Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zapieczone nakrętki na osiach
Autor Wiadomość
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 13-12-2009, 13:52   zapieczone nakrętki na osiach

Witam.
Jak w temacie.
Mam dawcę i usiłowałem wczoraj odkręcić z przodu nakrętki trzymające piastę na osi.
W efekcie mam połamane jedno "pokrętło" do nasadek i pęknięty łom , którym blokowałem piastę. :rolleyes: A śruby jak trzymały tak trzymają.

Da radę takie oporne nakrętki jakoś usunąć?


Tylne piasty poszły bez problemu, ale tam nakrętki są pod kapselkami i wyglądały jak nowe - może były nowe bo piasty i zębatki absu praktycznie bez korozji.
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-12-2009, 14:13   

hm - może podgrzać palnikiem :)

ja niektóre śruby "odkręcałem" boshem :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 13-12-2009, 14:18   

Palnik - boję się o łożyska

Szlifierka kątowa - muszę zobaczyć czy jest jak dość :D
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-12-2009, 14:50   

to trzeba ostrożnie , bo jak zależy ci na ośkach , to nie uszkodź gwintu - a jak nie , o wal śmiaało w poprzek osi tak żeby przeciąć nakrętkę na pół , a jak palnikiem podpieczesz od zewnątrz nakrętkę ( ważne żeby ja najmniej podgrzać ośkę ) byle szybko żeby była różnica temperatur , to nasadówkę i z rurką metrową na dźwignię. powinno zejść :) jak nie to szlifować w pobliże gwintu z boku , i potem młotkiem uderzyć przez przecinak w kierunku odkręcania w piłowane miejsce to pęknie nakrętka i zejdzie a gwint nie będzie uszkodzony
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 19-12-2009, 19:55   

Jak kupiłem swojego miśka to jedna szpilka się obracała w piaście. Rozwiązałem problem przez rozwiercenie szpilki. Potem wstawiłem nową i jest git.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 19-02-2010, 17:20   

mmatulek napisał/a:
Jak kupiłem swojego miśka to jedna szpilka się obracała w piaście. Rozwiązałem problem przez rozwiercenie szpilki. Potem wstawiłem nową i jest git.


Ale ja chcę rozdzielić półoś z piastą, potem wyjąć półosie i na końcu skrzynię. :D .

[ Dodano: 02-01-2010, 13:04 ]
na razie półosie wyjęte z wahaczami ;P

[ Dodano: 19-02-2010, 17:13 ]
Grzanie nie pomogło, szlifierka i cięcie na granicy gwintu owszem :D . Choć i tak dopiero młotek i przecinak ruszyły nakrętkę. Ze sworzniem wahacza też się namordowałem. Musiałem podgrzać piastę, lodem schłodzić sworzeń i przyłożyć 2 kilowym młotkiem.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-02-2010, 19:09   

stare dobre metody :P
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
bogdan54 
Mitsumaniak
bogdan54

Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-02-2010, 20:02   

Zajc3w napisał/a:
usiłowałem wczoraj odkręcić z przodu nakrętki trzymające piastę na osi.
W efekcie mam połamane jedno "pokrętło" do nasadek i pęknięty łom , którym blokowałem piastę. :rolleyes: A śruby jak trzymały tak trzymają.

W każdym przypadku trudno odkręcalnych śrub dobrze jest założyć klucz + jakaś przedłużkę , mocno naprężyć kluczy w kierunku odkręcania , a następnie puknąć młotkiem (nie bardzo mocno ,parę razy) tak aby drganie przeniosło się na nakrętkę .W 90% skutek pozytywny .Drugi sposób to w nakrętce wywiercić jeden otwór wzdłuż gwintu i drugi symetrycznie po drugiej stronie .W ten sposób przetniemy nakrętkę na dwie połówki . :p

UWAGA!!! W piastach lubią być nakrętki lewoskrętne .
Ostatnio zmieniony przez bogdan54 19-02-2010, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-02-2010, 20:08   

to ja pisałem o boshu - latwiej bo masz kontrole nad tym jak głęboko - bo widac:)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 20-02-2010, 10:53   

bogdan54 napisał/a:
Zajc3w napisał/a:
usiłowałem wczoraj odkręcić z przodu nakrętki trzymające piastę na osi.
W efekcie mam połamane jedno "pokrętło" do nasadek i pęknięty łom , którym blokowałem piastę. :rolleyes: A śruby jak trzymały tak trzymają.

W każdym przypadku trudno odkręcalnych śrub dobrze jest założyć klucz + jakaś przedłużkę , mocno naprężyć kluczy w kierunku odkręcania , a następnie puknąć młotkiem (nie bardzo mocno ,parę razy) tak aby drganie przeniosło się na nakrętkę .W 90% skutek pozytywny .Drugi sposób to w nakrętce wywiercić jeden otwór wzdłuż gwintu i drugi symetrycznie po drugiej stronie .W ten sposób przetniemy nakrętkę na dwie połówki . :p

UWAGA!!! W piastach lubią być nakrętki lewoskrętne .


To moje śruby były z tych 10%. Klucz 50cm długi +150cm rura i nacisk pulsacyjny 90kg na koniec rury(skakałem po kluczu). Koło zaczęło się ślizgać po betonie a śruba trzymała.

Kierunek gwintu jest pierwszą rzeczą jaką sprawdzam w takich śrubach. :D
Wiercenie w przypadku Sigmy(suzuki i mazdy) odpada, nakrętki mają wycięcia na zawleczkę i nie ma jak ustawić wiertła, zresztą nakrętki utwardzanie wyjątkowo ciężko się wierci.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
bogdan54 
Mitsumaniak
bogdan54

Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-02-2010, 11:13   

Zajc3w napisał/a:
Klucz 50cm długi +150cm rura i nacisk pulsacyjny 90kg na koniec rury(skakałem po kluczu). Koło zaczęło się ślizgać po betonie a śruba trzymała.


zabrakło puknięcia
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-02-2010, 17:06   

często i to nie pomaga :) a wiercić się tych akurat nie da za bardzo - i bosh zostaje :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-02-2010, 18:38   

Zajc3w napisał/a:
To moje śruby były z tych 10%. Klucz 50cm długi +150cm rura i nacisk pulsacyjny 90kg na koniec rury(skakałem po kluczu). Koło zaczęło się ślizgać po betonie a śruba trzymała.



Ja bym jeszcze poprosił kogoś o przytrzymanie na hamulcu wtedy koło ci się nie obróci. :P Przedłużenie z 2 metry i skakać aż do skutku. Jeszcze nigdy mnie ten sposób nie zawiódł. Oczywiście nasadka musi być konkretna, bo można sobie nogi połamać jak pęknie. :P
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 20-02-2010, 19:48   

Zacisków już wtedy nie było. A nasadke mam lipną(komplet za 70zł) i dawała radę, za to od 14 do 19 już wszystkie wymieniłem.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-02-2010, 19:59   

Bez zacisków jest kiepsko z popuszczeniem tych nakrętek. Można spróbować jeszcze zablokować półoś kluczem zaciskowym osobiście nie próbowałem można coś uszkodzić jak się ślizgnie.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.