[E55A 2.0] duży przebieg roczny a bez awaryjność Galanta |
Autor |
Wiadomość |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 08-03-2010, 20:56 [E55A 2.0] duży przebieg roczny a bez awaryjność Galanta
|
|
|
sprawa wygląda tak:
Od wakacji przeprowadzam się poza krk , dziennie do pracy będę robił 60km , czyli miesiecznie ok 2-2.5tys. km. jak dla mnie to jest dużo, i zastanawiam się czy sprzedawać Galanta ( który de fakto jest dofinansowany ,dużo nowych elementów zawieszenia zostało wymienionych) i na ten moment musze tylko wymienić piasty i zrobić progi i byłby cycuć glancus, ale boję się o to auto iż nie wytrzyma takich przebiegów , i najpierw byłem na etapie zamiany auta, ale dużo kasy nie mam i nie kupie nic dużo leszego nowszego ( może Octavia , może rekin z pierwszych roczników, może accord 6gen) ale to nie ważne ,
Chciałbym poznać waszą opinie co do przebiegów rocznych, czy z dużo wiekszymi przebiegami rocznymi to auto się dużo bardziej sypie?bo do tej pory oprócz zamarzniętych zamków i padniętego akumulatora nigdy nic sie nie stało z nim,że nie mogłem jechać tam gdzie chciałem.
Nie chciałbym co miesiąc -dwa dokładać tu 300zł tu 400zł a na koniec i tak go sprzedam za 5k , bo bądź co bądź jest to teraz 16to letnie auto |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-03-2010, 22:30
|
|
|
Z doświadczenia (ponad 0,5 rocznego w przypadku Galanta oraz 5 letniego w przypadku aut japońskich): zadbane egzemplarze zawiozą Cię zawsze i wszędzie. |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 09-03-2010, 08:41
|
|
|
a czy ktoś z was forumowiczów ,używa tak intensywnie Galanta?
Tak z ciekawości jeżeli auto bierze jakieś 150ml na 1000km to ile może miec przebiegu mój galant , ok 300-400k? |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-03-2010, 14:13
|
|
|
jarekrk napisał/a: | a czy ktoś z was forumowiczów ,używa tak intensywnie Galanta? | Np. ja. Do pracy mam ok. 15 km w jedną stronę, ale często wyjeżdzam w teren i dziennie robię nawet ok. 100 km. Widzę, że nawet rozmawiamy o tym samym silniku (2.0 SOHC 136 KM). Galant jest bardzo często odpalany i gaszony, krótkie odcinki, nawet po 100-200 m. Spala max. 13 l LPG/100 km. Jak dla mnie auto bajka. Jeszcze ani razu mnie nie zawiódł. Aha i skrzynia automatyczna w takim przypadku to po prostu najlepsze co może być. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 09-03-2010, 20:59
|
|
|
Powiem Ci, że konstrukcyjnie jest nie do zdarcia... Co prawda mamy inne silniki pod maską, ale nasze E88A, jest bardzo ekstremalnie używane, a czasem też służy jako auto do jazdy na co dzień. Konstrukcyjnie auta nie różnią się za bardzo, zawieszenia praktycznie identyczne, tylne (po za główką mechanizmu różnicowego i pozostałości po 4WS-sie) też jest bardzo podobne. Zdarza się też tak, że autko musi pojechać na rajd o własnych siłach i z niego wraca, na kołach - po 300km w jedną stronę i ok. 100km ostrego katowania - (2 razy wrócił na lawecie z przyczyn sił wyższych - 1. wypad z trasy i bliskie spotkanie z przyrodą, 2. przez zapchaną odmę wywaliło uszczelniacz na wale - i kilka razy z przyczyn finansowych - taniej). Nie mamy własnej lawety, więc nie zawsze możemy sobie pozwolić na transport auta. Misiek odkąd zaczęliśmy startować nim w rajdach ma przejechane ok. 20 tys. kilometrów (ma blisko 200 tys.) a zakupiliśmy go z przebiegiem niecałych 150 tys.km. Naprawdę podziwiam to auto, za to ile do tej pory zniosło, i zobaczymy co jeszcze zniesie.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=43021
Tutaj możesz sobie poczytać trochę jego historii. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2010, 22:43
|
|
|
Ja przez rok zrobiłem 25k km, i nic wielkiego się nie dzieje. Trzeba oczywiście częściej wymieniać olej
Na potrzeby dojazdów do pracy robię 1000km/mc.
Jeśli masz pewne auto, to nie zmieniałbym go na jakieś inne w niewiadomym stanie |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 10-03-2010, 00:05
|
|
|
Swojego E55A kupiłem trochę zaniedbanego, późniejszy swap manual, ale jeśli chodzi o awaryjność to nie mam zarzutów...W końcu bez żadnych przygód zaliczyłem nim całodniową trasę ponad 1500km Rzeszów/Rotterdam kilkukrotnie i silnik się spisał nawet przy większych prędkościach. W końcu części eksploatacyjne wraz z płynami to w każdym samochodzie norma że trzeba pilnować. Od lipca zeszłego roku(po swapie) mam przejechane około 25tys i wymieniłem dopiero niedawno jeden prosty wahacz z przodu, jedynie niedługo do wymiany rozrząd i opony:) |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 10-03-2010, 09:07
|
|
|
trochę mnie przekonujecie aby zostawić to autko:)
szczególnie jak ponad 1400 w niego włozylem, i szkoda go tak oddawać teraz,
kupie niby rekina ładniejszego ale pewnie na dzien dobry znów wahacze do wymiany, amory, hamulce itp
a tu przynajmniej jest to zrobione |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2010, 09:21
|
|
|
ja bym zostawil po takich inwestycjach...
nie wiem jak dlugo juz go masz ale jesli dlugo i wczesniej nie zawiodl to na jego + , a to co wymieniales bylo pewnie troche z racji wieku i masz juz na kolejne kilka lat zrobione . ja mam mlodszy model i przebieg prawie 250tys km (od zakupu minelo 2,5 roku i przebieg 50tys km ) i nic przy nim sie nie psuje to co wymieniam to w zasadzie czesci eksploatacyjne
no chyba ze Misiek wykazuje jakies objawy ze bedzie sie psul
w nowe auto jak sam napisales tez trzeba zainwestowac na wejsciu wiec.... chyba lepiej jak sie wie co sie ma |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 10-03-2010, 09:40
|
|
|
tylko to by było tak ,że Mojego Galanta przekaże ojcu(więcc w rodzinie będzie ciagle, bo szkoda mi go się pozbywać tak po prostu) jego mazde 323f sprzedamy i wtedy za tą kase + trochę mojej kupiłbym rekina(jeżeli bym znalazł za te 12k jakiegoś , a to było zawsze moje marzenie,
wiem też ,że jak teraz auta nie zmienie to już długo tego nie zrobie, bo od wakacji mieszkać będę już sam , to wiadomo wszystko samemu się kupuje to i kasy nie odłożę pewnie nigdy
a tak to ostatni gwizdek, Galanta teraz mam rok, zrobiłem nim prawie 15 tys. i nic sie nie działo takiego z jego winy, także dlatego mam zawachania.
A obajwy jakie wykazuje misiek to tylko ten wiek 1994, tego się boje trochę , że w koncu jak na 16 letnie auto , za rok 17 coś się zacznie masowo sypać |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 10-03-2010, 15:58
|
|
|
moj misiek (tyle ze e54a) jest w "rodzinie" od 4 lat i zrobił przez ten czas ponad 100 kkm przy czym ponad 80 tysiecy na gazie i nie ma i nie bylo z nim zadnych wiekszych problemów...teraz ma prawie 300 tysi przejechane i jedynym problemem sa z czasem zuzywające sie czesci ale to jak w kazdym aucie szczegolnie w tym wieku...jak dla mnie to wymieniac wszystko na bierzaco, zadbac o blache i jezdzic... |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 11-03-2010, 09:34
|
|
|
boję się tylko tego wieku galanta, bo 16 lat to taki wiek ,że po kolei wszystko się może zacząc upominać o zmianę
ps. jeżeli silnik mi bierze ok 150ml na 1000 to jest w miare dobrym stanie ? Czy to już duże ilości jak na Galanta ? |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 11-03-2010, 09:56
|
|
|
jarekrk napisał/a: | ps. jeżeli silnik mi bierze ok 150ml na 1000 to jest w miare dobrym stanie | w colcie wymieniam olej co 10 tys. km, w tym czasie dolewam ok. 1 litra oleju. Instrukcje podają, że silnik może nawet wciągnąć ok. 1l/1000km... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 11-03-2010, 13:02
|
|
|
w Colcie ok, ale to jest inny silnik
no i niby instrukcje podają ,że może wciagnać do 1 litra na 1000km, ale chyba nie znaczy to ,że wtedy silnik jest w dobrym stanie
dlatego tu chciałem zapytać czy te ilości jakie mój spala 150ml/1000km sa akceptowane czy jednak silnik już swoje przeżył ? |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
eddi1977
Forumowicz

Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 194 Skąd: Otwock,Chełm
|
Wysłany: 11-03-2010, 20:05
|
|
|
Trochę szkoda sprzedawać ale moim zdaniem do dużych przebiegów lepiej coś nowszego ale znalezienie 10 latka nie wymagającego nakładów...
Poza tym widzę że decyzja podjęta |
|
|
|
 |
|