[Cari 1.9TD] Staneły pierścienie :/ |
Autor |
Wiadomość |
cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-07-2010, 20:09 [Cari 1.9TD] Staneły pierścienie :/
|
|
|
Witam wszystkich!
W trakcie jazdy, w wyniku rozszczelnienia układu chłodzenia wylał mi się cały płyn, wskazówka temp. przestała pokazywać prawdziwą temp. silnika i samochód stanął. Nie dało rady go już odpalić, rozrusznik kręcił, ale zero reakcji ze strony silnika. Auto odstawiłem do mechanika i czekam na diagnozę. Spodziewam się najgorszego - zapieczonych pierścieni. Czy konieczna będzie wymiana silnika? Czy może można by jakoś inaczej to rozwiązać? A jeśli wymiana to jakie mogą być koszty? Tak jak patrzyłem, silniki 1.9 TD kosztują od 1 do 2,5 tysiąca. A ile może kosztować wymiana? Czy ktoś przechodził już przez to?
Pozdrawiam!
Czarek |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 14-07-2010, 20:38
|
|
|
pierscienie nie zapiekają sie od przegrzania tylko poprostu "puchna" tłoki i i rysują tuleje i silnik traci kompresje. jesli mocno nie bedą porysowane to tuleje można szlifować ale wiąze to sie z niemałymi kosztami bo dochodzą nowe tłoki sworznie i pierscienie. wiec moze faktycznie lepiej wymienic motor. a za wymiane w jakims mniejszym warsztacie mysle ze zaplkacisz około 300-400 zł |
_________________ historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679 |
|
|
|
 |
cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-07-2010, 21:07
|
|
|
dzięki za odpowiedź! |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 14-07-2010, 21:36
|
|
|
cezarek taki silnik powinieneś kupić bez problemów... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-07-2010, 21:52
|
|
|
wiem, ze te silniki były w renówkach, volvo v40, s40 i carismach. nie jestem mechanikiem i nie wiem na co patrzeć przy zakupie silnika. szkoda mi trochę mojego, bo miał dopiero 170 000 km i był z 99 roku. myślisz, ze dostanę silnik w podobnym stanie? Na co zwracać uwagę przy kupnie? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-07-2010, 22:09
|
|
|
Ważna jest gwarancja rozruchowa w czasie której możesz sprawdzić silnik u mechanika, najlepiej kupić z jakiegoś rozbitka. Znajomy kilka lat temu po silnik do escorta specjalnie wyjechał do Holandii i trafił silnik z rozbitka z przebiegiem około 100tys bo u nas to niestety ale pewności nie ma. A przy kupnie to możesz odkręcić miskę olejową i pokrywę zaworów i zobaczyć jak wygląda od środka, czy jest czysty. Jeśli silnik będzie z kołem zamachowym to możesz sprawdzić stan koła zembatego i porównaj ze swoim. Jeśli chodzi o wycieki to silnik mógł zostać umyty. Jeśli kupowałbyś bez głowicy to można sprawdzić w jakim stanie są tuleje cylindrów, czy mocno są wytarte. |
|
|
|
 |
cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-07-2010, 22:18
|
|
|
dzięki! |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 15-07-2010, 07:37
|
|
|
plecho1 napisał/a: | najlepiej kupić z jakiegoś rozbitka | Wydaję mi się, że możesz też poszukać silnika od anglika, też powinieneś znaleźć dobry... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-07-2010, 08:02
|
|
|
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Może trochę banalna. A jak to jest z rozrządem? Przy zmianie silnika robić też rozrząd? (dodatkowe 700 zł), bo w sumie nie wiadomo jaki jest przebieg zakupowanego silnika (zazwyczaj to co mówią handlarze mija się z prawdą). U mnie był Mitsuboshi z 40 000 km przebiegu, może przełożyć..? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23644 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-07-2010, 08:35
|
|
|
Dla własnego bezpieczenstwa zrób rozrząd nowy, przekładanie niby nowego, co ma już 40tys km nalatane mija sie z celem, bo:
1. nie powinno sie ponownie zakladac, raz sciagnietego paska zebatego.
2. za 20tys km bedziesz musial go ponownie wymieniac - robota głupiego i bez sensu, ponadto pasek ma swoją "date ważności" |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-07-2010, 08:39
|
|
|
Jeśli poprzednio wymieniałeś cały komplet to teraz kup tylko sam pasek a resztę przełóż z twojego silnika. |
|
|
|
 |
|