| 
		[Cari 1.9TD] Staneły pierścienie :/ | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 cezarek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-07-2010, 19:09   [Cari 1.9TD] Staneły pierścienie :/
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam wszystkich!
 
W trakcie jazdy, w wyniku rozszczelnienia układu chłodzenia wylał mi się cały płyn, wskazówka temp. przestała pokazywać prawdziwą temp. silnika i samochód stanął. Nie dało rady go już odpalić, rozrusznik kręcił, ale zero reakcji ze strony silnika. Auto odstawiłem do mechanika i czekam na diagnozę. Spodziewam się najgorszego - zapieczonych pierścieni. Czy konieczna będzie wymiana silnika? Czy może można by jakoś inaczej to rozwiązać? A jeśli wymiana to jakie mogą być koszty? Tak jak patrzyłem, silniki 1.9 TD kosztują od 1 do 2,5 tysiąca. A ile może kosztować wymiana? Czy ktoś przechodził już przez to?
 
Pozdrawiam!
 
Czarek | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rogal133  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-07-2010, 19:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | pierscienie nie zapiekają sie od przegrzania tylko poprostu "puchna" tłoki i i rysują tuleje i silnik traci kompresje. jesli mocno nie bedą porysowane to tuleje można szlifować ale wiąze to sie z niemałymi kosztami bo dochodzą nowe tłoki sworznie i pierscienie. wiec moze faktycznie lepiej wymienic motor. a za wymiane w jakims mniejszym warsztacie mysle ze zaplkacisz około 300-400 zł | 
             
						
				_________________ historia mojej carismy  http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cezarek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-07-2010, 20:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dzięki za odpowiedź! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-07-2010, 20:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | cezarek taki silnik powinieneś kupić bez problemów... | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cezarek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-07-2010, 20:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wiem, ze te silniki były w renówkach, volvo v40, s40 i carismach. nie jestem mechanikiem i nie wiem na co patrzeć przy zakupie silnika. szkoda mi trochę mojego, bo miał dopiero 170 000 km i był z 99 roku. myślisz, ze dostanę silnik w podobnym stanie? Na co zwracać uwagę przy kupnie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-07-2010, 21:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ważna jest gwarancja rozruchowa w czasie której możesz sprawdzić silnik u mechanika, najlepiej kupić z jakiegoś rozbitka. Znajomy kilka lat temu po silnik do escorta specjalnie wyjechał do Holandii i trafił silnik z rozbitka z przebiegiem około 100tys bo u nas to niestety ale pewności nie ma. A przy kupnie to możesz odkręcić miskę olejową i pokrywę zaworów i zobaczyć jak wygląda od środka, czy jest czysty. Jeśli silnik będzie z kołem zamachowym to możesz sprawdzić stan koła zembatego i porównaj ze swoim. Jeśli chodzi o wycieki to silnik mógł zostać umyty. Jeśli kupowałbyś bez głowicy to można sprawdzić w jakim stanie są tuleje cylindrów, czy mocno są wytarte. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cezarek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-07-2010, 21:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dzięki! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-07-2010, 06:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | plecho1 napisał/a: | 	 		  | najlepiej kupić z jakiegoś rozbitka | 	   Wydaję mi się, że możesz też poszukać silnika od anglika, też powinieneś znaleźć dobry... | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cezarek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-07-2010, 07:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Może trochę banalna. A jak to jest z rozrządem? Przy zmianie silnika robić też rozrząd? (dodatkowe 700 zł), bo w sumie nie wiadomo jaki jest przebieg zakupowanego silnika (zazwyczaj to co mówią handlarze mija się z prawdą). U mnie był Mitsuboshi z 40 000 km przebiegu, może przełożyć..? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-07-2010, 07:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dla własnego bezpieczenstwa zrób rozrząd nowy, przekładanie niby nowego, co ma już 40tys km nalatane mija sie z celem, bo:
 
1. nie powinno sie ponownie zakladac, raz sciagnietego paska zebatego.
 
2. za 20tys km bedziesz musial go ponownie wymieniac - robota głupiego i bez sensu, ponadto pasek ma swoją "date ważności" | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-07-2010, 07:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeśli poprzednio wymieniałeś cały komplet to teraz kup tylko sam pasek a resztę przełóż z twojego silnika. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |