Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Gaśnie podczas jazdy.
Autor Wiadomość
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 18-02-2010, 17:50   [CA1A 1.3] Gaśnie podczas jazdy.

Dawno nic się nie działo aż do teraz.
Samochód odpala normalnie, jeździ jak zawsze i ogólnie jest ok. Jednak po rozgrzaniu i kilku gaszeniach i odpaleniach silnika samochód zaczyna gasnąć jak da mu się bardziej w palnik (ok.5krpm). Bez żadnych ostrzeżeń obrotomierz opada do 0 i silnik przestaje pracować. Pozostawienie na biegu nie powoduje efektu odpalenia na pych. Po zatrzymaniu i odczekaniu kilku-kilkunastu sekund samochód odpala jak gdyby nigdy nic aż do kolejnego 'przeciągnięcia' wyżej i jazdy bliżej czerwonego pola. Co może być przyczyną takiego zachowania się auta? Prosiłbym o opinie i wskazówki czego szukać i co wymienić aby usunąć ten efekt.

PS Mam swój typ ale pragnę poznać wasze zdanie.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2010, 19:27   

Oby to nie było to. W Lancerze Asi takie akcje miały miejsce w dwóch przypadkach:
1. Padająca pompa wody.
2. Padający aparat zapłonowy.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 19-02-2010, 11:14   

gregorbu, a dlaczego właśnie takie typy?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2010, 12:32   

londolut napisał/a:
gregorbu, a dlaczego właśnie takie typy?
To na bazie własnych, przykrych doświadczeń. Co ciekawe - w przypadku padającej pompy wody, silnik się nie grzał. Po prostu wyłączał się. Po chwili beż jakichkolwiek problemów odpalał i można było jechać dalej.
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 19-02-2010, 12:51   

londolut napisał/a:
zaczyna gasnąć jak da mu się bardziej w palnik (ok.5krpm)


taki economizer wbudowany :mrgreen:


Może być pompa wody, kuzynek miał podobnie w renówce. Wymieniałeś ją w ogóle z rozrządem ?
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 19-02-2010, 12:58   

londolut napisał/a:
samochód zaczyna gasnąć jak da mu się bardziej w palnik (ok.5krpm)

Wniosek - nie pałuj 1.3 :D
gregorbu napisał/a:
w przypadku padającej pompy wody, silnik się nie grzał. Po prostu wyłączał się. Po chwili beż jakichkolwiek problemów odpalał i można było jechać dalej.

A potrafi ktoś powiedzieć jak to się dzieje ?
Co za to odpowiada?
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-02-2010, 14:25   

harpagan napisał/a:
A potrafi ktoś powiedzieć jak to się dzieje ?
Co za to odpowiada?
Moim zdanie przepustnica. Ubytek płynu chlodniczego powoduje jego słaby dopływ do najwyżej położonego punktu układu (czyli przepustnicy) i czasami gaśnie. Jeszcze standardem mogłyby być falujące wolne obroty.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 19-02-2010, 14:30   

Obstawiam aparat zapłonowy.
Takie objawy miały miejsce w VW kumpla i padał czujnik Halla, aż w końcu wogóle nie odpalił.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 19-02-2010, 15:10   

gregorbu napisał/a:
w przypadku padającej pompy wody, silnik się nie grzał
U mnie tez temperatura jest w normie. Jadę i pyk, silnik gaśnie.
Pompy nie wymieniałem z rozrządem.
Cytat:
A potrafi ktoś powiedzieć jak to się dzieje ?
Co za to odpowiada?
No właśnie...

A co powiecie na temat czujnika temperatury?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20-02-2010, 09:00   

Ja bym profilaktycznie aparacik zapłonowy sprawdził - a nawet samą cewkę zapłonową...podobne objawy miał jeden mitsumaniak z Krakowa - pomogła wymiana cewki ;-)
 
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2010, 21:27   

oko_81 napisał/a:
nawet samą cewkę zapłonową.

Od tego bym zaczął,miałem taki przypadek w hondzie.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 21-02-2010, 12:37   

Colt zdechł wczoraj na dobre :evil: . Teraz na spokojnie zobaczymy co jest grane ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 22-02-2010, 13:24   

londolut, jak zdechł na dobre to będzie

Kawu napisał/a:
Obstawiam aparat zapłonowy.
Takie objawy miały miejsce w VW kumpla i padał czujnik Halla, aż w końcu wogóle nie odpalił.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 22-02-2010, 13:34   

Wiem, potrzebuję aparat na podmianę i nie ma w okolicy Colta 1,3 :(
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 09-03-2010, 23:58   

Padnięty okazał się aparat zapłonowy.

W tym miejscu bardzo chciałbym podziękować oko_81, za pożyczenie aparatów do testów i .... do jazdy na co dzień. Dzięki chłopie :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.