Problem po wymianie skrzyni automatycznej |
Autor |
Wiadomość |
Montana
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu Galant 2.5, Fiat CC 1.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 14 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 07-04-2010, 21:58 Problem po wymianie skrzyni automatycznej
|
|
|
Siemka.
W moim Galu rozsypała sie skrzynia biegów automatyczna( wałek atakujacy (chyba) wyleciał przez obudowę). Wczoraj kupiłem skrzynie do niego i dzisiaj ją poskładałem z silnikiem, i teraz zaczeły się problemy:
- nie można obkręcić wałem od silnika - auto stało przez zimę, może to jest przyczyną
- podczas rozruchu silnika czuć tak jak by rozrusznik nie umiał zakręcić wałem ( wszystkie kontrolnki i światła przygasają)
- skrzynia podczas zmiany położenia dzwigni z D na R i z powrotem wydaje dzwięk podobny do buczenia
- na każdym położeniu dzwigni oprócz P, można przepchać auto
Każda cenna uwaga się przyda, bo już mam dość tego auta ;P |
_________________ CC na tor
Galant na zakupy
Oby dwa bardzo szybkie |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 07-04-2010, 22:03
|
|
|
no na P nie da rady przepchnąć samochodu bo to postuj jest :)spróbuj odpalić na D z wciśniętym hamulcem |
|
|
|
 |
Montana
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu Galant 2.5, Fiat CC 1.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 14 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 07-04-2010, 22:06
|
|
|
bieniak napisał/a: | no na P nie da rady przepchnąć samochodu bo to postuj jest :)spróbuj odpalić na D z wciśniętym hamulcem |
To to ja wiem że nie można przepchnąć , zastanawiam mnie tylko czy można go przepchnąć przy innych położeniach oprócz N.
Próbowałem odpalać go w każdym położeniu dzwigni i zawsze kończyło się takim samym efektem. |
_________________ CC na tor
Galant na zakupy
Oby dwa bardzo szybkie |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-04-2010, 22:38
|
|
|
Jak to nie idzie obrócić wałem korbowym silnika Sprawdzałeś wogóle czy masz olej w silniku Sprawdzales/porownywałeś ta skrzynie co zalozyles ze stara |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 07-04-2010, 22:51
|
|
|
W trakcie montażu skrzyni nie trzeba było obrócić wałem podczas przykręcania konwertera? nie wkręciliście gdzieś w "koło zamachowe" za długie śruby?? |
|
|
|
 |
Montana
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu Galant 2.5, Fiat CC 1.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 14 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 07-04-2010, 23:07
|
|
|
robertdg napisał/a: | Jak to nie idzie obrócić wałem korbowym silnika Sprawdzałeś wogóle czy masz olej w silniku Sprawdzales/porownywałeś ta skrzynie co zalozyles ze stara |
Olej w silniku był, i jest nadal Skrzynia jest taka sam jaka była przed awaria. Więc napewno nie jest to przyczyną.
Cytat: | W trakcie montażu skrzyni nie trzeba było obrócić wałem podczas przykręcania konwertera? nie wkręciliście gdzieś w "koło zamachowe" za długie śruby?? |
Konwerter nie był wymieniany, został taki jaki był przed awarią. Przy montażu skrzyni nie ma możliwości zablokowania koła zamachoowego śrubami |
_________________ CC na tor
Galant na zakupy
Oby dwa bardzo szybkie |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-04-2010, 23:18
|
|
|
Montana, obracałeś ręcznie wałem korbowym, czy tylko przez rozrusznik próbowałeś Możliwe ze po długim okresie stanai rozrusznik dostał zwarcia i dlatego masz efekt przygasania kontrolek. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 07-04-2010, 23:22
|
|
|
Montana napisał/a: | Przy montażu skrzyni nie ma możliwości zablokowania koła zamachoowego śrubami | Czyli jest tak, że skrzynie wsuwasz tylko w konwerter i na tym koniec? Te przy których miałem przyjemność robić miały konwerter przykręcony do wałka skrzyni i wychodził razem ze skrzynią. Tutaj wszystko wskazuje na to że jest problem ze skrzynią. Może warto ją wysunąć i spróbować obrócić silnikiem?jest na tyle miejsca? |
|
|
|
 |
Montana
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu Galant 2.5, Fiat CC 1.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 14 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 08-04-2010, 00:03
|
|
|
robertdg napisał/a: | Montana, obracałeś ręcznie wałem korbowym, czy tylko przez rozrusznik próbowałeś Możliwe ze po długim okresie stanai rozrusznik dostał zwarcia i dlatego masz efekt przygasania kontrolek. |
Njapierw ręcznie obracałem, ale ani drgnoł. Potem probowałem go odpalić ale też nie dało rady. Sciagałem w końcu paski z alternatora i klimy + wspomaganie i też nie ruszył się wał z miejsca. Nie chce go narazie na siłe ruszyć, żeby nic nie urwać . Alei tak dla mnie jest trochę dziwne że nie można wałem zakręcić nawet po takim okresie skoro można było wszytskimi rolkami obrócić bez problemu.
Cytat: | Czyli jest tak, że skrzynie wsuwasz tylko w konwerter i na tym koniec? Te przy których miałem przyjemność robić miały konwerter przykręcony do wałka skrzyni i wychodził razem ze skrzynią. Tutaj wszystko wskazuje na to że jest problem ze skrzynią. Może warto ją wysunąć i spróbować obrócić silnikiem?jest na tyle miejsca? |
Przy demontażu skrzyni, konwerter zotrał mi przy silniku, więc sądziłem że tak ma być. Do "nowej skrzyni nie miałem możliwości dokupienia konwertera, więc zostawiłem "stary".
Żeby obrócić silnikiem musiałbym całkowicie zdemontaować skrzynię i od tego chyba zacznę jutro, bo już dzisiaj nie miałem na to siły |
_________________ CC na tor
Galant na zakupy
Oby dwa bardzo szybkie |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-04-2010, 00:08
|
|
|
No to jak jutro wezmiesz sie za skrzynie to przy okazji raczej znajdziesz powod takiego zachowania |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 08-04-2010, 06:42
|
|
|
Montana napisał/a: | Próbowałem odpalać go w każdym położeniu dzwigni i zawsze kończyło się takim samym efektem. |
Automata odpalisz tylko gdy dzwignia zmiany biegow jest w pozycji P iN w innych położeniach nie ma takiej możliwości, po prostu rozrusznik nie będzie kręcił
Montana napisał/a: | Przy demontażu skrzyni, konwerter zotrał mi przy silniku, więc sądziłem że tak ma być. | .
Nigdy nie demontuje się skrzyni bez wczesniejszego odkręcenia konwertera,ponieważ można go uszkodzic,po to jest okienko kontrolne pod skrzynia zeby odkrecic konwerter z krzyżaka do ktorego jest zespolony z walem korbowym.
Montana napisał/a: | Żeby obrócić silnikiem musiałbym całkowicie zdemontaować skrzynię i od tego chyba zacznę jutro |
Zdemontuj skrzynie i sprawdź konwerter jak wygląda, możliwe ze tu tkwi przyczyna. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-04-2010, 07:39
|
|
|
Prawdopodobnie nie trafiłeś konwerterem na miejsce. Po włożeniu konwerter chowa się całkowicie w dzwonie na ok. 2 cm. Ostatni etap "trafiania" to nie wieloklin, tylko zacięcie na obudowie, stąd tylko w 2 pozycjach wchodzi na właściwą głębokość. Na początek poluzuj śruby między skrzynią a silnikiem - powinien zacząć się kręcić. Jak zacznie - odsuń skrzynię, odkręć konwerter od wału i celuj - jak trafisz, poskręcaj i powinno być OK.
[ Dodano: 08-04-2010, 07:40 ]
PS. Bzyczenie zaworów jest normą przy zapowietrzonej skrzyni - jak się odpowietrzy, to minie ten objaw |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|