 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5 TD] Witam i o PAJERO I pytam. |
Autor |
Wiadomość |
icemerc
Nowy Forumowicz
Auto: MB w201
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-02-2010, 12:40 [2.5 TD] Witam i o PAJERO I pytam.
|
|
|
Cześć wszystkim. Wypadałoby się przywitać Mam na imię Damian, jestem z miasta Łodzi i od jakiegoś czasu przymierzam sie do zakupu PAJERO I generacji. nie ukrywam iz obecnie poruszam się autem osobowym ale po 8 latach powiedziałem dość i zamierzam przesiąść się w terenowe. Generalnie korzystając z dobrodziejstwa google sporo naczytałem się o PAJERO I i są jego zwolennicy jaki i przeciwnicy, co wiecznie narzekają i odradzają ten model. Znalazłem owe forum i postanowiłem się zapytać tutaj - myślę , że posiadacze takiego modelu rozwieją moje wątpliwości najlepiej. Powiem szczerze, że nawet nie wiem z jakim silnikiem szukać auta - czy diesel czy benzyna + LPG. Naczytałem się, że w 2.5 TD pękają głowice i są to strasznie awaryjne silniki itp. Generalnie auta nie będę topić po dach w błocie czy wodzie - raczej lubię z rodziną zjechać z czarnego asfaltu w teren typu las, polne drogi a że posiadam rodzinę na wsi każda wycieczka moją osobówka boli strasznie, jak popada z błota teść musi mnie wyciągać bo oczywiście staje, jak jest zima to w śniegu ok 30cm też nie idzie ujechać a na wiosnę jak zacznie wszystko topnieć zaczynają się delikatne powodzie i autko osobowe też niestety nie jest wstanie pokonać tej przeszkody. Jeżeli chodzi o prędkości to nie jestem młodym zapaleńcem - wyszalałem się jak byłem młodszy CRX - teraz potrzebuje auta uniwersalnego, co pojedzie powiedzmy 100 km/h ( tyle mi wystarczy ) a dowiezie mnie wszędzie tam gdzie będę chciał, nie będę się musiał martwić , czy coś urwę jak wjadę w dziurę, czy jadąc po lesie. Jak to mówi moja zona - chyba dojrzałem do prawdziwego auta - jakim dla niej jest auto terenowe. Chłonąc wiedzę jak gąbka po czarnym i suchym asfalcie nie potrzebuje napędu 4x4. potrzebuje go jak jezdnia przypomina pobocze i jest na niej śniegu z 15cm, jak jadę na wieś, wjadę w las, polne drogi, wjadę w błoto pośniegowe i po roztopowe oraz jak nie daj Boże podtopi na wsi rodzinkę abym mógł przejechać tak powiedzmy w wodzie o głębokości 50-70 cm. Interesuje mnie również eksploatacja, dostępność i ceny części zamiennych. Będę bardzo wdzięczny za owe informacje
pozdrawiam was serdecznie |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 05-02-2010, 12:56 Re: Witam i o PAJERO I pytam.
|
|
|
icemerc napisał/a: | Cześć wszystkim. Wypadałoby się przywitać Mam na imię Damian, jestem z miasta Łodzi i od jakiegoś czasu przymierzam sie do zakupu PAJERO I generacji. nie ukrywam iz obecnie poruszam się autem osobowym ale po 8 latach powiedziałem dość i zamierzam przesiąść się w terenowe. Generalnie korzystając z dobrodziejstwa google sporo naczytałem się o PAJERO I i są jego zwolennicy jaki i przeciwnicy, co wiecznie narzekają i odradzają ten model. Znalazłem owe forum i postanowiłem się zapytać tutaj - myślę , że posiadacze takiego modelu rozwieją moje wątpliwości najlepiej. Powiem szczerze, że nawet nie wiem z jakim silnikiem szukać auta - czy diesel czy benzyna + LPG. Naczytałem się, że w 2.5 TD pękają głowice i są to strasznie awaryjne silniki itp. Generalnie auta nie będę topić po dach w błocie czy wodzie - raczej lubię z rodziną zjechać z czarnego asfaltu w teren typu las, polne drogi a że posiadam rodzinę na wsi każda wycieczka moją osobówka boli strasznie, jak popada z błota teść musi mnie wyciągać bo oczywiście staje, jak jest zima to w śniegu ok 30cm też nie idzie ujechać a na wiosnę jak zacznie wszystko topnieć zaczynają się delikatne powodzie i autko osobowe też niestety nie jest wstanie pokonać tej przeszkody. Jeżeli chodzi o prędkości to nie jestem młodym zapaleńcem - wyszalałem się jak byłem młodszy CRX - teraz potrzebuje auta uniwersalnego, co pojedzie powiedzmy 100 km/h ( tyle mi wystarczy ) a dowiezie mnie wszędzie tam gdzie będę chciał, nie będę się musiał martwić , czy coś urwę jak wjadę w dziurę, czy jadąc po lesie. Jak to mówi moja zona - chyba dojrzałem do prawdziwego auta - jakim dla niej jest auto terenowe. Chłonąc wiedzę jak gąbka po czarnym i suchym asfalcie nie potrzebuje napędu 4x4. potrzebuje go jak jezdnia przypomina pobocze i jest na niej śniegu z 15cm, jak jadę na wieś, wjadę w las, polne drogi, wjadę w błoto pośniegowe i po roztopowe oraz jak nie daj Boże podtopi na wsi rodzinkę abym mógł przejechać tak powiedzmy w wodzie o głębokości 50-70 cm. Interesuje mnie również eksploatacja, dostępność i ceny części zamiennych. Będę bardzo wdzięczny za owe informacje
pozdrawiam was serdecznie |
na temat silnika to poczytaj sobie tu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46256
sam miałem do niedawna ten problem lecz udło mi się poradzić i od 2 tygodni jestem szcześliwym posiadaczem Pajero 90 2,5 TDI i nie narzekam
powodzenia |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-02-2010, 13:12
|
|
|
Witaj na forumwybieraj longa bo do krótkiego w bagażnik nie wiele się zmieści icemerc napisał/a: | Powiem szczerze, że nawet nie wiem z jakim silnikiem szukać auta | 2,8 diesel 3,0 benzyna ja bym raczej skłaniał się do diesla (co prawda mogą wystapić kłopoty z zimowym rozruchem ale nie koniecznie->> to zależy,niestety,najczęściej od paliwa) icemerc napisał/a: | jak popada z błota teść musi mnie wyciągać bo oczywiście staje | tutaj da sobie radę i krótki i long-->> też zależy od opon AT lub MT icemerc napisał/a: | Chłonąc wiedzę jak gąbka po czarnym i suchym asfalcie nie potrzebuje napędu 4x4 | ale kupuj samochód ze skrzynią SS (Super Selekt) icemerc napisał/a: | abym mógł przejechać tak powiedzmy w wodzie o głębokości 50-70 cm | i tu zaczyna się dozbrajanie samochodu->> doradzał bym założenie snorkela->> jest tańszy niż remont silnika gdy zassie wodę->> diesel nie ma kłopotu ze aparat zapłonowy i świece zamokną. Longa tylko z silnikiem 2,8 namawiał bym Cię na automat fajnie jak była by blokada tylnego mostu no i ta skrzynia o tajemniczej nazwie SS.Mój pali w granicach 12-14 ->> teren górzysty no i oczywiście jazda terenowa. icemerc napisał/a: | Generalnie auta nie będę topić po dach w błocie czy wodzie | nie jeden już tak mówił ale błoto wciąga i to dosłownie Do topienia po sam dach to już raczej totalne zmoty lub gdy w garażu drugie auto do jazdy codziennej stoi.Wycieczki terenowo-krajoznawcze stają się fajną rozrywką rodzinną. icemerc napisał/a: | dostępność i ceny części zamiennych. | są dostępne i nie tak strasznie powalające no pomijając autoryzowane serwisy. icemerc napisał/a: | co pojedzie powiedzmy 100 km/h ( tyle mi wystarczy ) | spokojnie a nawet i 130-150 tylko wir w baku się robi icemerc napisał/a: | a dowiezie mnie wszędzie tam gdzie będę chciał, | no prawie wszędzie nie ma chyba jeszcze takiej terenówki która spełniała by takie kryteria.Pozdrowienia dla nowego "terenowca" który jeszcze nie wie o tym że w teren będzie chętnie jeździł
Zobacz też
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48380 |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2010, 15:56
|
|
|
jawaldek wszystko w twoim posicie OK, oprócz małego szczegółu - kolega pyta o Pajero I, w którym nie ma ani silnika diesla o pojemności 2,8TD, ani skrzyni SS. Cała reszta jednak się zgadza |
|
|
|
 |
icemerc
Nowy Forumowicz
Auto: MB w201
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-02-2010, 16:07
|
|
|
No właśnie też tak się zastanawiałem nad tym, że silnika 2.8 TD nie am w I generacji...
tylko 2.3 i 2.5 występują ... Ale aż mi głowa pęka od informacji na temat wadliwych głowić i ogólnej wadliwości tej jednostki dlatego chciałem na ten temat porozmawiać tutaj |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 05-02-2010, 17:27
|
|
|
Miałem jedynkę rocznik 88. Kupiłem go z przebiegiem 70 tys. / na liczniku / ale myślę, że zrobił co najmniej 170. Miałem go kilka lat przejeżdżając ok setki tkm. Osobiście dbam o autka i zawsze miało olej i to co się należy. Następnie odsprzedałem Pajerko miejscowemu leśnemu. Robił wszystko aby je zajechać. Nie wymieniał oleju, nie uzupełniał stanu, woził w nim drewno z lasu ile wlazło i udało mu się to dopiero zimą kiedy woda w czasie mrozu uszkodziła blok
Pajerem II 2,5 TDI przejechałem 200 tkm i pali na dotyk nawet w czasie mrozów. Nigdy silnik nie miał najmniejszej usterki ani też nic w nim nie regulowałem.
Takie są moje doświadczenia odnośnie trwałości silników Pajero 2,5 D i TDI
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-02-2010, 17:46
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | oprócz małego szczegółu - kolega pyta o Pajero I | no to i masz o jeden post więcej |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-02-2010, 19:39
|
|
|
jestem posiadaczem pajero long z 89roku z silnikiem 2,5td z intercoolerem(najsilniejsze pajero 1).
co prawda wymienialem juz silnik w tym aucie (przez niewiedze, kupilem wadliwy samochod), jednak polecam ten model.
spalanie w granicach 10litrow/100km (mysle ze to w sam raz na duza bude), czesci dostepne, sporo jest np.na allegro.
wystarczy zalozyc dobre opony at i mozna cieszyc sie z jazdy bezdrozami.
niewatpliwa zaleta tego auta jest tez to, ze po rozlorzeniu tylnej "kanapy" i tylnich siedzen, robi sie wygodne lozko dla dwoch osob.
radzilbym, przed kupnem sprawdzic kondycje ramy (ja tego nie poczynilem skrupulatnie, i mialem pozniej troche spawania), no i mostow, przeglubow.
co by tu jeszcze dodac, w teren diesel zdecydowanie. |
|
|
|
 |
icemerc
Nowy Forumowicz
Auto: MB w201
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-02-2010, 12:21
|
|
|
Tzn wersje LONG jakoś nie biorę pod uwagę bo rodzinka moja to raptem ja, żona i pies Potomstwa na razie nie posiadamy wiec wersja krótka jak najbardziej wskazana czyli te plotki i mity, że silniki 2.5 TD są strasznie awaryjne to bujda? nie ma się co obawiać, że będą z nim same kłopoty? Oczywiście w planach mam w sumie dwie rzeczy - opony typu AT lub MT i snorkel oraz porządna konserwacja i gumowanie Zawiasu w sumie podnosić nie ma sensu...
A spalanie to naprawdę 10-12l/100 km ? Ciekawi mnie to.... |
|
|
|
 |
Tomasz_D
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-02-2010, 12:35
|
|
|
Witam serdecznie! Ja od września jestem współwłaścicielem Mitsubishi Pajero Long 2.5 TD z intercoolerem (bez żadnych modyfikacji). 90r. W autku zamontowane są oponki AT. Chcąc wypróbować wstępnie możliwości nowego nabytku wybraliśmy się w 7 osobowym składzie na podmokłe łąki i tereny w okolicach rzeki Pilicy. Jeździliśmy bezdrożami przeznaczonymi dla traktorów. Samochód w tych warunkach spisał się znakomicie. W zasadzie nie mieliśmy żadnych problemów z pokonywaniem zalanych wodą kolein po traktorach jak i błotnistych traktów leśnych. Niestety przy włączonym napędzie 4x4 spalanie wyraźnie wzrasta co oczywiście nie powinno być żadnym zaskoczeniem.
W trakcie przejazdu drogami asfaltowymi wg mojej opinii, optymalna prędkość waha się w przedziale 85-95 km/h, wówczas obroty utrzymują się w przedziale 2.2 -2.6 [1/min ] a spalanie wynosi ok 10l/100 km. Aby utrzymać takie spalanie nie można gwałtownie przyspieszać i zbyt często przekraczać wskazanych obrotów.
Zimowy rozruch diesla zależy od stanu silnika, stanu układu zapłonowego, paliwa, rodzaju oleju itp. Moje Pajero odmawiało posłuszeństwa kiedy temp. powietrza w nocy spadła do -20 C. W dzień przy -16 C nie udawało się odpalić. (Tankowałem uszlachetnione paliwo w centrali StatOil-sprzedawcy mówili że nadaje się do -40C)
Pozdrawiam |
_________________ Tomasz_D |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 08-02-2010, 15:39
|
|
|
Tomasz_D napisał/a: |
Zimowy rozruch diesla zależy od stanu silnika, stanu układu zapłonowego, paliwa, rodzaju oleju itp. Moje Pajero odmawiało posłuszeństwa kiedy temp. powietrza w nocy spadła do -20 C. W dzień przy -16 C nie udawało się odpalić. (Tankowałem uszlachetnione paliwo w centrali StatOil-sprzedawcy mówili że nadaje się do -40C)
Pozdrawiam |
W końcu autko ma 20 latek więc nie można od niego za wiele wymagać Załóż sobie elektryczny podgrzewacz silnika /230V/ i zapomnisz o problemie.
10 l/100km w Pajero I jest możliwe do osiągnięcia bez większego wysiłku.
Krótki jest jeszcze dzielniejszy w terenie
Pozdrawiam
Piotr |
_________________
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-02-2010, 16:41
|
|
|
Tomasz_D napisał/a: | W zasadzie nie mieliśmy żadnych problemów z pokonywaniem zalanych wodą kolein po traktorach jak i błotnistych traktów leśnych. |
witaj na forum uważaj jak będziesz pokonywać właśnie takie traktorowe koleiny z wodą aby silnik nie zassał przez filtr powietrza wody Tomasz_D napisał/a: | (Tankowałem uszlachetnione paliwo w centrali StatOil-sprzedawcy mówili że nadaje się do -40C) | to co mówią na stacjach to między bajki można włożyć ->> tankowałem się na BP i zamarzło ->> pomógł denaturat a generalną zasadą jest tankowanie się pod korek aby paliwo nie absorbowało wody z otoczenia i tak jak PiotrC napisał/a: | Załóż sobie elektryczny podgrzewacz silnika /230V/ i zapomnisz o problemie. | prawi lub pewne sprawdzone paliwo Tomasz_D napisał/a: | optymalna prędkość waha się w przedziale 85-95 km/h, wówczas obroty utrzymują się w przedziale 2.2 -2.6 [1/min ] a spalanie wynosi ok 10l/100 km | z siedmioma osobami na pokładzie ??? no to gratulacje Tomasz_D napisał/a: | Mitsubishi Pajero Long 2.5 TD z intercoolerem (bez żadnych modyfikacji) |
Tomasz_D napisał/a: | Samochód w tych warunkach spisał się znakomicie. | choć wydaje mi się że long i silnik 2,5 to troszkę za mało tych koników pod maską. Bezawaryjnego użytkowania Miśka |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Tomasz_D
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-02-2010, 22:55
|
|
|
Odnośnie 7 osób na pokładzie nie sprostowałem że było 5 osób dorosłych i dwójka dzieci. Na tylnych rozkładanych fotelach dorośli nie czuli by się zbyt komfortowo. :lol: Odnośnie spalania napisałem generalnie przy standardowym obciążeniu tj 4 osoby+ jakiś ładunek. Oczywiście każdy ma swój styl jazdy i spalanie może się wahać w jakimś przedziale. Stacja na której tankuję paliwo jest wizytówką StatOil gdyż jest to ich siedziba główna i tam wydaje mi się że nie oszukują. Napiszcie proszę więcej odnośnie podgrzewacza silnika. Jedyne co może stanowić problem to zasilanie takiego podgrzewacza.(Mieszkam w bloku i ciężko było by ciągnąć kabel) |
_________________ Tomasz_D |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Tomasz_D
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-02-2010, 23:26
|
|
|
Dzięki za info |
_________________ Tomasz_D |
|
|
|
 |
|
|