[E55A 2.0] Bolączki mojego galanta 2.0 SOHC 16V GLSI |
Autor |
Wiadomość |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-08-2010, 11:02 [E55A 2.0] Bolączki mojego galanta 2.0 SOHC 16V GLSI
|
|
|
Witam.
Posiadam Galanta 94r 2.0 16V SOHC
Musze u siebie wymienic silniczek krokowy ( ECU wywala blad 55 i plywaja obroty)
NA aukcjach i w sklepach niby rocznik sie zgadza niby pojemnosic tesc ale silniczek wyglada inaczej ( moze są do wersji DOHC ? a ja mam SOHC).
Zamieszczam obrazej jak u mnie wyglada przepustnica
A silniczek krokowy jest od spodu numer 2.
Czy mam racje ? jak tak to ciezko go znalezc gdzies |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
Ostatnio zmieniony przez Krejzi 01-08-2010, 18:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 01-08-2010, 14:33
|
|
|
Trochę za późno, bo jutro przygotowuję się do wyjazdu i nie będę miał czasu. Na szrotach w NL po 40E całe przepustnice dają...Od lancera CB0 czy coltaCA0, albo od Gala 1.8 też pasuje. Sam zakładałem od 1.8 z gala. Wszystko było ok |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-08-2010, 14:36
|
|
|
no wlasnie zauwazylem ze najbardizej podobnie wyglada to w 1.8 ok dzieki za info bede szukac, bo obroty nie do zniesienia .. poza tym autko marzenie mam go od poniedzialku ale juz go lubie |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 01-08-2010, 14:41
|
|
|
Zadbaj przy okazji o dokładne wyczyszczenie wszystkiego i powinno być ok |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-08-2010, 14:44
|
|
|
tak zeby sie dostac i tak musze odkrecic przepustnice wiec przy okazji wyczyszcze jakies sprawdzone preparaty ? ( tzn wiem ze specjalny do przepustnic ale czy ma znaczenie marka ? ) |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 01-08-2010, 16:01
|
|
|
Osobiście nic specjalnego nie używałem, po prostu benzyna ekstrakcyjna, tym bardziej na wymontowanej i rozebranej przepustnicy.
Zapomniałem dodać, że będziesz miał zabawy z 4 śrubkami (silniczka krokowego) które są ciężkie do odkręcenia po fabryce. Przede wszystkim dobrze spasowany śrubokręt. |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-08-2010, 16:04
|
|
|
no niestety tego sie domyslilem i obawialem sie tego ale damy rade wszystkie wskazowki są dla mnei cenne wiec dziekuje, mialem kiedys starego szrocika tam sobie moglem grzebac i eksperymentowac tak tutaj chce juz cos robic jak juz bede pewien
[ Dodano: 01-08-2010, 17:55 ]
jeszcze zapytam nie zakladajac nowego tematu:
Czy to ze po wlaczniu kilmatyzacji obroty spadaja czasem na tyle ze wlacza sie kontrolka cisnienia oleju (prawie gasnie silnik ) i te obroty falują sobie jak chcą czy to wszystko wina tego nieszczesnego silniczka ?
jakie powiny byc optymalne jalowe obroty ? |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 01-08-2010, 18:09
|
|
|
Obroty w granicach 850 +/- A klimatyzacja skutecznie obciąża silnik i konieczne jest zwiększenie obrotów właśnie przez ECU i silniczek krokowy. |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-08-2010, 18:12
|
|
|
no to niech tylko dorwe ten silniczek w koncu, na drugi ogien musze lozysko z przodu wymienic ( razem z piastą) i podjechac do gazownika, mam gaz sekwencje stag 300 i po resecie kompa odrazu mi sie przelacza na gaz nie czeka na temperature tylko na obroty i to dosyc malutkie wrr . a w nastepnej kolejnosci juz tylko kosmetyka a.. no i moze go w koncu przerejestruje ;D
[ Dodano: 01-08-2010, 18:16 ]
jeszcze zauwazylem wczoraj dziwny objaw, przy hamowaniu ale tylko przy jezdzi do przodu wciskajac i puszczajac hamulec jest taki dziwny odglos jakby naciaganej i puszczanej sprezyny ( skrzypki jak stary materac) ale jak jade do tylu to tego juz nie ma, co to moze byc ? |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 01-08-2010, 18:24
|
|
|
Może na początek spróbować umyć nadkola z piasku, może sprężyny skrzypią. Wahacze wydaje mi się że przy skręcaniu by skrzypiały... |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-08-2010, 10:30
|
|
|
areksz121 napisał/a: | Zapomniałem dodać, że będziesz miał zabawy z 4 śrubkami (silniczka krokowego) które są ciężkie do odkręcenia po fabryce. Przede wszystkim dobrze spasowany śrubokręt. | Jak nie pójdzie odkręcić to spokojnie można je rozwiercać. Są bardzo miękkie i dobre wiertło rozprawia się z nimi w mig. Tylko będziesz musiał sobie kupić nowe śrubki. Krejzi napisał/a: | Czy to ze po wlaczniu kilmatyzacji obroty spadaja czasem na tyle ze wlacza sie kontrolka cisnienia oleju (prawie gasnie silnik ) i te obroty falują sobie jak chcą czy to wszystko wina tego nieszczesnego silniczka ? | Wina leży w uszkodzonym/zabrudzonym silniczku krokowym lub zabrudzonej przepustnicy. |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
|