Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem po wymianie skrzyni automatycznej
Autor Wiadomość
Montana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Galant 2.5, Fiat CC 1.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 07-04-2010, 21:58   Problem po wymianie skrzyni automatycznej

Siemka.
W moim Galu rozsypała sie skrzynia biegów automatyczna( wałek atakujacy (chyba) wyleciał przez obudowę). Wczoraj kupiłem skrzynie do niego i dzisiaj ją poskładałem z silnikiem, i teraz zaczeły się problemy:
- nie można obkręcić wałem od silnika - auto stało przez zimę, może to jest przyczyną
- podczas rozruchu silnika czuć tak jak by rozrusznik nie umiał zakręcić wałem ( wszystkie kontrolnki i światła przygasają)
- skrzynia podczas zmiany położenia dzwigni z D na R i z powrotem wydaje dzwięk podobny do buczenia
- na każdym położeniu dzwigni oprócz P, można przepchać auto

Każda cenna uwaga się przyda, bo już mam dość tego auta ;P
_________________
CC na tor :D
Galant na zakupy :D
Oby dwa bardzo szybkie :D
 
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 07-04-2010, 22:03   

no na P nie da rady przepchnąć samochodu bo to postuj jest :)spróbuj odpalić na D z wciśniętym hamulcem
 
 
 
Montana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Galant 2.5, Fiat CC 1.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 07-04-2010, 22:06   

bieniak napisał/a:
no na P nie da rady przepchnąć samochodu bo to postuj jest :)spróbuj odpalić na D z wciśniętym hamulcem


To to ja wiem że nie można przepchnąć :) , zastanawiam mnie tylko czy można go przepchnąć przy innych położeniach oprócz N.
Próbowałem odpalać go w każdym położeniu dzwigni i zawsze kończyło się takim samym efektem.
_________________
CC na tor :D
Galant na zakupy :D
Oby dwa bardzo szybkie :D
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-04-2010, 22:38   

Jak to nie idzie obrócić wałem korbowym silnika :?: Sprawdzałeś wogóle czy masz olej w silniku :?: Sprawdzales/porownywałeś ta skrzynie co zalozyles ze stara :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 07-04-2010, 22:51   

W trakcie montażu skrzyni nie trzeba było obrócić wałem podczas przykręcania konwertera? nie wkręciliście gdzieś w "koło zamachowe" za długie śruby??
 
 
Montana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Galant 2.5, Fiat CC 1.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 07-04-2010, 23:07   

robertdg napisał/a:
Jak to nie idzie obrócić wałem korbowym silnika :?: Sprawdzałeś wogóle czy masz olej w silniku :?: Sprawdzales/porownywałeś ta skrzynie co zalozyles ze stara :?:


Olej w silniku był, i jest nadal Skrzynia jest taka sam jaka była przed awaria. Więc napewno nie jest to przyczyną.

Cytat:
W trakcie montażu skrzyni nie trzeba było obrócić wałem podczas przykręcania konwertera? nie wkręciliście gdzieś w "koło zamachowe" za długie śruby??


Konwerter nie był wymieniany, został taki jaki był przed awarią. Przy montażu skrzyni nie ma możliwości zablokowania koła zamachoowego śrubami :)
_________________
CC na tor :D
Galant na zakupy :D
Oby dwa bardzo szybkie :D
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-04-2010, 23:18   

Montana, obracałeś ręcznie wałem korbowym, czy tylko przez rozrusznik próbowałeś :?: Możliwe ze po długim okresie stanai rozrusznik dostał zwarcia i dlatego masz efekt przygasania kontrolek.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 07-04-2010, 23:22   

Montana napisał/a:
Przy montażu skrzyni nie ma możliwości zablokowania koła zamachoowego śrubami :)
Czyli jest tak, że skrzynie wsuwasz tylko w konwerter i na tym koniec? Te przy których miałem przyjemność robić miały konwerter przykręcony do wałka skrzyni i wychodził razem ze skrzynią. Tutaj wszystko wskazuje na to że jest problem ze skrzynią. Może warto ją wysunąć i spróbować obrócić silnikiem?jest na tyle miejsca?
 
 
Montana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Galant 2.5, Fiat CC 1.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 08-04-2010, 00:03   

robertdg napisał/a:
Montana, obracałeś ręcznie wałem korbowym, czy tylko przez rozrusznik próbowałeś :?: Możliwe ze po długim okresie stanai rozrusznik dostał zwarcia i dlatego masz efekt przygasania kontrolek.


Njapierw ręcznie obracałem, ale ani drgnoł. Potem probowałem go odpalić ale też nie dało rady. Sciagałem w końcu paski z alternatora i klimy + wspomaganie i też nie ruszył się wał z miejsca. Nie chce go narazie na siłe ruszyć, żeby nic nie urwać :) . Alei tak dla mnie jest trochę dziwne że nie można wałem zakręcić nawet po takim okresie skoro można było wszytskimi rolkami obrócić bez problemu.

Cytat:
Czyli jest tak, że skrzynie wsuwasz tylko w konwerter i na tym koniec? Te przy których miałem przyjemność robić miały konwerter przykręcony do wałka skrzyni i wychodził razem ze skrzynią. Tutaj wszystko wskazuje na to że jest problem ze skrzynią. Może warto ją wysunąć i spróbować obrócić silnikiem?jest na tyle miejsca?


Przy demontażu skrzyni, konwerter zotrał mi przy silniku, więc sądziłem że tak ma być. Do "nowej skrzyni nie miałem możliwości dokupienia konwertera, więc zostawiłem "stary".
Żeby obrócić silnikiem musiałbym całkowicie zdemontaować skrzynię i od tego chyba zacznę jutro, bo już dzisiaj nie miałem na to siły ;)
_________________
CC na tor :D
Galant na zakupy :D
Oby dwa bardzo szybkie :D
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-04-2010, 00:08   

No to jak jutro wezmiesz sie za skrzynie to przy okazji raczej znajdziesz powod takiego zachowania ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 08-04-2010, 06:42   

Montana napisał/a:
Próbowałem odpalać go w każdym położeniu dzwigni i zawsze kończyło się takim samym efektem.


Automata odpalisz tylko gdy dzwignia zmiany biegow jest w pozycji P iN w innych położeniach nie ma takiej możliwości, po prostu rozrusznik nie będzie kręcił

Montana napisał/a:
Przy demontażu skrzyni, konwerter zotrał mi przy silniku, więc sądziłem że tak ma być.
.

Nigdy nie demontuje się skrzyni bez wczesniejszego odkręcenia konwertera,ponieważ można go uszkodzic,po to jest okienko kontrolne pod skrzynia zeby odkrecic konwerter z krzyżaka do ktorego jest zespolony z walem korbowym.

Montana napisał/a:
Żeby obrócić silnikiem musiałbym całkowicie zdemontaować skrzynię i od tego chyba zacznę jutro


Zdemontuj skrzynie i sprawdź konwerter jak wygląda, możliwe ze tu tkwi przyczyna.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-04-2010, 07:39   

Prawdopodobnie nie trafiłeś konwerterem na miejsce. Po włożeniu konwerter chowa się całkowicie w dzwonie na ok. 2 cm. Ostatni etap "trafiania" to nie wieloklin, tylko zacięcie na obudowie, stąd tylko w 2 pozycjach wchodzi na właściwą głębokość. Na początek poluzuj śruby między skrzynią a silnikiem - powinien zacząć się kręcić. Jak zacznie - odsuń skrzynię, odkręć konwerter od wału i celuj - jak trafisz, poskręcaj i powinno być OK.

[ Dodano: 08-04-2010, 07:40 ]
PS. Bzyczenie zaworów jest normą przy zapowietrzonej skrzyni - jak się odpowietrzy, to minie ten objaw
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.