Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana rozrządu [e54a]
Autor Wiadomość
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-06-2010, 16:24   Wymiana rozrządu [e54a]

Witam ponownie. Kiedyś skorzystałem z numeru telefonu do sklepu X z częściami :)
Kable przysłali od 2.5v6, ale udało się wymienić... inne zakupy to kompletny rozrząd...
niestety rolka również przyszła od 2.5 v6... Okazało się również że pompka wody, która jest u mnie w aucie nie wymaga wymiany ( 20 000 przebiegu ), uszczelniacze również, ponieważ nic nie cieknie.
Zauważyłem że jest straszny problem z częściami do 2.0 v6.
Chłodnicy wody szukałem... i szukałem... aż w końcu kupiłem złą :)
Później udało mi się kupić pasującą, ale w średnim stanie... szukałem nowej to
też spory problem był... finalnie zaproponowana cena to 620pln więc kupiłem jajko kurze za 37 groszy i wyciekł został zatamowany.

Normalnie na zlocie z chęcią się wyżalę :)

Zastanawia mnie pewne zjawisko.
Rano... po nocy... po odpaleniu, dodając gazu mam wrażenie jak by linka gazu była z gumy... dodaje gazu ( mało ) i tak jakby chciał a nie mógł, a powyżej 2tys już jest ok.
Po przekroczeniu temperatury ok 30C jest ok cały czas.

Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez Owczar 29-06-2010, 16:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-06-2010, 16:40   

gabriel86 napisał/a:
Rano... po nocy... po odpaleniu, dodając gazu mam wrażenie jak by linka gazu była z gumy... dodaje gazu ( mało ) i tak jakby chciał a nie mógł, a powyżej 2tys już jest ok.
Sprawdź linkę, a jak będzie OK to pomierz oporność 2 pinowego czujnika temperatury silnika. Miałem podobne objawy i czujnik był padnięty.
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-06-2010, 17:35   

Dziękuję bardzo z informację.
Ale Panie Hugo... gdzie znajdę " 2 pionowy czujnik temperatury silnika " ?
A jak jest zepsuty to co z nim zrobić? Tzn wymienić czy wyregulować jakoś oporność?
 
 
hubert_galant 
Mitsumaniak
NeverBackDown

Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2010, 21:14   

Cytat:

Zastanawia mnie pewne zjawisko.
Rano... po nocy... po odpaleniu, dodając gazu mam wrażenie jak by linka gazu była z gumy... dodaje gazu ( mało ) i tak jakby chciał a nie mógł, a powyżej 2tys już jest ok.
Po przekroczeniu temperatury ok 30C jest ok cały czas


Ja w swoim TD miałem podobnie, do pewnego momentu rozgrzania silnika. Nie wiem czy jest możliwe jakieś podobieństwo, ale wydaje mi się, że to poprostu silnik inaczej pracuje jak jest zimny :)
_________________
Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni :)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-06-2010, 23:20   

gabriel86 napisał/a:
Ale Panie Hugo... gdzie znajdę " 2 pionowy czujnik temperatury silnika " ?
Napewno niedaleko 1 pinowego czujnika temperatury odpowiedzialnego za wskazania temperatury na desce rozdzielczej :wink: A na poważnie, żeby było łatwiej, będzie on raczej wkręcony w głowicę, naprzeciw rozrządu. Niestety nie znam budowy Twojego silnika, ale będzie mniej więcej tak jak napisałem.

[ Dodano: 23-06-2010, 23:20 ]
gabriel86 napisał/a:
A jak jest zepsuty to co z nim zrobić?
Wymienić na nowy. Koszt ok. 40 zł.
 
 
kuba18 
Forumowicz

Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 24-06-2010, 13:55   

witam.. nie wiem kolego gdzie sie zaopatrujhesz w czesci, ale ja nie mam najmniejszych problemow z nimi... nawet do automatycznej skrzyni f4a23 mam pełem dostep.... Ceny tez nie sa powalajace, a druga sprawa jest taka ze sie je pięknie wymienia....
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-06-2010, 07:43   

Hmmm.... opowiem koledze co się stało po wymianie rozrządu :)

Odebrałem samochod... mechanik mowi że pompy wody nie wymieniał bo dobra, USZCZELNIACZY nie wymienił " bo nie cieknie ".... przejechalem 3 kilometry ( trzy )...
silnik wyrzygał około litr oleju przez uszczelniacz walu... :( Jade na 8 porozmawiac z kolesiem, ktory to ogarnial.
 
 
kuba18 
Forumowicz

Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 25-06-2010, 23:21   

powiemtak... jak sie idiota dorwie do takiego auta to moga sie potem dziwne rzeczy dziać....proponuje zmienic warsztat, a tych obarczyc kosztami naprawy...bo i panek bedziesz musial wymienic i pompe wody i obydwie rolki... takze kilkasek zlotych pojdzie.... ...swoja droga to ciekawe ze po naprawei zeaczeły ciec a przed trzymały olej...daj znac jak zalatwiłem sprawe.. pozdrawiam
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-06-2010, 16:54   

Witam.
W piątek rano oddałem auto ponownie do naprawy...
kierownik zakładu sam się zdziwił że pracownik nie wymienił tych elementów.
Rozrząd został jeszcze raz rozebrany, wymienione uszczelniacze, wyczyszczony silnik.
Po naprawie pojechał na myjkę i wyczyściłem sobie przegub, i inne części pokryte olejem.
W niedzielę zrobiłem sobie trasę Bstok-Łomża-Kolno-Pisz-Grajewo-Białystok czyli około 230km. Wycieków brak, temperatura w normie, dźwięk piękny.

Ps. odkryłem potencjał jazdy na 3 biegu z prędkością 100km i wyprzedzanie.
Sprawdziłem spalanie... przy stałej około 110/120 km/h wyszło 13l/100

Pozdrawiam GaB
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 30-06-2010, 22:12   

gabriel86 napisał/a:


Sprawdziłem spalanie... przy stałej około 110/120 km/h wyszło 13l/100



13l/100....ale benzyny? I jak długo trwała ta stała? 10km? Czy wszystkie E54A w manualu tyle palą :roll: ??

Naprowadźcie mnie koledzy, bo się trochę pogubiłem... a nie ukrywam że mam ten model na tapecie :wink:

PZDR
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-06-2010, 23:08   

Mój co prawda w A/T pali w trasie średnio 7-8l :) Sprawdzam średnio 2 razy w miesiącu (dojazd do mojej lubej) przy średniej 100-120km/h... choć zdarzyło mi się zrobić na 14l ponad 210km ale to przy średniej 90km/h :) zupełnie inaczej jest w mieście.... tutaj 15l to raczej standard. W cyklu mieszanym na pełnym baku (54l - tyle wlałem) zrobiłem 510km dodam, że przy zwalonej sondzie lambda.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 30-06-2010, 23:21   

No to manual odpowiednio deko mniej, ale to zależy od czynnika napierającego na pedał gazu :twisted:

Hm, to w takim razie jestem bardziej za:)

OT: Wczoraj znalazłem na oto moto jeden egzemplarz z przebiegiem rzekomo 97tys 96rok... z Niemcowni. Była sztuka do brania, bo już dziś ogłoszenie zniknęło na moje nieszczęscie :roll: Ale mam tu w NL jednego na oku :P
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-07-2010, 22:44   

Cytat:
No to manual odpowiednio deko mniej, ale to zależy od czynnika napierającego na pedał gazu :twisted:


Hmmm mój czynnik napierający na gaz jest dość spory :P Czasami ponosi mnie wyobraźnia ;)
_________________
Tylko Mitsu
 
 
kuba18 
Forumowicz

Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 02-07-2010, 01:20   

witam... ja wyczaiłem takiego z przebiegiem 93 tysiace... założyłem do niego sekwencje za 3 kafle i pali mi 11 gazu srednio... benzyny srednio o litr mniej... dojezdzam codziennie do warszawy i stoje w koreczkach od strony gdańska...auto jest w automacie... nie zxamienie na nic innego ..ten wóz jest swietny :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.