Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Nietypowy problem z wycieraczką - tył.
Autor Wiadomość
andy_lodz
[Usunięty]

  Wysłany: 14-04-2010, 12:44   [Cari 1.8 GDI] Nietypowy problem z wycieraczką - tył.

Witam.
Mam od kilku dni problem z wycieraczką z tyłu. Jednego dnia okazało się że przestały działać obie pompki spryskiwacza(przód i tył) i wycieraczka z tyłu. Okazało się że bezpiecznik jest ok i włącznik przy kierownicy chyba też bo jak się włączy wycieraczki na przerywana pracę to słychać pracę przekaźnika. Przekaźnik tez jest chyba ok, przełozyłem go do Carismy DID znajomego i u niego działał, niestety nie mogłem sprawdzić czy jego przekaźnik działa u mnie bo on ma wycieraczkę bez funkcji przerywacza i po włączeniu u mnie wywalał bezpiecznik. Wczoraj sprawdziłęm obie pompki spryskiwacza i okazało się że do obydwu dochodzi prąd więc najprawdopodobniej się ,,skończyły".

Najdziwniejsze jest to że do wycieraczki z tyłu tez dochodzi prąd,a ona nie działa, a z kolei jak się ją podłączy bezpośrednio do akumulatora(dwa skrajne przewody potrójnej wtyczki) to działa.

Co może być przyczyną?

P.S. Może ma ktoś jakiś schemat elektryczny wycieraczek bo przeszperałem całe FAQ,ale znalazłem tylko schemat dla wycieraczki bez przerywacza.

P.S.2 Czy zakładał ktoś pompkę od Daewoo w miejsce pompki przedniego spryskiwacza?Wiem że z tyłu się sprawdza bo sam montowałem, ale nie wiem jak jest z przodem(na pewno będzie trzeba przerobić wtyczkę).
Ostatnio zmieniony przez andy_lodz 19-04-2010, 16:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-04-2010, 14:24   

andy_lodz, Rozwiazaniem Twojego problemu beda ułamane kabelki w gumowym peszlu tylnej klapy, trzeba je naprawić, polutować. Oto przykład
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 14-04-2010, 17:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andy_lodz
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2010, 16:48   

Dzięki robertdg. Trafna diagnoza, 2 przerwane przewody.

Daje punkcik i pozdrawiam.

andy
 
 
pelo99 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 95
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-04-2010, 09:26   

dokładnie, to jest powodem, także to przerabiałem ...
_________________
Moje GDI na forum:
http://forum.mitsumaniaki...p=522041#522041
 
 
dewu123 
Mitsumaniak
02523/KMM Maniak


Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 276
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-04-2011, 19:50   

Właśnie dziś to przerobiłem, było przerwane 7 przewodów, wszystko ładnie polutowałem nałożyłem wężyki termokurczliwe okleiłem izolacja i wszystko do okola dużą ilością taśmy. Działa prawie wszystko leż dalej nie gra mi lewy głośnik z tyły i nie działa wycieraczka tylnia z tym że jak przekręcę pokętełko od wycieraczki to słychać od czasu do czasu "kliknięcie", zastanawiam się czy coś źle zlutowałem(choć wątpię, mam w tym trochę wprawy wszystko się stykało no może w 1 przewodzie 3 malutkie druciki wystawały poza ale to chyba nie problem prawda?) czy to może silniczek od wycieraczki, jeśli ktoś mógłby mi podpowiedzieć, bądź dać jakieś sugestie to byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam Cezary.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-04-2011, 20:50   

dewu123, możliwe, że kable pękły nie tylko w jednym miejscu - sprawdź ciągłość.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dewu123 
Mitsumaniak
02523/KMM Maniak


Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 276
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-04-2011, 21:30   

Sprawdziłem ww miejscu tak jak na zdjęciu pokazał kolega robertdg. Gdzie jeszcze powinienem sprawdzić? Jakieś konkretne miejsca które lubią przerywać kabelki:)?
_________________
<==Rzuć okiem na moją Cari;)==>
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-04-2011, 21:44   

Głownie to miejsce, ewentualnie, przerwane kabelki mogły dokonac zwarcia - sprawdź bezpieczniki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dewu123 
Mitsumaniak
02523/KMM Maniak


Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 276
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-05-2011, 01:01   

Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie, chyba że przekaźnik klaksonu odpowiada za wycieraczkę wsteczną, bo nie mam przekaźnika klaksonu szykuje się żeby kupić ale w szczecinie życzą sobie za niego po 50zł...
_________________
<==Rzuć okiem na moją Cari;)==>
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-05-2011, 09:22   

Nie ma przekaźnika, a bezpiecznik jest współny od wycieraczek przód i tył, wiec jeżeli przednie działaja to odpada, hmmmmmmmmmmmm.......

Proponuje dogrzebać sie do kosci wiazki instalacji tylnej, tylko szczerze kurde powiem, ze nie jestem do konca pewien czy ona jest gdzies przy slupku tylnych drzwi, czy pod tapicerka przestrzeni bagazowej - naprawde nie pamietam - ale demontaż tapicerki lewego tylnego boku to chwilka.

Następnie rozpiąłbym kość i sprawdził czy po przekreceniu manetki na uruchomienie tylnej wycieraczki pokazuje sie sygnal dochodzacy, jezeli pojawia sie sygnal dochodzacy, to w zesci instalacji tylnej klapy jest albo przerwa, albo silniczek jest spalony.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dewu123 
Mitsumaniak
02523/KMM Maniak


Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 276
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-05-2011, 10:49   

Dobra spróbuje zrobić to co mówiłeś. Dziś będę miał trochę czasu żeby pogrzebać przy mojej Cari. Może nawet ja umyje i wrzucę jakieś zdjęcia;).
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-05-2011, 21:01   

obstawiam jednak przerwę dalej na łączeniu z klapą, ja miałem w dwóch miejscach. Najprościej zdejmij plastik z klapy od środka (chyba dwie śrubki za zaślepkami) zobaczysz pod nimi silnik od wycieraczek, zdejmij kostkę , ma chyba 3 piny, multimert w dłoń i sprawdź czy dochodzi napięcie na włączonych wycieraczkach (oczywiście jedna sonda miernika do masy samochodu), tam jest tak że napięcie będzie pojawiało się na jednym z przewodów a jak wyłączasz to przepina się na drugi (parkowanie wycieraczki), jak napięcie nie dochodzi to zapamiętujesz kolory przewodów i sprawdzasz napięcie na łączeniu z klapą (najlepiej zaopatrz się w igłę którą wbijasz po prostu w przewody i mierzysz napięcie).. i tak dalej i tak dalej... :D
 
 
 
dewu123 
Mitsumaniak
02523/KMM Maniak


Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 276
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-05-2011, 12:20   

Wsadziłem w kostkę przy silniczku wycieraczki 3 druciki... jak mnie nie [wulgaryzm]... :P . wiec sygnał dochodzi chyba silniczek jest spalony. rozkręcę go i zobaczę co tam się dzieje, jak nie bee mógł nic na to poradzić to zostało mi tylko kupić nowy/używany. Co do głośnika, wyjąłem lewy i podpoiłem pod kable z prawego. Śmiga, więc głośnik jest OK. gdzieś coś musi być na kablach, bo radio też wyjąłem i wszystko tam jest dobrze podpięte. Jakieś pomysły :) ?
_________________
<==Rzuć okiem na moją Cari;)==>
Ostatnio zmieniony przez Firebee 22-05-2011, 14:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-05-2011, 18:47   

co do wycieraczek to z tyłu lubi się zapiekać ramię wycieraczki. Jak kupiłem kiedyś Colta to właśnie wycieraczka nie chodziła z tyłu a napięcie dostawała. Okazało się że oś wycieraczki była tak mocno zapieczona że musiałem z godzine na imadle wybijać żeby chciała wyjść (nie dziwne że się nie obracała), potem musiałem trochę oś zeszlifować bo za nic bym jej nie włożył nawet na smarze. Pomimo tego że to było zapieczone to silnik się nie spalił i po złożeniu wszystkiego śmigało az miło...
 
 
 
dewu123 
Mitsumaniak
02523/KMM Maniak


Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 276
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-05-2011, 14:53   

Tak więc, przeczyściłem syki posmarowałem wszytko ładnie po dopasowywałem poustawiałem złożyłem ładnie. Podłączam puszczam sygnał wycieraczki i co? EUFORIA! Naprawiłem tyle że zaraz entuzjazm miną, wycieraczka zrobiła 1 obrót(tam i z powrotem(Cykl)) i zdechła :( . Jakieś pomysły panowie :( ?
_________________
<==Rzuć okiem na moją Cari;)==>
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.