| 
		[1.8 MPI] Przegląd na 90tys. km. - co trzeba robić? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Hudini  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-02-2010, 18:17   [1.8 MPI] Przegląd na 90tys. km. - co trzeba robić?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
zbliżam się do magicznej liczby 90tys. i czeka mnie wymiana rozrządu, wymienię olej bo też muszę, ale co wg. Was powinienem  wymienić z racji tego przebiegu? W ASO oczywiście mi wszystko by zrobili ale zrobię wszystko w warsztacie, ze względu na koszty oczywiście.
 
 
ps. i jak tylko będzie kasiora to zagazuje go    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gene  		  
		 
         Mitsumaniak shoot & destroy
  
  
                  Auto: Pajero Sport Dakar '06 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-02-2010, 12:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               * Rozrzad
 
* Olej silnikowy
 
* Filtr oleju silnikowego
 
* Filtr powietrza
 
* Filtr klimatyzacji
 
* Plyn hamulcowy
 
* Swiece (raz na 45 tysi)
 
* Przekladniowka pelna ze skrzynia biegow
 
 
Oczywiscie do tego mozna dodac inne elementy eksploatacyjne lub wykluczyc te, z listy ktore byle niedawno wymieniane. Wszystko zalezy od stanu faktycznego. Filtr powietrza wytrzepac itp.     | 
             
						
				_________________ C'est La Vie suckers
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grelu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: ASX 4wd i+ Pinin 1,8gdi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 57 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-02-2010, 13:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w instrukcji jest taka tabelka ale nie wiem jak to załączyć..    
 
 
jest tam jeszcze: filtr przeciwpyłkowy, oleje w napedach i skrzyni b. (w automacie jeszcze filtr)
 
 
Jeśli GDI to świece raz na 90 tysi
 
 
poza tym przegląd wszystkiego co się tylko da     | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam Serdecznie!
 
Grelu. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hudini  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-02-2010, 19:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Spisałem z książki serwisowej, zobaczymy ile sobie policzą.
 
 
- wymiana rozrządu
 
- wymiana filtra paliwa
 
- wymiana filtra powietrza
 
- wymiana płynu hamulcowego
 
- wymiana oleju w skrzyni biegów
 
- wymiana oleju w mostach
 
- wymiana filtra przeciwpyłowego
 
- sprawdzenie przegubów kulowych drążków i stan ich osłon
 
- sprawdzenie układu hamulcowego
 
- nasmarować ramiona wahaczy, drążki kierownicze i przeguby wału wentylatora.
 
 
- dochodzi wymiana rury wlewu paliwa. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sk00tie [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-02-2010, 20:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Komplet rozrządu to 1000 ziko, reszta to grosze. Gene pisał że filtr paliwa znajduje się tylko i wyłącznie przy niskociśnieniowej pompie w baku - chyba że masz MPI i w tamtejszym układnie paliwowym jest inaczej tak więc ta pompka pójdzie Ci z filtrem w komplecie jak mniemam. Gene wspominał również że wymiana pompy niskociśnieniowej w GDI powinna być dokonana co 150 tysięcy km więc nie jest jeszcze tak źle.
 
 
Filtry i smary to w tym przypadku niewysokie wydatki. Zamawiasz oryginalną rurę wlewu? Ciekawe czy potwierdzi się cena 1000 ziko. Czekam z niecierpliwością na podsumowanie. 
 
 
[ Dodano: 12-02-2010, 21:01 ]
 
Tak, masz MPI po spenetrowaniu Twojej osoby do takiego wniosku dochodzę. <SIC!> | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hudini  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-02-2010, 08:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Rura będzie zmotana, ewentualnie z jakiejś osobówki, oryginalne części to nie na moją kieszeń. Dam znać ile to wszystko wyszlo kasiory. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zuk21  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-02-2010, 19:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W moim przypadku to koszt był ok 70zł. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hudini  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2010, 17:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odebrałem auto z warsztatu i wyszło to mniej więcej tak:
 
 
- wymiana rozrządu
 
- wymiana świec
 
- wymiana klocków hamulcowych
 
- wymiana oleju silnikowego
 
- wymiana filtra oleju
 
- wymiana filtra paliwa
 
- wymiana filtra powietrza
 
- wymiana płynu hamulcowego
 
- wymiana oleju w skrzyni biegów
 
- wymiana oleju w reduktorze
 
- wymiana oleju w mostach
 
- wymiana filtra przeciwpyłowego
 
- sprawdzenie przegubów kulowych drążków i stan ich osłon
 
- sprawdzenie układu hamulcowego
 
- nasmarowanie ramion wahaczy, drążków kierowniczych i przegubów wału.
 
- wymiana rury wlewu paliwa. (na silikonową)
 
 
Jestem chudszy o 2200zł
 
 
pozdrawiam! | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zuk21  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2010, 18:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hudini napisał/a: | 	 		  | - wymiana rury wlewu paliwa. (na silikonową)  | 	  
 
Czy to jakiś zamiennik? Robiłeś to w ASO? Możesz to bliżej opisać. Pewnie jest wiele osób zainteresowanych tym tematem. Albo będą zainteresowani...     
 
Ja co prawda mam ten problem z głowy (tak mi się wydaje, przynajmniej na jakiś czas), ale ciekawi mnie jak zostało rozwiązane w Twoim przypadku.
 
Pozdrawiam. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hudini  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2010, 19:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z tego co zrozumiałem to dospawali do baku i na górze przy wlewie stalowe kolanka z jakiejś rury a reszta to jakaś silikonowa rura, plus odpowietrzająca, ale nie wiem dokładnie, ale na 100% wymieniona jest już od klapki wlewu bo jak tankowałem to pistolet wlazł pod zupełnie innym kątem jak poprzednio.
 
Stara miała dziury wielkości 7cm na 3 cm, dwie i masę innych małych. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zuk21  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2010, 22:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no z tym "przyspawaniem do baku" to chyba nie do końca, bo mógłbyś już nie ujrzeć Swojego auta     
 
Kolanko ze zbiornikiem pewnie połączone jest gumowym łącznikiem, który w oryginale łączy wlew z bakiem. Czyli zrobione jak u mnie... tylko, że silikon. Pozdrawiam | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |