[CA1A 1.3] Gaśnie podczas jazdy. |
Autor |
Wiadomość |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 18-02-2010, 17:50 [CA1A 1.3] Gaśnie podczas jazdy.
|
|
|
Dawno nic się nie działo aż do teraz.
Samochód odpala normalnie, jeździ jak zawsze i ogólnie jest ok. Jednak po rozgrzaniu i kilku gaszeniach i odpaleniach silnika samochód zaczyna gasnąć jak da mu się bardziej w palnik (ok.5krpm). Bez żadnych ostrzeżeń obrotomierz opada do 0 i silnik przestaje pracować. Pozostawienie na biegu nie powoduje efektu odpalenia na pych. Po zatrzymaniu i odczekaniu kilku-kilkunastu sekund samochód odpala jak gdyby nigdy nic aż do kolejnego 'przeciągnięcia' wyżej i jazdy bliżej czerwonego pola. Co może być przyczyną takiego zachowania się auta? Prosiłbym o opinie i wskazówki czego szukać i co wymienić aby usunąć ten efekt.
PS Mam swój typ ale pragnę poznać wasze zdanie. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:27
|
|
|
Oby to nie było to. W Lancerze Asi takie akcje miały miejsce w dwóch przypadkach:
1. Padająca pompa wody.
2. Padający aparat zapłonowy. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 19-02-2010, 11:14
|
|
|
gregorbu, a dlaczego właśnie takie typy? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2010, 12:32
|
|
|
londolut napisał/a: | gregorbu, a dlaczego właśnie takie typy? | To na bazie własnych, przykrych doświadczeń. Co ciekawe - w przypadku padającej pompy wody, silnik się nie grzał. Po prostu wyłączał się. Po chwili beż jakichkolwiek problemów odpalał i można było jechać dalej. |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 19-02-2010, 12:51
|
|
|
londolut napisał/a: | zaczyna gasnąć jak da mu się bardziej w palnik (ok.5krpm) |
taki economizer wbudowany
Może być pompa wody, kuzynek miał podobnie w renówce. Wymieniałeś ją w ogóle z rozrządem ? |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 19-02-2010, 12:58
|
|
|
londolut napisał/a: | samochód zaczyna gasnąć jak da mu się bardziej w palnik (ok.5krpm) |
Wniosek - nie pałuj 1.3
gregorbu napisał/a: | w przypadku padającej pompy wody, silnik się nie grzał. Po prostu wyłączał się. Po chwili beż jakichkolwiek problemów odpalał i można było jechać dalej. |
A potrafi ktoś powiedzieć jak to się dzieje ?
Co za to odpowiada? |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-02-2010, 14:25
|
|
|
harpagan napisał/a: | A potrafi ktoś powiedzieć jak to się dzieje ?
Co za to odpowiada? | Moim zdanie przepustnica. Ubytek płynu chlodniczego powoduje jego słaby dopływ do najwyżej położonego punktu układu (czyli przepustnicy) i czasami gaśnie. Jeszcze standardem mogłyby być falujące wolne obroty. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 19-02-2010, 14:30
|
|
|
Obstawiam aparat zapłonowy.
Takie objawy miały miejsce w VW kumpla i padał czujnik Halla, aż w końcu wogóle nie odpalił. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 19-02-2010, 15:10
|
|
|
gregorbu napisał/a: | w przypadku padającej pompy wody, silnik się nie grzał | U mnie tez temperatura jest w normie. Jadę i pyk, silnik gaśnie.
Pompy nie wymieniałem z rozrządem.
Cytat: | A potrafi ktoś powiedzieć jak to się dzieje ?
Co za to odpowiada? | No właśnie...
A co powiecie na temat czujnika temperatury? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
oko_81
Mitsumaniak

Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 83 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 20-02-2010, 09:00
|
|
|
Ja bym profilaktycznie aparacik zapłonowy sprawdził - a nawet samą cewkę zapłonową...podobne objawy miał jeden mitsumaniak z Krakowa - pomogła wymiana cewki |
|
|
|
 |
4g63colt [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2010, 21:27
|
|
|
oko_81 napisał/a: | nawet samą cewkę zapłonową. |
Od tego bym zaczął,miałem taki przypadek w hondzie. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-02-2010, 12:37
|
|
|
Colt zdechł wczoraj na dobre . Teraz na spokojnie zobaczymy co jest grane |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 22-02-2010, 13:24
|
|
|
londolut, jak zdechł na dobre to będzie
Kawu napisał/a: | Obstawiam aparat zapłonowy.
Takie objawy miały miejsce w VW kumpla i padał czujnik Halla, aż w końcu wogóle nie odpalił. |
|
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 22-02-2010, 13:34
|
|
|
Wiem, potrzebuję aparat na podmianę i nie ma w okolicy Colta 1,3 |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 09-03-2010, 23:58
|
|
|
Padnięty okazał się aparat zapłonowy.
W tym miejscu bardzo chciałbym podziękować oko_81, za pożyczenie aparatów do testów i .... do jazdy na co dzień. Dzięki chłopie |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|