytać :P
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 31-01-2010, 14:25   

Dioda 1N4007

rezystory
220om
0.1om 5W duży ceramiczny

tranzystory
BC547C
BU941ZP(ten jeżeli będzie w symbolu samo P to nawet nie zakładać/sam się przekonałem że na jedno odpalenie wystarczył, po prostu się przebił, nie wytrzymuje przepięć w układzie) tak więc BU941ZP

Powodzenia :)
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
piotr-siedlak 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Starachowice
Wysłany: 01-02-2010, 16:20   

a mam prosbę czy mógł byś opisać lutowanie tych tranzystorów ponieważ jestem zielony w tym temacie :)
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 02-02-2010, 15:43   

No więc tak...

Jak patrzysz na mały tranzystor od strony symbolu/opisu (płaska część obudowy BC547C) to od lewej:
1.Kolektor
2.Baza
3.Emiter

Z kolei patrzysz na duży od strony opisu BU941ZP:
1.Baza
2.Kolektor
3.Emiter

A niżej opis symbolu tranzystora NPN (obydwa są tego rodzaju):


Przy lutowaniu tranzystorów musisz uważać, żeby nadmiernie ich nie nagrzewać.
Musisz być pewny tego co robisz bo raczej na błędne zlutowanie nie ma tu miejsca :roll:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.