[CAxA] OPONY R13/175/70 NA R13/185/70 |
Autor |
Wiadomość |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-07-2010, 09:13 [CAxA] OPONY R13/175/70 NA R13/185/70
|
|
|
Możliwe że temat już gdzieś był, ale piszę z komórki i mam problem z szukaniem. Potrzebuję szybkiej odpowiedzi.
Na tylnej osi aktualnie mam opony R13/175/70 - czy moge zamienić na opony R13/185/70.
Z góry dzięki za odpowiedź. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 15-07-2010, 12:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 07-07-2010, 10:51
|
|
|
Na tylnej osi możesz, nie będzie to powodowało przekłamań prędkościomierza (średnica tej opony jest większa niż nominalnej). |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 07-07-2010, 13:24
|
|
|
idas napisał/a: | Na tylnej osi możesz, nie będzie to powodowało przekłamań prędkościomierza (średnica tej opony jest większa niż nominalnej). |
Nie wiem czy się z tym zgodzić.
Średnica Felgi i profil ten sam, jedynie szerokość opony zmieniona... nie powinno być przekłamań w ten sposób. |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 07-07-2010, 13:46
|
|
|
Cytat: | Średnica Felgi i profil ten sam, jedynie szerokość opony zmieniona. |
Profil jest zależny od szerokości opony ... zatem nie jest ten sam
Moim zdaniem to słaby pomysł wsadzać inny rozmiar opon na tył inny na przód.
Opony 175/70 to już dość duże bańki. 185/70 będą jeszcze większymi balonami.
Tył podniesie się względem przodu i będzie bardziej podatny na kładzenie się opon w zakrętach. Zachowanie auta zmieni się. |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 07-07-2010, 15:35
|
|
|
harpagan napisał/a: |
Tył podniesie się względem przodu i będzie bardziej podatny na kładzenie się opon w zakrętach. Zachowanie auta zmieni się. |
i to znacznie.
Ja mialem 175/65/14 przod i 185/60/14 tyl i przod wyjezdzal na zakretach.
Najprosciej piszac "gorzej sie skrecalo"
Jak Ty dolozysz jeszcze roznice wysokosci to nie dosc, ze Cie bedzie "wywozic" na zakrecie to jeszcze tyl bedzie sie dziwnie zachowywac przez to co napisal harpagan czyli kladaca sie opone. |
|
|
|
 |
emzet
Forumowicz
Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 197 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 07-07-2010, 19:32
|
|
|
A ja mam inne pytanie. Co myślicie o zastosowaniu opon 185/55R14? Będzie przekłamywał licznik i pewnie mniejszy max.... Macie jeszcze jakieś za i przeciw? |
_________________ Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 07-07-2010, 20:03
|
|
|
emzet napisał/a: | Co myślicie o zastosowaniu opon 185/55R14? Będzie przekłamywał licznik i pewnie mniejszy max.... Macie jeszcze jakieś za i przeciw? |
Przeklamanie licznika minus 3% wiec nie tak duzo.
Vmax powinien byc wiekszy, bo kola wieksze
Bedziesz bardziej "piszczał" na zakretach, mniej czuł dziury i miał "balony" na kołach. |
|
|
|
 |
emzet
Forumowicz
Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 197 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 07-07-2010, 20:10
|
|
|
mkm napisał/a: | Vmax powinien byc wiekszy, bo kola wieksze |
To 185/55 14'' jest większe w obwodzie (średnicy) niż 185/60 14'' lub 175/70 13''?? Możesz rozwinąć myśl bo nie ogarniam tego... |
_________________ Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 07-07-2010, 20:14
|
|
|
emzet, nie wiem dlaczego widzialem w Twoim poscie 185/65/14 jak chodziło o 55...
Moj bład |
|
|
|
 |
emzet
Forumowicz
Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 197 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 07-07-2010, 20:19
|
|
|
ok
No to jak z tym profilem 185/55? Warto takie opony zastosować? Nie było by zbyt "pusto" w nadkolu? |
_________________ Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-07-2010, 21:54
|
|
|
Możesz zastosować, ale to będzie wyglądalo nie ładnie, auto bedzie siedzialo nizej, bedzie sie fatalnie prowadzic etc, skorzystaj sobie z przelicznika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40854 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-07-2010, 09:14
|
|
|
Dzięki za odpowiedź i pomoc, za waszą radą wymieniłem na 175/70 i śmigam dalej.
Dzieki. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 08-07-2010, 21:35
|
|
|
harpagan napisał/a: | Cytat: | Średnica Felgi i profil ten sam, jedynie szerokość opony zmieniona. |
Profil jest zależny od szerokości opony ... zatem nie jest ten sam
Moim zdaniem to słaby pomysł wsadzać inny rozmiar opon na tył inny na przód.
Opony 175/70 to już dość duże bańki. 185/70 będą jeszcze większymi balonami.
Tył podniesie się względem przodu i będzie bardziej podatny na kładzenie się opon w zakrętach. Zachowanie auta zmieni się. |
Moje logiczne myślenie na nic się tu nie zdało porównując do twojej wiedzy teoretycznej
Zastanawiam się czemu tak jest.
Najlepszym rozwiązaniem na sezon letni dla CA0 jest 195/55/15 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 08-07-2010, 22:37
|
|
|
Jaychyl napisał/a: | Zastanawiam się czemu tak jest. |
Jaychyl toż to proste jak drut;) pierwsza wartość to szerokość w mm, a druga wartość to wysokość opony w procentach szerokości.
Jaychyl napisał/a: | Najlepszym rozwiązaniem na sezon letni dla CA0 jest 195/55/15 |
A mnie się wydaje że 195/50R15. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 09-07-2010, 16:14
|
|
|
idas napisał/a: | A mnie się wydaje że 195/50R15. |
Na pewno twoja wartośc jest bardziej prawidlowa niż podana przez JayChyl,
175/70/13
185/60/14
195/50/15
To najczestsze rozmiary / zamienniki do Colta i Lancera. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
|