Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:31 |
OLEJE, FILTRY |
Autor |
Wiadomość |
pc [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2006, 19:01 OLEJE, FILTRY
|
|
|
Witam!
Prosze o informacje jakich olei, filtrów używanie w swoich SIGMAch?
Chodzi mi o konkretne nazwy i modele. |
|
|
|
 |
setko [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2006, 19:26
|
|
|
jeśli chodzi o olej do silnika to castrol syntetyk jest do tego silnika najlepszy i to nie tylko
moje zdanie.
Do skrzyni automat dextron 3 tylko pamiętaj że automat też ma filtr olelu.
Z tego co wiem to filtr ten wymienia sie co 2 wymiane oleju. |
|
|
|
 |
pc [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2006, 21:20
|
|
|
dzięki za odpowiedź, o filtrze wiedziałem. Castrol już mi polecali w serwisie, także potwierdziłeś Best Practice's ) |
|
|
|
 |
RIPek [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2006, 12:32
|
|
|
setko napisał/a: | jeśli chodzi o olej do silnika to castrol syntetyk jest do tego silnika najlepszy i to nie tylko
moje zdanie.
Do skrzyni automat dextron 3 tylko pamiętaj że automat też ma filtr olelu.
Z tego co wiem to filtr ten wymienia sie co 2 wymiane oleju. |
A ja mam takie pytanko.
Według katalogu wychodzi że do automatu idzie syntetyk ATF-II E czy dextron 3 będąc półsyntetykiem dobrze sobie radzi w tej skrzynce i czy jest to sprawdzony olej?
Nie ukrywam że wolałbym wlać na dextron 3 ,chodzi o różnice cenowe.
Niedawno kupiłem sigmę no i przygotowuje się do wymiany olejów i filtrów |
|
|
|
 |
mitsu-fan [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2006, 23:03
|
|
|
a jaki olej należy lać do sigmy do automatu - minerał czy półsyntetyk? |
|
|
|
 |
setko [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2006, 13:23
|
|
|
RIPek napisał/a: | Według katalogu wychodzi że do automatu idzie syntetyk ATF-II E czy dextron 3 będąc półsyntetykiem dobrze sobie radzi w tej skrzynce i czy jest to sprawdzony olej? |
Jest to olej nowszej generacji (trujka) ja takim zalalem i wiem ze wiele osob go
uzywa moje odczucie jest takie ze nawet jakby plynniej skrzynia dzialala.
a jak chcesz filtr tez zmienic to tu
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=123065644
ma do miskow za niewielkie pieniadze a filtr identyczny jak orginal od niego otrzymalem
i moge go z czysty sumieniem polecic. |
|
|
|
 |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 05-09-2006, 17:31
|
|
|
mała uwaga: należałoby jednak podzielić sigmy na te z silnikiem 12v i 24v. do tych pierwszych katalogowo idzie silnikowy mineralny 15w40, a do drugich półsyntetyk 10w40. ja tam tematu nie widzę, bo wiadomo, że im wyższa półka tym olej lepszy, tylko po co np. lać w bebechy mobila jak ucieka dziurami i przez sparciałe simeringi. zmierzam do tego, że istotniejszym tematem jest raczej dbałość o kondycję silnika. a olej? mobil, texaco, castrol - są jakieś alternatywy? |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
|
|
|
 |
Czarcik [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2006, 18:20
|
|
|
Może Shell?...
to bardziej pytanie... Shell 15 W40 mineral do 12v, jak znalazł? |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2006, 20:37
|
|
|
a co sądzicie na temat Valvoline ??? 10W40 MAXLIFE |
|
|
|
 |
RIPek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2006, 18:43
|
|
|
No to super
Od razu kupuję. Jeszcze tylko SETKO jakbyś mi zdradził gdzie w skrzyni ten filterek się mieści to byłbym już całkiem szczęśliwy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24292 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-09-2006, 20:57
|
|
|
RIPek napisał/a: | gdzie w skrzyni ten filterek się mieści to byłbym już całkiem szczęśliwy |
musisz zdjąć całą dolną pokrywę - dlatego z filtrem należy też kupić nową uszczelkę tej pokrywy - najlepiej oryginał, jeśli nie chcesz mieć problemów z wyciekami
po zdjęciu pokrywy filtr masz jak na dłoni |
|
|
|
 |
RIPek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2006, 22:38
|
|
|
kordiank2 napisał/a: | mała uwaga: należałoby jednak podzielić sigmy na te z silnikiem 12v i 24v. do tych pierwszych katalogowo idzie silnikowy mineralny 15w40, a do drugich półsyntetyk 10w40.? |
Katalogowo to zależy w jakich tęperaturach silnik pracuje i nie ma sztywnego podziału V12 -V24. Najbardziej optymalny jest 10w 40 - 15w40 można używać w lecie kiedy tęperatura nie spada poniżej -10stopni. A pełny syntetyk fakt absurd lać do zużytego silnika tym bardziej jak taki chodził na mineralku ,można se tylko kuku narobić |
|
|
|
 |
setko [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2006, 07:51
|
|
|
RIPEK uszczelke pod miske dostaniesz razem z filtrem. |
|
|
|
 |
RIPek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2006, 12:53
|
|
|
Już się wywiedziałem , w tym tygodniu komplecik zamawiam u tego sprzedawcy co link dałeś.
Dzięki śliczne za pomoc |
|
|
|
 |
Czarcik [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2006, 10:26
|
|
|
Zamówiłem u tego człowieka z allegro, ale uszczelki nie dosłął już. Wygląda na to że trzeba kupić osobno...
Lippa troszki |
|
|
|
 |
|