Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Delikatne szarpniecia autem na luzie.
Autor Wiadomość
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-05-2010, 14:33   Delikatne szarpniecia autem na luzie.

Witam zainteresowanych tematem :)

Mam pytanie, występują u mnie delikatne szarpnięcia w bliżej nie określonych odstępach czasowych, najczęściej występuje to na rozgrzanym silniku na postoju w oczekiwaniu na zielone światła. Nie występuję u mnie zjawisko falowania obrotów, nie równe przyśpieszanie. Tankuje na statoil - supreme 98. Wcześniej tankowałem na neste - 98.

Dodam, że z coltem miałem dokładnie to samo. Co może być przyczyną ?

Nie jest to coś bardzo przeszkadzającego, ale jestem przewrażliwiony ;p

Pozdrawiam,
Michał
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 09-05-2010, 15:11   

Dopisz czy skrzynia automat czy manual.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 09-05-2010, 15:12   

Na postoju, nagrzany silnik GDI po zdjęciu nogi z gazu przechodzi w tryb "mieszanka uwarstwiona.



To jest ten obszar gdzie napięcie sondy lambda jest zbliżone do zera, ten tryb pracy cechuje się także niskimi obrotami, u mnie jak widać w takiej temperaturze otoczenia jak obecnie około 656. Jakie u ciebie są te obroty?, bo poniżej 650 praca silnika może być nierówna. Ten tryb nie trwa wiecznie, po około 4 minutach silnik przechodzi w tryb "mieszanka stechiometryczna". Właściwe obroty dla tego trybu to 750obr/minutę.
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-05-2010, 15:27   

Skrzynia manualna, ciężko ocenić mi dokładne obroty, kierując się tylko i wyłącznie wskazówką obrotomierza.

Przypominam, że w Colcie miałem to samo, a tam był zwykły silnik 1.6 (nie GDI)

Pozdrawiam.

[ Dodano: 13-05-2010, 01:06 ]
Jakieś pomysły ?

Może to nie tyle szarpnięcia, co jakieś krztuszenie się, kurcze ciężko mi to nazwać.
W każdym razie jest to delikatne, co jakiś czas, raczej tylko na postoju.

[ Dodano: 13-05-2010, 01:23 ]
Na forum v40 wyczytałem, że przyczyną mogą być "cewki - mianowicie zaśniedziałe i zabrudzone sprężynki w fajkocewkach".

na ile ten element jest rozbieralny.

To faktycznie może być przyczyna gdyż, w Colcie z tego co pamiętam, nie wymieniałem tego elementu ani tam nie zaglądałem.


Przyjrzę się temu.

jakieś sugestie ?
 
 
angopl
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2010, 07:58   

Mam podobne objawy, po podłaczeniu do kompa wyszło że albo katalizator, albo sonda lambda.Jestem na etapie zakupu sondy , bosh lub NGK (tylko ta cena ok 400 PLN) ;-(
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-05-2010, 08:42   

A jakby kupić oryginalna ngk, ale uniwersalną ? Są 4 razy tańsze.
 
 
angopl
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2010, 10:40   

ok 270 PLN ale trzeba chyba wtyczki wymieniać( ciąć i lutować kable)
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-05-2010, 10:57   

to faktycznie, u mnie w Carismie są 2 sondy, więc porażka. Chyba należy je najpierw sprawdzić pod katem sprawności a wtedy ewentualnie wymienić.
 
 
angopl
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2010, 13:03   

zasadniczo jak pada to ta pierwsza, drugiej bym nie ruszał
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-05-2010, 17:39   

a ta pierwsza to która :) ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-05-2010, 18:17   

Pierwsza jest przed katalizatorem a druga jest za oczywiście patrząc od strony silnika.
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-07-2010, 20:26   

Kolego angopl, czy wymieniłeś może już sondę, czy problem został rozwiązany ?

Pozdrawiam,
Michał
 
 
lotam 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,6 2000 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 67
Skąd: Warszawa Ursus
Wysłany: 04-07-2010, 22:20   

Co do fajkocewek to ten element jest rozbieralny, ja właśnie wczoraj czyściłem obydwie silnik 1.6, są trzy miejsca w których trzeba wyczyścić, w miejscu gdzie wchodzą kable wysokiego napięcia na połączeniu fajki z cewką i na połączeniu fajki ze świecą. U mnie niestety nie pomogło prawdopodobnie do wymiany jedna cewka bo dzisiaj jak dotknąłem to dostałem potężnego kopa :D a przewody mam podmienione.
_________________
lotam
 
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-07-2010, 23:18   

W takim razie za cewki póki co nie zabieram się.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.