Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 MPI] Przegląd na 90tys. km. - co trzeba robić?
Autor Wiadomość
Hudini 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 77
Skąd: Kościelisko
Wysłany: 01-02-2010, 18:17   [1.8 MPI] Przegląd na 90tys. km. - co trzeba robić?

Witam,
zbliżam się do magicznej liczby 90tys. i czeka mnie wymiana rozrządu, wymienię olej bo też muszę, ale co wg. Was powinienem wymienić z racji tego przebiegu? W ASO oczywiście mi wszystko by zrobili ale zrobię wszystko w warsztacie, ze względu na koszty oczywiście.

ps. i jak tylko będzie kasiora to zagazuje go ;-)
_________________

 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2010, 12:47   

* Rozrzad
* Olej silnikowy
* Filtr oleju silnikowego
* Filtr powietrza
* Filtr klimatyzacji
* Plyn hamulcowy
* Swiece (raz na 45 tysi)
* Przekladniowka pelna ze skrzynia biegow

Oczywiscie do tego mozna dodac inne elementy eksploatacyjne lub wykluczyc te, z listy ktore byle niedawno wymieniane. Wszystko zalezy od stanu faktycznego. Filtr powietrza wytrzepac itp. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Grelu 
Mitsumaniak

Auto: ASX 4wd i+ Pinin 1,8gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 03-02-2010, 13:05   

w instrukcji jest taka tabelka ale nie wiem jak to załączyć.. :?

jest tam jeszcze: filtr przeciwpyłkowy, oleje w napedach i skrzyni b. (w automacie jeszcze filtr)

Jeśli GDI to świece raz na 90 tysi

poza tym przegląd wszystkiego co się tylko da :wink:
_________________
Pozdrawiam Serdecznie!
Grelu.
 
 
 
Hudini 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 77
Skąd: Kościelisko
Wysłany: 12-02-2010, 19:46   

Spisałem z książki serwisowej, zobaczymy ile sobie policzą.

- wymiana rozrządu
- wymiana filtra paliwa
- wymiana filtra powietrza
- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymiana oleju w mostach
- wymiana filtra przeciwpyłowego
- sprawdzenie przegubów kulowych drążków i stan ich osłon
- sprawdzenie układu hamulcowego
- nasmarować ramiona wahaczy, drążki kierownicze i przeguby wału wentylatora.

- dochodzi wymiana rury wlewu paliwa.
_________________

 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2010, 20:56   

Komplet rozrządu to 1000 ziko, reszta to grosze. Gene pisał że filtr paliwa znajduje się tylko i wyłącznie przy niskociśnieniowej pompie w baku - chyba że masz MPI i w tamtejszym układnie paliwowym jest inaczej tak więc ta pompka pójdzie Ci z filtrem w komplecie jak mniemam. Gene wspominał również że wymiana pompy niskociśnieniowej w GDI powinna być dokonana co 150 tysięcy km więc nie jest jeszcze tak źle.

Filtry i smary to w tym przypadku niewysokie wydatki. Zamawiasz oryginalną rurę wlewu? Ciekawe czy potwierdzi się cena 1000 ziko. Czekam z niecierpliwością na podsumowanie.

[ Dodano: 12-02-2010, 21:01 ]
Tak, masz MPI po spenetrowaniu Twojej osoby do takiego wniosku dochodzę. <SIC!>
 
 
Hudini 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 77
Skąd: Kościelisko
Wysłany: 13-02-2010, 08:56   

Rura będzie zmotana, ewentualnie z jakiejś osobówki, oryginalne części to nie na moją kieszeń. Dam znać ile to wszystko wyszlo kasiory.
_________________

 
 
zuk21 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13-02-2010, 19:37   

W moim przypadku to koszt był ok 70zł.
_________________

 
 
Hudini 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 77
Skąd: Kościelisko
Wysłany: 20-02-2010, 17:11   

Odebrałem auto z warsztatu i wyszło to mniej więcej tak:

- wymiana rozrządu
- wymiana świec
- wymiana klocków hamulcowych
- wymiana oleju silnikowego
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra paliwa
- wymiana filtra powietrza
- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymiana oleju w reduktorze
- wymiana oleju w mostach
- wymiana filtra przeciwpyłowego
- sprawdzenie przegubów kulowych drążków i stan ich osłon
- sprawdzenie układu hamulcowego
- nasmarowanie ramion wahaczy, drążków kierowniczych i przegubów wału.
- wymiana rury wlewu paliwa. (na silikonową)

Jestem chudszy o 2200zł

pozdrawiam!
_________________

 
 
zuk21 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-02-2010, 18:58   

Hudini napisał/a:
- wymiana rury wlewu paliwa. (na silikonową)

Czy to jakiś zamiennik? Robiłeś to w ASO? Możesz to bliżej opisać. Pewnie jest wiele osób zainteresowanych tym tematem. Albo będą zainteresowani... :biggrin:
Ja co prawda mam ten problem z głowy (tak mi się wydaje, przynajmniej na jakiś czas), ale ciekawi mnie jak zostało rozwiązane w Twoim przypadku.
Pozdrawiam.
_________________

 
 
Hudini 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 77
Skąd: Kościelisko
Wysłany: 20-02-2010, 19:53   

Z tego co zrozumiałem to dospawali do baku i na górze przy wlewie stalowe kolanka z jakiejś rury a reszta to jakaś silikonowa rura, plus odpowietrzająca, ale nie wiem dokładnie, ale na 100% wymieniona jest już od klapki wlewu bo jak tankowałem to pistolet wlazł pod zupełnie innym kątem jak poprzednio.
Stara miała dziury wielkości 7cm na 3 cm, dwie i masę innych małych.
_________________

 
 
zuk21 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-02-2010, 22:00   

no z tym "przyspawaniem do baku" to chyba nie do końca, bo mógłbyś już nie ujrzeć Swojego auta :lol:
Kolanko ze zbiornikiem pewnie połączone jest gumowym łącznikiem, który w oryginale łączy wlew z bakiem. Czyli zrobione jak u mnie... tylko, że silikon. Pozdrawiam
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.