Delikatne szarpniecia autem na luzie. |
Autor |
Wiadomość |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-05-2010, 14:33 Delikatne szarpniecia autem na luzie.
|
|
|
Witam zainteresowanych tematem
Mam pytanie, występują u mnie delikatne szarpnięcia w bliżej nie określonych odstępach czasowych, najczęściej występuje to na rozgrzanym silniku na postoju w oczekiwaniu na zielone światła. Nie występuję u mnie zjawisko falowania obrotów, nie równe przyśpieszanie. Tankuje na statoil - supreme 98. Wcześniej tankowałem na neste - 98.
Dodam, że z coltem miałem dokładnie to samo. Co może być przyczyną ?
Nie jest to coś bardzo przeszkadzającego, ale jestem przewrażliwiony ;p
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 09-05-2010, 15:12
|
|
|
Na postoju, nagrzany silnik GDI po zdjęciu nogi z gazu przechodzi w tryb "mieszanka uwarstwiona.
To jest ten obszar gdzie napięcie sondy lambda jest zbliżone do zera, ten tryb pracy cechuje się także niskimi obrotami, u mnie jak widać w takiej temperaturze otoczenia jak obecnie około 656. Jakie u ciebie są te obroty?, bo poniżej 650 praca silnika może być nierówna. Ten tryb nie trwa wiecznie, po około 4 minutach silnik przechodzi w tryb "mieszanka stechiometryczna". Właściwe obroty dla tego trybu to 750obr/minutę. |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-05-2010, 15:27
|
|
|
Skrzynia manualna, ciężko ocenić mi dokładne obroty, kierując się tylko i wyłącznie wskazówką obrotomierza.
Przypominam, że w Colcie miałem to samo, a tam był zwykły silnik 1.6 (nie GDI)
Pozdrawiam.
[ Dodano: 13-05-2010, 01:06 ]
Jakieś pomysły ?
Może to nie tyle szarpnięcia, co jakieś krztuszenie się, kurcze ciężko mi to nazwać.
W każdym razie jest to delikatne, co jakiś czas, raczej tylko na postoju.
[ Dodano: 13-05-2010, 01:23 ]
Na forum v40 wyczytałem, że przyczyną mogą być "cewki - mianowicie zaśniedziałe i zabrudzone sprężynki w fajkocewkach".
na ile ten element jest rozbieralny.
To faktycznie może być przyczyna gdyż, w Colcie z tego co pamiętam, nie wymieniałem tego elementu ani tam nie zaglądałem.
Przyjrzę się temu.
jakieś sugestie ? |
|
|
|
 |
angopl [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2010, 07:58
|
|
|
Mam podobne objawy, po podłaczeniu do kompa wyszło że albo katalizator, albo sonda lambda.Jestem na etapie zakupu sondy , bosh lub NGK (tylko ta cena ok 400 PLN) ;-( |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-05-2010, 08:42
|
|
|
A jakby kupić oryginalna ngk, ale uniwersalną ? Są 4 razy tańsze. |
|
|
|
 |
angopl [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2010, 10:40
|
|
|
ok 270 PLN ale trzeba chyba wtyczki wymieniać( ciąć i lutować kable) |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-05-2010, 10:57
|
|
|
to faktycznie, u mnie w Carismie są 2 sondy, więc porażka. Chyba należy je najpierw sprawdzić pod katem sprawności a wtedy ewentualnie wymienić. |
|
|
|
 |
angopl [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2010, 13:03
|
|
|
zasadniczo jak pada to ta pierwsza, drugiej bym nie ruszał |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-05-2010, 17:39
|
|
|
a ta pierwsza to która ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-05-2010, 18:17
|
|
|
Pierwsza jest przed katalizatorem a druga jest za oczywiście patrząc od strony silnika. |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-07-2010, 20:26
|
|
|
Kolego angopl, czy wymieniłeś może już sondę, czy problem został rozwiązany ?
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
lotam
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 67 Skąd: Warszawa Ursus
|
Wysłany: 04-07-2010, 22:20
|
|
|
Co do fajkocewek to ten element jest rozbieralny, ja właśnie wczoraj czyściłem obydwie silnik 1.6, są trzy miejsca w których trzeba wyczyścić, w miejscu gdzie wchodzą kable wysokiego napięcia na połączeniu fajki z cewką i na połączeniu fajki ze świecą. U mnie niestety nie pomogło prawdopodobnie do wymiany jedna cewka bo dzisiaj jak dotknąłem to dostałem potężnego kopa a przewody mam podmienione. |
_________________ lotam |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-07-2010, 23:18
|
|
|
W takim razie za cewki póki co nie zabieram się. |
|
|
|
 |
|