zapieczone nakrętki na osiach |
Autor |
Wiadomość |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 13-12-2009, 13:52 zapieczone nakrętki na osiach
|
|
|
Witam.
Jak w temacie.
Mam dawcę i usiłowałem wczoraj odkręcić z przodu nakrętki trzymające piastę na osi.
W efekcie mam połamane jedno "pokrętło" do nasadek i pęknięty łom , którym blokowałem piastę. A śruby jak trzymały tak trzymają.
Da radę takie oporne nakrętki jakoś usunąć?
Tylne piasty poszły bez problemu, ale tam nakrętki są pod kapselkami i wyglądały jak nowe - może były nowe bo piasty i zębatki absu praktycznie bez korozji. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-12-2009, 14:13
|
|
|
hm - może podgrzać palnikiem
ja niektóre śruby "odkręcałem" boshem |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 13-12-2009, 14:18
|
|
|
Palnik - boję się o łożyska
Szlifierka kątowa - muszę zobaczyć czy jest jak dość |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-12-2009, 14:50
|
|
|
to trzeba ostrożnie , bo jak zależy ci na ośkach , to nie uszkodź gwintu - a jak nie , o wal śmiaało w poprzek osi tak żeby przeciąć nakrętkę na pół , a jak palnikiem podpieczesz od zewnątrz nakrętkę ( ważne żeby ja najmniej podgrzać ośkę ) byle szybko żeby była różnica temperatur , to nasadówkę i z rurką metrową na dźwignię. powinno zejść jak nie to szlifować w pobliże gwintu z boku , i potem młotkiem uderzyć przez przecinak w kierunku odkręcania w piłowane miejsce to pęknie nakrętka i zejdzie a gwint nie będzie uszkodzony |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 19-12-2009, 19:55
|
|
|
Jak kupiłem swojego miśka to jedna szpilka się obracała w piaście. Rozwiązałem problem przez rozwiercenie szpilki. Potem wstawiłem nową i jest git. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 19-02-2010, 17:20
|
|
|
mmatulek napisał/a: | Jak kupiłem swojego miśka to jedna szpilka się obracała w piaście. Rozwiązałem problem przez rozwiercenie szpilki. Potem wstawiłem nową i jest git. |
Ale ja chcę rozdzielić półoś z piastą, potem wyjąć półosie i na końcu skrzynię. .
[ Dodano: 02-01-2010, 13:04 ]
na razie półosie wyjęte z wahaczami ;P
[ Dodano: 19-02-2010, 17:13 ]
Grzanie nie pomogło, szlifierka i cięcie na granicy gwintu owszem . Choć i tak dopiero młotek i przecinak ruszyły nakrętkę. Ze sworzniem wahacza też się namordowałem. Musiałem podgrzać piastę, lodem schłodzić sworzeń i przyłożyć 2 kilowym młotkiem. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-02-2010, 19:09
|
|
|
stare dobre metody |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
bogdan54
Mitsumaniak bogdan54
Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 100 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-02-2010, 20:02
|
|
|
Zajc3w napisał/a: | usiłowałem wczoraj odkręcić z przodu nakrętki trzymające piastę na osi.
W efekcie mam połamane jedno "pokrętło" do nasadek i pęknięty łom , którym blokowałem piastę. A śruby jak trzymały tak trzymają. |
W każdym przypadku trudno odkręcalnych śrub dobrze jest założyć klucz + jakaś przedłużkę , mocno naprężyć kluczy w kierunku odkręcania , a następnie puknąć młotkiem (nie bardzo mocno ,parę razy) tak aby drganie przeniosło się na nakrętkę .W 90% skutek pozytywny .Drugi sposób to w nakrętce wywiercić jeden otwór wzdłuż gwintu i drugi symetrycznie po drugiej stronie .W ten sposób przetniemy nakrętkę na dwie połówki .
UWAGA!!! W piastach lubią być nakrętki lewoskrętne . |
Ostatnio zmieniony przez bogdan54 19-02-2010, 20:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-02-2010, 20:08
|
|
|
to ja pisałem o boshu - latwiej bo masz kontrole nad tym jak głęboko - bo widac:) |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 20-02-2010, 10:53
|
|
|
bogdan54 napisał/a: | Zajc3w napisał/a: | usiłowałem wczoraj odkręcić z przodu nakrętki trzymające piastę na osi.
W efekcie mam połamane jedno "pokrętło" do nasadek i pęknięty łom , którym blokowałem piastę. A śruby jak trzymały tak trzymają. |
W każdym przypadku trudno odkręcalnych śrub dobrze jest założyć klucz + jakaś przedłużkę , mocno naprężyć kluczy w kierunku odkręcania , a następnie puknąć młotkiem (nie bardzo mocno ,parę razy) tak aby drganie przeniosło się na nakrętkę .W 90% skutek pozytywny .Drugi sposób to w nakrętce wywiercić jeden otwór wzdłuż gwintu i drugi symetrycznie po drugiej stronie .W ten sposób przetniemy nakrętkę na dwie połówki .
UWAGA!!! W piastach lubią być nakrętki lewoskrętne . |
To moje śruby były z tych 10%. Klucz 50cm długi +150cm rura i nacisk pulsacyjny 90kg na koniec rury(skakałem po kluczu). Koło zaczęło się ślizgać po betonie a śruba trzymała.
Kierunek gwintu jest pierwszą rzeczą jaką sprawdzam w takich śrubach.
Wiercenie w przypadku Sigmy(suzuki i mazdy) odpada, nakrętki mają wycięcia na zawleczkę i nie ma jak ustawić wiertła, zresztą nakrętki utwardzanie wyjątkowo ciężko się wierci. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
bogdan54
Mitsumaniak bogdan54
Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 100 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-02-2010, 11:13
|
|
|
Zajc3w napisał/a: | Klucz 50cm długi +150cm rura i nacisk pulsacyjny 90kg na koniec rury(skakałem po kluczu). Koło zaczęło się ślizgać po betonie a śruba trzymała. |
zabrakło puknięcia |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20-02-2010, 17:06
|
|
|
często i to nie pomaga a wiercić się tych akurat nie da za bardzo - i bosh zostaje |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-02-2010, 18:38
|
|
|
Zajc3w napisał/a: | To moje śruby były z tych 10%. Klucz 50cm długi +150cm rura i nacisk pulsacyjny 90kg na koniec rury(skakałem po kluczu). Koło zaczęło się ślizgać po betonie a śruba trzymała. |
Ja bym jeszcze poprosił kogoś o przytrzymanie na hamulcu wtedy koło ci się nie obróci. Przedłużenie z 2 metry i skakać aż do skutku. Jeszcze nigdy mnie ten sposób nie zawiódł. Oczywiście nasadka musi być konkretna, bo można sobie nogi połamać jak pęknie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 20-02-2010, 19:48
|
|
|
Zacisków już wtedy nie było. A nasadke mam lipną(komplet za 70zł) i dawała radę, za to od 14 do 19 już wszystkie wymieniłem. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-02-2010, 19:59
|
|
|
Bez zacisków jest kiepsko z popuszczeniem tych nakrętek. Można spróbować jeszcze zablokować półoś kluczem zaciskowym osobiście nie próbowałem można coś uszkodzić jak się ślizgnie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|