[1.8 MPI] Przegląd na 90tys. km. - co trzeba robić? |
Autor |
Wiadomość |
Hudini
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko
|
Wysłany: 01-02-2010, 18:17 [1.8 MPI] Przegląd na 90tys. km. - co trzeba robić?
|
|
|
Witam,
zbliżam się do magicznej liczby 90tys. i czeka mnie wymiana rozrządu, wymienię olej bo też muszę, ale co wg. Was powinienem wymienić z racji tego przebiegu? W ASO oczywiście mi wszystko by zrobili ale zrobię wszystko w warsztacie, ze względu na koszty oczywiście.
ps. i jak tylko będzie kasiora to zagazuje go |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-02-2010, 12:47
|
|
|
* Rozrzad
* Olej silnikowy
* Filtr oleju silnikowego
* Filtr powietrza
* Filtr klimatyzacji
* Plyn hamulcowy
* Swiece (raz na 45 tysi)
* Przekladniowka pelna ze skrzynia biegow
Oczywiscie do tego mozna dodac inne elementy eksploatacyjne lub wykluczyc te, z listy ktore byle niedawno wymieniane. Wszystko zalezy od stanu faktycznego. Filtr powietrza wytrzepac itp. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Grelu
Mitsumaniak
Auto: ASX 4wd i+ Pinin 1,8gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 57 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 03-02-2010, 13:05
|
|
|
w instrukcji jest taka tabelka ale nie wiem jak to załączyć..
jest tam jeszcze: filtr przeciwpyłkowy, oleje w napedach i skrzyni b. (w automacie jeszcze filtr)
Jeśli GDI to świece raz na 90 tysi
poza tym przegląd wszystkiego co się tylko da |
_________________ Pozdrawiam Serdecznie!
Grelu. |
|
|
|
 |
Hudini
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko
|
Wysłany: 12-02-2010, 19:46
|
|
|
Spisałem z książki serwisowej, zobaczymy ile sobie policzą.
- wymiana rozrządu
- wymiana filtra paliwa
- wymiana filtra powietrza
- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymiana oleju w mostach
- wymiana filtra przeciwpyłowego
- sprawdzenie przegubów kulowych drążków i stan ich osłon
- sprawdzenie układu hamulcowego
- nasmarować ramiona wahaczy, drążki kierownicze i przeguby wału wentylatora.
- dochodzi wymiana rury wlewu paliwa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sk00tie [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2010, 20:56
|
|
|
Komplet rozrządu to 1000 ziko, reszta to grosze. Gene pisał że filtr paliwa znajduje się tylko i wyłącznie przy niskociśnieniowej pompie w baku - chyba że masz MPI i w tamtejszym układnie paliwowym jest inaczej tak więc ta pompka pójdzie Ci z filtrem w komplecie jak mniemam. Gene wspominał również że wymiana pompy niskociśnieniowej w GDI powinna być dokonana co 150 tysięcy km więc nie jest jeszcze tak źle.
Filtry i smary to w tym przypadku niewysokie wydatki. Zamawiasz oryginalną rurę wlewu? Ciekawe czy potwierdzi się cena 1000 ziko. Czekam z niecierpliwością na podsumowanie.
[ Dodano: 12-02-2010, 21:01 ]
Tak, masz MPI po spenetrowaniu Twojej osoby do takiego wniosku dochodzę. <SIC!> |
|
|
|
 |
Hudini
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko
|
Wysłany: 13-02-2010, 08:56
|
|
|
Rura będzie zmotana, ewentualnie z jakiejś osobówki, oryginalne części to nie na moją kieszeń. Dam znać ile to wszystko wyszlo kasiory. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zuk21
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-02-2010, 19:37
|
|
|
W moim przypadku to koszt był ok 70zł. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hudini
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko
|
Wysłany: 20-02-2010, 17:11
|
|
|
Odebrałem auto z warsztatu i wyszło to mniej więcej tak:
- wymiana rozrządu
- wymiana świec
- wymiana klocków hamulcowych
- wymiana oleju silnikowego
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra paliwa
- wymiana filtra powietrza
- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymiana oleju w reduktorze
- wymiana oleju w mostach
- wymiana filtra przeciwpyłowego
- sprawdzenie przegubów kulowych drążków i stan ich osłon
- sprawdzenie układu hamulcowego
- nasmarowanie ramion wahaczy, drążków kierowniczych i przegubów wału.
- wymiana rury wlewu paliwa. (na silikonową)
Jestem chudszy o 2200zł
pozdrawiam! |
_________________
 |
|
|
|
 |
zuk21
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-02-2010, 18:58
|
|
|
Hudini napisał/a: | - wymiana rury wlewu paliwa. (na silikonową) |
Czy to jakiś zamiennik? Robiłeś to w ASO? Możesz to bliżej opisać. Pewnie jest wiele osób zainteresowanych tym tematem. Albo będą zainteresowani...
Ja co prawda mam ten problem z głowy (tak mi się wydaje, przynajmniej na jakiś czas), ale ciekawi mnie jak zostało rozwiązane w Twoim przypadku.
Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hudini
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko
|
Wysłany: 20-02-2010, 19:53
|
|
|
Z tego co zrozumiałem to dospawali do baku i na górze przy wlewie stalowe kolanka z jakiejś rury a reszta to jakaś silikonowa rura, plus odpowietrzająca, ale nie wiem dokładnie, ale na 100% wymieniona jest już od klapki wlewu bo jak tankowałem to pistolet wlazł pod zupełnie innym kątem jak poprzednio.
Stara miała dziury wielkości 7cm na 3 cm, dwie i masę innych małych. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zuk21
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-02-2010, 22:00
|
|
|
no z tym "przyspawaniem do baku" to chyba nie do końca, bo mógłbyś już nie ujrzeć Swojego auta
Kolanko ze zbiornikiem pewnie połączone jest gumowym łącznikiem, który w oryginale łączy wlew z bakiem. Czyli zrobione jak u mnie... tylko, że silikon. Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|