Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Kilka pytań odnośnie nowego nabytku :)
Autor Wiadomość
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-04-2010, 04:40   [E54A 2.0 V6] Kilka pytań odnośnie nowego nabytku :)

Witam,

wczoraj dołączyłem do elitarnego klubu Mitsu :)

i już mam kilka pytań :) Auto ma 14 lat więc jest trochę przy nim do roboty. Powiedzcie mi co to może być jak wywala bezpiecznik wycieraczek? Przy oględzinach wycieraczki jeszcze działały, w trasie jak wracałem do domu przestały. I do teraz wywala bezpiecznik. Według tabeli powinien być tam 15A, wsadziliśmy 25A i też go wywaliło :/ Dopiero przy 30A działa. Ale to tylko prowizorka. Po odłączeniu wiązki elektrycznej od silnika wycieraczek, wszystko wraca do normy tj. słychać jak pompka spryskiwaczy działa oraz el. lusterka także działają. Widać, że w w silniku są mocno zaśniedziałe styki. Czy to może być przyczyną? Dzisiaj to wyczyszczę i zobaczymy.

Nie działa również silnik od anteny. Ponoć to standard w galantach. Wiadomo jak to naprawić? Coś mi sprzedawca tłumaczył, że wystarczy jakieś elementy zgrzać opaską termokurczliwą i powinno działać. Pytanie jakie elementy należy zgrzać?

Powiedzcie mi także, jakie świecę będą najlepsze do tego silnika? Jest to 2.0 V6 z 96'. Pytam gdyż poprzednik nie wymieniał świec, ale silnik kręci żwawo i pracuję bardzo równo. Ale wiadomo trzeba wymienić :) Jaki jest zalecany przebieg dla świec?

Jaki amperaż powinien mieć akumulator do galanta?
Jaki wlać olej i ile się go mieści?

To chyba koniec na teraz pytań, jeżeli coś mi się nasunie to na pewno napiszę :)

P.S istnieje książka serwisowa w wersji PL dla tego samochodu? Żeby można było pogrzebać samemu przy samochodzie :)
Ostatnio zmieniony przez DarknesS 01-05-2010, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbychu80 
Nowy Forumowicz


Auto: Złom
Kraj/Country: Estonia
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 27 Gru 2009
Posty: 30
Skąd: aaafddzbgdzbgfzd
Wysłany: 30-04-2010, 08:23   

Świece masz podane w instrukcji obsługi/ bądź serwisowej (oczywiście po angielsku http://jdmfsm.info/Auto/J...Galant/Manuals/ są tu również schematy elektryczne).
Zalecany akumulator j.w.
Co do silnika wycieraczek to może mechanizmy dźwigniowe się zacierają i ma ciężko, nie zaszkodzi rozebrać i wszystko wyczyścić, nasmarować.

Szykuj się na konkretne wydatki, jak w zawieszeniu zacznie coś stukać... Nie kupuj badziewnych części na aukcjach bo to żadna oszczędność, za niecały rok będziesz kupował kolejne już uznanej firmy :D
Ostatnio zmieniony przez Owczar 29-11-2010, 16:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-04-2010, 17:33   

Dzisiaj poczyściłem styki i przy 20A bezpieczniku wszystko działa :) Tylko, że dosyć powoli chodzą ramiona wycieraczek. Jak to jest w waszych galantach? Czy to oznacza, że trzeba będzie wymienić silnik wycieraczek?
_________________
Tylko Mitsu
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 30-04-2010, 19:09   

zbychu80 napisał/a:

Co do silnika wycieraczek to może mechanizmy dźwigniowe się zacierają i ma ciężko, nie zaszkodzi rozebrać i wszystko wyczyścić, nasmarować.



Spróbuj jeszcze tego.

A jaki stan blachy? Kielichy z przodu, tyły progów, podłoga? Automat w jakim stanie i co z olejem :)

BTW: Wczoraj wieczorem przeglądałem z ciekawości oferty i właśnie ten egzemplarz wpadł mi w oko :D
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
PiterK 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-04-2010, 20:01   

Radziłbym ci przeczytac mój watek troche niżej. Oczywiscie nie można uogólniać ale przebieg 190 kkm wydaje mi się śmieszny . Sam fakt podawania takiego przebiegu przy tym roczniku powinien zmuszać do zastanowienia się ) Chcesz wiedzieć co kupiłeś podjedź do specjalizowanego zakładu niech sprawdą silnik , cisnienie , kompresje itp. Nie skupiaj się na wycieraczkach i innych bo to sa szczegóły warte co najwyżej paru groszy. Zrób to teraz bo gale mają to do siebie ze wydaje się wszystko super a tak nie jest.
Sam fakt niesprawnych wycieraczek troche dziwny bo to podstawa jak można jeździć z niesprawnymi wycieraczkami ? Co do oleju to podstawa co wlewał poprzedni własciciel .
To co zostało wymienione to najmniej kosztowne i w zasadzie eksploatacyjne rzeczy, mówienie o wymianie filtrów i oleju jest śmieszne bo to oczywiste rzeczy są.
Samemu to można sobie grzebać przy maluchu, najwyżej stracisz czas na duperele zamiast mieć pewność co kupiłeś . Pozdro.
 
 
 
mc 
Forumowicz


Auto: Galant E88A 2.5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 208
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-04-2010, 23:11   

PiterK, wydaje mi się że trochę dramatyzujesz. Ty miałeś pecha ale to nie znaczy że wszystkie E5xA które jeżdżą obecnie to szroty.

DarknesS, oleju wchodzi chyba 4-4,2 litra. A co do anteny, to jak silnik nie działa to chyba będzie prościej kupić sobie używkę na allegro.
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-05-2010, 08:34   

areksz121 napisał/a:
zbychu80 napisał/a:

Co do silnika wycieraczek to może mechanizmy dźwigniowe się zacierają i ma ciężko, nie zaszkodzi rozebrać i wszystko wyczyścić, nasmarować.



Spróbuj jeszcze tego.

A jaki stan blachy? Kielichy z przodu, tyły progów, podłoga? Automat w jakim stanie i co z olejem :)

BTW: Wczoraj wieczorem przeglądałem z ciekawości oferty i właśnie ten egzemplarz wpadł mi w oko :D



Stan blachy jak i kielichów oceniam na bdb. Jest delikatny rudy przy progu od strony kierowcy ale wszystko w normie :) Podłoga cała i zdrowa. A automat... czysta poezja :D Zmienia biegi płynnie, nie szarpie, bardzo dobrze przyspiesza :) Olej w silniku to chyba mobil, ale napewno 10W40 już półsyntetyk. Co do przebiegu to mam 100% pewności, że jest prawdziwy. Potwierdzają to wszystkie dokumenty jakie posiadam. Jestem bardzo zadowolony :) Były banany w przednich wahaczach ale poprzedni właściciel wszystko naprawił. Teraz mam spokój na jakiś czas. W środę podjadę wymienić olej w silniku jak i w skrzyni (tak na zapas), wszystkie filtry włącznie z filtrem benzyny. Rozrząd był robiony przy 178kk więc też mam spokój :) Udany zakup.

Wycieraczki już działają ale nie można nazwać ich demonem prędkości. Podejrzewam, że może coś się zastało jak długo nie był jeżdżony, wszystkie w przyszłym tygodniu rozkręcę i przeczyszczę. Taka mała konserwacja. Nie za szkodzi a może coś poprawi :)

@MC co do anteny to sprzedawca zapewniał mnie, że wystarczy gdzieś na jakieś 2 elementy założyć opaskę termokurczliwą i to powinno pomóc. Jest już nawet zdjęty boczek w bagażniku gdyż próbował to naprawić. Z osobistych powodów nie zdążył. Więc może jest nadzieja? :)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 01-05-2010, 09:01   

DarknesS napisał/a:
Rozrząd był robiony przy 178kk więc też mam spokój :)

Tutaj bym się zastanowił,bo to bardzo ważna rzecz :)
_________________

 
 
 
PiterK 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Kraków
  Wysłany: 01-05-2010, 15:08   

Ja po zakupie przejechałem około 5 tys km w 5 miesięcy i wszystko wydawało sie oki. Dobre przyspieszenie, na autostradzie 160 km o tak sobie, odpalanie od kopa, komfortowa jazda ....
Jak przebieg jest faktycznie 190 kkm to powinien przejechac jeszcze raz tyle , ale zwykle liczniki są krencone już po przekroczeniu granicy . Podrabiają papiery , pieczątki, książki serwisowe wszystko. Zauważ że każdy samochód z tego okresu sprzedawany ma licznik około 200 kkm . Czyli na chłopski rozum prawie każdy jest krencony. W przypadków nowszych roczników to przechodzi ale w starszych to już jest coraz bliżej do naprawy głównej.
A już takie teksty że samochód kupiony w salonie to rozbawiają, bo gdzie może być kupiony nowy samochód w stodole u chłopa ? ) Ja już kilka razy się naciołem , kupowane u włascicieli były niby w porzo wszystko a jednak nie.
Oczywiście nie trzeba uogólniać ale z mojego doświadczenie nie uwierzyłbym już nikomu na słowo. Nastepny mój zakup (za pare lat pewnie) to już będzie na zasadzie sprawdzania i dokładnej diagnostyki w serwisie. Ja tam nie mówie że tak jest w tym przypadku ale lepiej zachować ostrozność niż potem płacić za czyjąś jazde ). Pozdro.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-05-2010, 17:49   

PiterK napisał/a:
A już takie teksty że samochód kupiony w salonie to rozbawiają, bo gdzie może być kupiony nowy samochód w stodole u chłopa ?
:D , bo padnę.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-05-2010, 18:03   

DarknesS napisał/a:
Według tabeli powinien być tam 15A, wsadziliśmy 25A i też go wywaliło :/ Dopiero przy 30A działa.
Takie rozwiazanie nawet na chwile jest bledne, spaliszauto i tyle bedzie zadowolenia z nowego nabytku, znajdz zwarcie, albo jedz do elektryka.
Choc osobiscie ja bym sprawdzil czy jak sie wypnie kosc elektryczna z silniczka wycieraczek i na zamontowanym bezpieczniku 15A, przelaczalbym manetka od wycieraczek, jezeli wywali bezpiecznik to zwarcie jest w instalacji, jezeli nie to w silniczku, albo zatarty mechanizm ramion wycieraczek (silniczek potrzebuje wiecej energii - czyli pradu aby ruszyc mechanizmem i pali bezpiecznik)
Dlatego zacznij metoda eliminacji, a nie wkladaj wiekszych czy tez drutowanych bezpiecznikow jezeli chcesz miec auto.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-05-2010, 19:16   

PiterK napisał/a:
ak przebieg jest faktycznie 190 kkm to powinien przejechac jeszcze raz tyle , ale zwykle liczniki są krencone już po przekroczeniu granicy . Podrabiają papiery , pieczątki, książki serwisowe wszystko. Zauważ że każdy samochód z tego okresu sprzedawany ma licznik około 200 kkm . Czyli na chłopski rozum prawie każdy jest krencony.


Nie przesadzaj... mam uwierzyć w przesąd, że każdy polak za granicą kradnie? Tak samo można rozumieć Twoje uwagi... To trochę nad wyraz ryzykowne stwierdzenie... Mam faktury, dokumenty i widzę stan faktyczny samochodu. To że Twój samochód okazał się trefny nie oznacza, że każdy taki jest.

robertdg napisał/a:
Choc osobiscie ja bym sprawdzil czy jak sie wypnie kosc elektryczna z silniczka wycieraczek i na zamontowanym bezpieczniku 15A, przelaczalbym manetka od wycieraczek, jezeli wywali bezpiecznik to zwarcie jest w instalacji, jezeli nie to w silniczku, albo zatarty mechanizm ramion wycieraczek (silniczek potrzebuje wiecej energii - czyli pradu aby ruszyc mechanizmem i pali bezpiecznik)


Już wcześniej pisałem, że odpiąłem wiązkę el. z silnika i wszystko działało. Więc to albo silnik, albo coś jest zatarte i potrzeba więcej energii żeby ruszyć ramionami. Teraz działa na 20A bo nie miałem mniejszego bezpiecznika. Myślę, że jak wszystko z podszybia wykręcę i dokładnie oczyszczę, wycieraczki będą działać jak ta lala. Teraz działają ale trochę wolno się poruszają. Samochód długo stał nieużywany więc pewnie to jest przyczyna.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
kuba18 
Forumowicz

Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 01-05-2010, 21:42   

witam...W galancie mozna zwrocic uwage na kilka rzeczy krote mowia o przebiegu.... mianowicie... Najlepiej zeby auto stalo z 3 dni , i wtedy odpalamy jesli zaworki nie klepia to znaczy ze sa nie powycierane jak stare galoty... Druga sprawa to jak kreci rozrusznik, to sie slyszy np ja mam jednego Gala co ma 317 tysiecy kilometrow i jest roznica jesli chodzi o rozrusznik w stosunku co do mojego drugiego Gala co ma mniej kilometrow za soba... Stan usycyelek stan kierownicz, stan foteli cyz sa twarde cyz miekkie, takie ryecyz swiadcya o pryebiegu... a Teray opowiem wam o moim nowzm autku... Galant 1996 rok 2.0 V6 automat i uwaga pryebieg 93 tzsioace kilometrow.... Moyecie sie smiac ye kreconka, ale uwierycie mi nie jest kreconz.... wsyzstkich panow ktorzy dramatzyuja naprawde prosze o nieodpowiadanie na moj post.... auto jest jak nowe, kolo zapasowe nigdy na zakladane na auto, kierownica ma wszedzie strukture 'baranka'... autem jezdzil jakis pilot z dortmundu... Jesli ktos nie wierzy mozemy sie spotkac... mieszkam w okolicach warszawy
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 01-05-2010, 22:55   

gratuluję zakupu 8)

ja ci tylko napiszę tak :

Do wymiany :

- świece
- kable
- olej + ceramizer ( jeżeli cyka)
- rozrząd ( jeżeli jest potrzeba )
- olej w skrzyni ( jeżeli jest potrzeba )

Do sprawdzenia :

- zawiecha ( uwagę zwróć na "banany" )
- stan blachy ( NIE z zewnątrz tylko pod plastikami , głównie podwozie )
- wydech ( lubi sobie zgnić ... zwłaszcza z tyłu )

Lej wachę i śmigaj ..... do tego przebiegu dodaj jeszcze 100tyś.km ..... ale tym galom to nie przeszkadza ...... silniki są do nie zajechania ( zwłaszcza w automacie ) 8)
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 01-05-2010, 23:03   

szpala85, na moim liczniku było koło 194tys jak ponad rok temu Gala kupiłem...był jeżdżony w PL na pewno z 10 lat bo stary dowód się kończył...a że był w automacie to mam nie obawiać się o silniczek?
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.