Wymiana rozrządu [e54a] |
Autor |
Wiadomość |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-06-2010, 16:24 Wymiana rozrządu [e54a]
|
|
|
Witam ponownie. Kiedyś skorzystałem z numeru telefonu do sklepu X z częściami
Kable przysłali od 2.5v6, ale udało się wymienić... inne zakupy to kompletny rozrząd...
niestety rolka również przyszła od 2.5 v6... Okazało się również że pompka wody, która jest u mnie w aucie nie wymaga wymiany ( 20 000 przebiegu ), uszczelniacze również, ponieważ nic nie cieknie.
Zauważyłem że jest straszny problem z częściami do 2.0 v6.
Chłodnicy wody szukałem... i szukałem... aż w końcu kupiłem złą
Później udało mi się kupić pasującą, ale w średnim stanie... szukałem nowej to
też spory problem był... finalnie zaproponowana cena to 620pln więc kupiłem jajko kurze za 37 groszy i wyciekł został zatamowany.
Normalnie na zlocie z chęcią się wyżalę
Zastanawia mnie pewne zjawisko.
Rano... po nocy... po odpaleniu, dodając gazu mam wrażenie jak by linka gazu była z gumy... dodaje gazu ( mało ) i tak jakby chciał a nie mógł, a powyżej 2tys już jest ok.
Po przekroczeniu temperatury ok 30C jest ok cały czas.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 29-06-2010, 16:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-06-2010, 16:40
|
|
|
gabriel86 napisał/a: | Rano... po nocy... po odpaleniu, dodając gazu mam wrażenie jak by linka gazu była z gumy... dodaje gazu ( mało ) i tak jakby chciał a nie mógł, a powyżej 2tys już jest ok. | Sprawdź linkę, a jak będzie OK to pomierz oporność 2 pinowego czujnika temperatury silnika. Miałem podobne objawy i czujnik był padnięty. |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-06-2010, 17:35
|
|
|
Dziękuję bardzo z informację.
Ale Panie Hugo... gdzie znajdę " 2 pionowy czujnik temperatury silnika " ?
A jak jest zepsuty to co z nim zrobić? Tzn wymienić czy wyregulować jakoś oporność? |
|
|
|
 |
hubert_galant
Mitsumaniak NeverBackDown
Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2010, 21:14
|
|
|
Cytat: |
Zastanawia mnie pewne zjawisko.
Rano... po nocy... po odpaleniu, dodając gazu mam wrażenie jak by linka gazu była z gumy... dodaje gazu ( mało ) i tak jakby chciał a nie mógł, a powyżej 2tys już jest ok.
Po przekroczeniu temperatury ok 30C jest ok cały czas |
Ja w swoim TD miałem podobnie, do pewnego momentu rozgrzania silnika. Nie wiem czy jest możliwe jakieś podobieństwo, ale wydaje mi się, że to poprostu silnik inaczej pracuje jak jest zimny |
_________________ Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-06-2010, 23:20
|
|
|
gabriel86 napisał/a: | Ale Panie Hugo... gdzie znajdę " 2 pionowy czujnik temperatury silnika " ? | Napewno niedaleko 1 pinowego czujnika temperatury odpowiedzialnego za wskazania temperatury na desce rozdzielczej A na poważnie, żeby było łatwiej, będzie on raczej wkręcony w głowicę, naprzeciw rozrządu. Niestety nie znam budowy Twojego silnika, ale będzie mniej więcej tak jak napisałem.
[ Dodano: 23-06-2010, 23:20 ]
gabriel86 napisał/a: | A jak jest zepsuty to co z nim zrobić? | Wymienić na nowy. Koszt ok. 40 zł. |
|
|
|
 |
kuba18
Forumowicz
Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 46 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 24-06-2010, 13:55
|
|
|
witam.. nie wiem kolego gdzie sie zaopatrujhesz w czesci, ale ja nie mam najmniejszych problemow z nimi... nawet do automatycznej skrzyni f4a23 mam pełem dostep.... Ceny tez nie sa powalajace, a druga sprawa jest taka ze sie je pięknie wymienia.... |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-06-2010, 07:43
|
|
|
Hmmm.... opowiem koledze co się stało po wymianie rozrządu
Odebrałem samochod... mechanik mowi że pompy wody nie wymieniał bo dobra, USZCZELNIACZY nie wymienił " bo nie cieknie ".... przejechalem 3 kilometry ( trzy )...
silnik wyrzygał około litr oleju przez uszczelniacz walu... Jade na 8 porozmawiac z kolesiem, ktory to ogarnial. |
|
|
|
 |
kuba18
Forumowicz
Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 46 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 25-06-2010, 23:21
|
|
|
powiemtak... jak sie idiota dorwie do takiego auta to moga sie potem dziwne rzeczy dziać....proponuje zmienic warsztat, a tych obarczyc kosztami naprawy...bo i panek bedziesz musial wymienic i pompe wody i obydwie rolki... takze kilkasek zlotych pojdzie.... ...swoja droga to ciekawe ze po naprawei zeaczeły ciec a przed trzymały olej...daj znac jak zalatwiłem sprawe.. pozdrawiam |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-06-2010, 16:54
|
|
|
Witam.
W piątek rano oddałem auto ponownie do naprawy...
kierownik zakładu sam się zdziwił że pracownik nie wymienił tych elementów.
Rozrząd został jeszcze raz rozebrany, wymienione uszczelniacze, wyczyszczony silnik.
Po naprawie pojechał na myjkę i wyczyściłem sobie przegub, i inne części pokryte olejem.
W niedzielę zrobiłem sobie trasę Bstok-Łomża-Kolno-Pisz-Grajewo-Białystok czyli około 230km. Wycieków brak, temperatura w normie, dźwięk piękny.
Ps. odkryłem potencjał jazdy na 3 biegu z prędkością 100km i wyprzedzanie.
Sprawdziłem spalanie... przy stałej około 110/120 km/h wyszło 13l/100
Pozdrawiam GaB |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 30-06-2010, 22:12
|
|
|
gabriel86 napisał/a: |
Sprawdziłem spalanie... przy stałej około 110/120 km/h wyszło 13l/100
|
13l/100....ale benzyny? I jak długo trwała ta stała? 10km? Czy wszystkie E54A w manualu tyle palą ??
Naprowadźcie mnie koledzy, bo się trochę pogubiłem... a nie ukrywam że mam ten model na tapecie
PZDR |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
DarknesS
Mitsumaniak Speed Demon \m/
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 95 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-06-2010, 23:08
|
|
|
Mój co prawda w A/T pali w trasie średnio 7-8l Sprawdzam średnio 2 razy w miesiącu (dojazd do mojej lubej) przy średniej 100-120km/h... choć zdarzyło mi się zrobić na 14l ponad 210km ale to przy średniej 90km/h zupełnie inaczej jest w mieście.... tutaj 15l to raczej standard. W cyklu mieszanym na pełnym baku (54l - tyle wlałem) zrobiłem 510km dodam, że przy zwalonej sondzie lambda. |
_________________ Tylko Mitsu |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 30-06-2010, 23:21
|
|
|
No to manual odpowiednio deko mniej, ale to zależy od czynnika napierającego na pedał gazu
Hm, to w takim razie jestem bardziej za:)
OT: Wczoraj znalazłem na oto moto jeden egzemplarz z przebiegiem rzekomo 97tys 96rok... z Niemcowni. Była sztuka do brania, bo już dziś ogłoszenie zniknęło na moje nieszczęscie Ale mam tu w NL jednego na oku |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
DarknesS
Mitsumaniak Speed Demon \m/
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 95 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-07-2010, 22:44
|
|
|
Cytat: | No to manual odpowiednio deko mniej, ale to zależy od czynnika napierającego na pedał gazu |
Hmmm mój czynnik napierający na gaz jest dość spory Czasami ponosi mnie wyobraźnia |
_________________ Tylko Mitsu |
|
|
|
 |
kuba18
Forumowicz
Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 46 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 02-07-2010, 01:20
|
|
|
witam... ja wyczaiłem takiego z przebiegiem 93 tysiace... założyłem do niego sekwencje za 3 kafle i pali mi 11 gazu srednio... benzyny srednio o litr mniej... dojezdzam codziennie do warszawy i stoje w koreczkach od strony gdańska...auto jest w automacie... nie zxamienie na nic innego ..ten wóz jest swietny |
|
|
|
 |
|