[E55A 2.0] Nie odpala... |
Autor |
Wiadomość |
piotr-siedlak
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 7 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 30-01-2010, 13:47 [E55A 2.0] Nie odpala...
|
|
|
Witam,
znów mam problem ze swoim galantem...
Postał 2 dni bez dopalania na dworku i klapa nie idzie go odpalić...
- Akumulator naładowany,
- Świece wyczyściłem...
Dalej nie startuje....
Paliwo podaje bo po wykręceniu świec czuć paliwko...
Iskrę sprawdzałem też jest... wiec nie wiem co robić...
Był moment że załapał doszło do 1500 obrotów i po 4-5 sekundach gasł.. |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 30-01-2010, 21:11
|
|
|
Witam, różne mogą być powody np. nieszczęsne kondensatory ECU...ale nie tylko.
...przerabiałem podobny problem w lipcu 2009...Też wydawało się że iskra jest, ale po dłuższym kręceniu zanikała i podobnie jak u Ciebie silnik dławił się i nie mógł zaskoczyć.
Niestety okazało się że mam uszkodzony moduł zapłonowy(PT). U mnie znajduje się on w aparacie zapłonowym i jest zintegrowany z dwoma czujnikami. Koszt modułu troszkę mnie zniechęcał ale wybrałem alternatywne wyjście i za 20zł złożyłem PT. Trzy kabelki i po kłopocie.
Jakie było zdziwienie jak silniczek zaskoczył za pierwszym razem:) ponad 20kkm bez szwanku.
Zobacz tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39834
Pod koniec tematu mój zastępczy moduł.
Pozdrawiam |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
piotr-siedlak
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 7 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 31-01-2010, 14:15
|
|
|
A czy mógł byś wypisać części potrzebne albo ten schemat troche wyraźniejszy bo nie mogę odczytać |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 31-01-2010, 14:25
|
|
|
Dioda 1N4007
rezystory
220om
0.1om 5W duży ceramiczny
tranzystory
BC547C
BU941ZP(ten jeżeli będzie w symbolu samo P to nawet nie zakładać/sam się przekonałem że na jedno odpalenie wystarczył, po prostu się przebił, nie wytrzymuje przepięć w układzie) tak więc BU941ZP
Powodzenia |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
piotr-siedlak
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 7 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 01-02-2010, 16:20
|
|
|
a mam prosbę czy mógł byś opisać lutowanie tych tranzystorów ponieważ jestem zielony w tym temacie |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 02-02-2010, 15:43
|
|
|
No więc tak...
Jak patrzysz na mały tranzystor od strony symbolu/opisu (płaska część obudowy BC547C) to od lewej:
1.Kolektor
2.Baza
3.Emiter
Z kolei patrzysz na duży od strony opisu BU941ZP:
1.Baza
2.Kolektor
3.Emiter
A niżej opis symbolu tranzystora NPN (obydwa są tego rodzaju):
Przy lutowaniu tranzystorów musisz uważać, żeby nadmiernie ich nie nagrzewać.
Musisz być pewny tego co robisz bo raczej na błędne zlutowanie nie ma tu miejsca |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
|