 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E39A 4WD 2.0] dolot, szczelnosc moze zapłon?? |
Autor |
Wiadomość |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2009, 18:06 [E39A 4WD 2.0] dolot, szczelnosc moze zapłon??
|
|
|
witam mam jedno pytanie chce sprawdzic szczelnosc dolotu poczawszy od rury dolotowej swoim urzadzeniem, chce napompowac 0,3bara w dolot i zobacze czy trzyma tylko niewiem jak jest z zaworami dolotowymi czy na zgaszonym silniku sa zamkniete??? |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 21-02-2010, 20:13, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 26-11-2009, 19:55
|
|
|
To zależy jak ci się silnik ustawi po zgaszeniu. Kiedy na 1 i 4 cylindrze będą zamknięte wtedy na 2 i 3 będą otwarte i na odwrót. |
_________________ Mój Galant
Moja strona o Galancie
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2009, 20:08
|
|
|
kamils napisał/a: | chce sprawdzic szczelnosc dolotu poczawszy od rury dolotowej swoim urzadzeniem, chce napompowac 0,3bara w dolot i zobacze czy trzyma | dolotu nie sprawdza sie w taki sposob, sprawdza sie benzyna i pedzlem, odpalasz silnik i wszystkie miejsca laczenia, etc., smarujesz pendzlem nasaczonym benzyna, tam gdzie banzyna wysycha bardzo szybko jest nieszzelnosc. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 26-11-2009, 23:28
|
|
|
Jest jeszcze inna metoda, podobna do tej podanej przez robertdg lecz różni się tym iż zamiast pędzla i benzyny, bierzemy samostart lub środek do czyszczenia przepustnic i psikamy po wszystkich połączeniach. Jeżeli gdzieś będzie nieszczelność od razu usłyszymy to po pracy silnika (wzrost obrotów, lub jego przydławienie). |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2010, 16:21
|
|
|
... odswieze troche temat poniewaz sprawdzalem szczelnosc pryskajac "samostartem" wszedzie gdzie mogłem dojsc ale nic sie niedziało wizuaalnie tez OKEJ, a niedaje rady juz z nim kiedy jade plakac mi sie chce z wkur.... tak muli dusi czasami ze skrzyzowania niedam rady ruszyc powiedzmy ze stara sie ciagnac przy wysokich obrotach, tez przerywanie takie jakby jest jak "przyspiesza"
pompa paliwa zmieniana bez zmian czyli orginalna tez jest dobra cisnienie pompy bylo sprawdzane tez okej ,regulator cisnienia podmieniany na 2 inne bez zmian wtryskiwacze 2 kaplety podmieniane tez bez zmian,filtry kilkakrotnie zmieniane i nic
przez czas jak go mam okolo 4lata zmianiałem swiece z 4 razy przewodw WN 3 razy
krokowy ok
zapłon ok 5BTDC lampa spawdzany, czujnik polozenia walka podmnieniany był
rozrzad ok
kompresja 15,5bara
przepływomierz zmieniany od galanta z tym samym silnikiem 4g63 wtyk 7pinow tylko inne numery mial, stary byl padniety na bank plastra miodu niemial przerywal na wolnych itp
cewka i tranzystor mocy niebyły zmieniane i sprawdzane, cewke zamowilem wlasnie ale watpie ze to to
na analizatorze spalin byłem wszytko OK
dodaje tez wykrez z loggera:
kolor swiec:
[img] |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 14-02-2010, 21:15
|
|
|
A czy jest instalacja LPG ? |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-02-2010, 22:19
|
|
|
I czy sprawdzałeś komputer czy nie ma wylanych kondziorków, albo uszkodzonych ?
Aparat zapłonowy sprawdzałeś ?
Świece wyglądają jakby sporo oleju palił |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2010, 22:48
|
|
|
LPG niema
dlaczego duzo oleju mial by brac elektrody sa jasne a nie ciemne i zaolejone kiedys bral ale przy analizie spalin wyszly kosmiczne wartosci chlop zapytal ile oleju bierze na 100km
po roznych naprawch analiza jest okej oleju niebierze, z litr doleje na kazda wymiane oleju
kondensatory 2 razy byly wymieniane na orginalnych tez bylo to samo zadne niebyly wylane wygladaly normalnie
aparatu zapłonowego 4g63 niema jest czujnik polozenia wałka/walu jaki pisalem byl podmieniany na inny i bez zmian |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-02-2010, 23:48
|
|
|
faktycznie, to DOHC
Niemniej wygląda jakby problem był w zapłonie, albo między innymi w zapłonie. Czujnik spalania stukowego wygląda dobrze, więc albo ECU coś mąci albo TPS może. Za mało odczytów zrobiłeś z czujników.
Przydał by się jeszcze pomiar TPSa, przepływki, lambdy i czas otwarcia wtryskiwaczy.
A co do oleju, to wygląda na to, że go spala, może przesadziłem z tym sporo, ale widać, że dostaje się do cylindrów. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 15-02-2010, 15:26
|
|
|
Jesteś z białego, czy tylko w opisie tak masz? Jakbyś mógł pofatygować się do Ełku, to byśmy cościk wykombinowali. Mój braciak jest specem od takich sprawa, fakt, że czasem to może chwile potrwać, ale jeszcze nie było tematu, którego by nie rozgryzł...
Jak coś to pisz na PW |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2010, 18:19
|
|
|
...co do TPS jest idealnie ustawiony na 10% otwarcia, napięcie miesci sie zakresie, 0,5V jest.
Co do wykresu lambdy byla sprawdzana jest jak najbardziej okej, na orginalnej było gorzej troche wiec wymienilem na NGK za 100pln
mnie najbardziej zastanawia wykres wyprzedzenia zapłonu jak dokladnie sie wpatrzec to jest sporo na minusie przy nagłym dodawaniu gazu i do -14 BTDC nawet wychodzi bo na logerze widac
[ Dodano: 21-02-2010, 12:19 ]
odczyty z przepływomierza przy 850RPM:
Air Flow Hz 25-30. zwieksza sie przy dodawaniu gazu tak jak w manualu opisane
Air Temperature 64F - 17,78Celsjusza ten czujnik sprawdzałem suszarka działa podręcznikowo
Air Volume 0. tu sie nic niezmienia przy zadnej predkosci obrotowej
Barometer 0.99 - 1.00 bar jesli dobrze rozumiem to co w manualu opisane to jest okej bo napiecie tez sie zgadza
[ Dodano: 21-02-2010, 20:05 ]
jeszcze dzis podlaczalem diode do zlacza diagnostycznego bo check engine sie nie swiecli i na logerze nic tez zadnych błedow
dioda w/g mnie mryga cały czas ani szybciej ani wolniej |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 23-02-2010, 12:25
|
|
|
może przyczyna wcale nie leży po stronie elektrycznej? Skoro już braknie Ci pomysłów to przyjrzyj się mu od strony mechanicznej, sprawdź rozrząd, zmierz spręż, wymień filtr paliwa itp., ewentualnie wykreśl to co już jest zrobione i popatrz na resztę. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2010, 16:15
|
|
|
ejjj... pisałem wyzej filtry odpadaja swiece kable WN pompa paliwa wtryski tez przekladalem kompresja 15,5bar cisnienie paliwa tez okej sprawdzałem |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-02-2010, 18:21
|
|
|
A sprawdzałeś czujnik spalania stukowego czy poprawnie działa ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2010, 18:50
|
|
|
na wykresie wyzej jest jego działanie zreszto mam 2 czujniki i na dwoch to samo |
|
|
|
 |
|
|