Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwne objawy na gazie - pytanie?
Autor Wiadomość
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 26-08-2010, 00:37   dziwne objawy na gazie - pytanie?

Witam. Prośba o pomoc w dziwnym dla mnie przypadku:
instalacja sekwencyjna, podróż do Włoch. Kilka tankowań gazu w Czechach, Niemczech ok. Kolejne tankowanie we Włoszech - weszło zamiast 44 litrów ponad 48 - może mają inaczej ustawiony punkt wyłączania. Po przejechaniu około 100 km zaczął dochodzić dziwny odgłos stukania przy każdym dodawaniu gazu. Myślałem, że to coś związane z układem jezdnym, ale na szczęście okazało się, że słychać to wyłącznie przy jeździe na gazie - na benzynie cisza! Stukot dochodzi z okolic reduktora gazu. Objawy są takie - na benzynie cicho, na gazie, przy dodawaniu gazu słychać stukot. Na biegu jałowym cisza, słychać wyłącznie pod obciążeniem lub przy dynamicznym dodawaniu gazu na gazie. Teraz pytanie - co robić dalej? wyjeździć gaz? jechać tylko na benzynie? może macie jakieś sugestie? trzeba wrócić do kraju.
pozdr
szamcio
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 26-08-2010, 11:23   

a probowales zahaczyć o jakis warsztat??
majac neta, spróbuj sprawdzic teren w najblizszej okolicy.
mialem podobna sytuacje, tyle ze w PL, ale w sobote po poludniu, bez neta ale z CB.
tez mialem dylemat czy wracac do domu czy szukac warsztatu i jechac dalej, a byla to zima, 250km od domu i z rodzinka na pokladzie w drodze na zimowisko.

takze próbuj znaleźć serwis, a jak znajdziesz i zrobia, to opisz co bylo przyczyna.
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 27-08-2010, 10:24   

szamcio11 napisał/a:
Kolejne tankowanie we Włoszech - weszło zamiast 44 litrów ponad 48 - może mają inaczej ustawiony punkt wyłączania


Raczej zalezy to moze od temparatury albo bardziej od pompy na stacji LPG.

szamcio11 napisał/a:
Objawy są takie - na benzynie cicho, na gazie, przy dodawaniu gazu słychać stukot. Na biegu jałowym cisza, słychać wyłącznie pod obciążeniem lub przy dynamicznym dodawaniu gazu na gazie


Może elektrozawór tak stuka albo reduktor ...
Musiałbyś sam posprawdzać z czego dokładnie to dochodzi.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 27-08-2010, 10:53   

na macanego stukanie dochodzi z reduktora. Bardziej jest słyszalne w kabinie niż w komorze silnika. Pomysł z szukaniem mechanika - mała szansa, bo na lądzie będę w sobotę popołudniu, i zaraz do domu. A i zasięg i dostęp do netu ograniczony, bo tutejsze mariny to wiele lat za chorwacją.
jak zlokalizuję przyczynę i usunę - napiszę
tymczasem płynę cieszyć się życiem na morzu
pozdr
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 27-08-2010, 12:40   

szamcio11, a gdzie masz zamocowany reduktor :?: Jak na grodzi silnika to możesz mieć właśnie takie kwiatki ...
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-09-2010, 17:11   

Napisz jaki to reduktor, oby nie scorpion. Prawdopodobnie za duże ciśnienie z butli na elektrozawór a tym samym na sam reduktor. Trzeba lapka podpiąć i sprawdzić czy da się regulować ciśnieniem. Scorpiony buczały i stukały jak miały za duże ciśnienie na wyjściu optymalne to 1.1 max 1,2 bara.
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 16-06-2011, 23:47   

Witam!
Podepnę się pod temat, bo też mam problemy z LPG w swoim aucie.
Mianowicie:
    1. Duża rożnica między Pb a LPG - słabo się wkręca na wyższych obrotach (powyżej 3-4000 obr./min).

    2. Czasami ma dużą (nazwijmy to - normalną/prawidłową) moc na LPG i poprawnie przyspiesza, a czasem dużo słabiej... właściwie nie ma zależności. Można powiedzieć, że trochę lepiej, gdy jest zimno, ale nie zawsze. :rolleyes:
    3. Praktycznie nie ma mocny poniżej 2 tys obrotów (np. tocząc się do skrzyżowania na dwójce, dodając gazu na zielonym... auto ma "muła" i nawet trochę szarpie). :evil:
    4. Przełączanie się na LPG - po pierwszym odpaleniu mija długi okres, zanim przełączy się na LPG (temperatura dochodziła nawet do optymalnej i wtedy się przełączał). Przełączanie po kolejnych odpaleniach już bezproblemowe, nawet jak samochód postoi te np. 30 minut i temperatura silnika spadnie :shock:


Specyfikacja instalacji:
STAG-300
Reduktor Zavoli Zeta S
Listwa wtryskowa Valtek (czerwona)

Pozdrawiam!
 
 
 
siwylok 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Impreza GD 2.0NA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Lubliniec -> Pabianice
Wysłany: 17-06-2011, 09:21   

Cytat:
Duża rożnica między Pb a LPG - słabo się wkręca na wyższych obrotach (powyżej 3-4000 obr./min).

Trzeba zobaczyć jak wygląda mapa gazu czy pokrywa się w calym zakresie
Cytat:
3. Praktycznie nie ma mocny poniżej 2 tys obrotów (np. tocząc się do skrzyżowania na dwójce, dodając gazu na zielonym... auto ma "muła" i nawet trochę szarpie).

Gaz potrzebuje dobrej iskry. Sprawdź cały układ zapłonowy tj, świece, kable, kopułka. Jak któryś element nie domaga to słabsza iskra objawia się właśnie szarpaniem przy gwałtownym dodaniu gazu. Plus dawka gazu jw. i masz muła
Cytat:
4. Przełączanie się na LPG - po pierwszym odpaleniu mija długi okres, zanim przełączy się na LPG (temperatura dochodziła nawet do optymalnej i wtedy się przełączał). Przełączanie po kolejnych odpaleniach już bezproblemowe, nawet jak samochód postoi te np. 30 minut i temperatura silnika spadnie

Zobacz gdzie masz zamontowany reduktor, jak w górnym położeniu to pewno jest niedogrzany. Czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia. Jak autko stoi nawet godz to ciepło silnika powoduje, że czujnik na reduktorze ma te 30-35 stopni i przełącza od razu
_________________
Siwy
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 23-06-2011, 13:36   

Byłem u gazownika i... :butthead:
Auto dalej jest słabsze - Rozwiercił podobno dysze, ale gazownik powiedział, że szyna wtryskowa (Valtek) wymaga kalibracji :doubt:
Czy to rzeczywiście może być powodem owego "muła" :?:
Ma to potrwać ok. 3 dni, bo Gazownik nie robi sam tej kalibracji, a wysyła to do producenta chyba... w każdym razie nie on to wykonuje :doubt:
 
 
 
Zysiuu 
Mitsumaniak
02353/KMM


Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-06-2011, 18:48   

A gazownik poprawiał Ci świece przy zakładaniu instalacji?
Zwykłe świece kiepsko dają sobie radę z gazem. Trzeba je wykręcić i zmniejszyć przerwę. Informację o ile trzeba zmniejszyć znajdziesz na googlach.
Moje auto też nie szło i taka operacja podniosła odczuwalnie moc o ok 20%.

Druga sprawa to jakość gazu ;)
Tankując na BP mam spalanie w mieście rzędu 11,5-12,5 litra, raz pokusiłem się zatankować na Lotosie gaz o 20 gr tańszy i auto jechało jakbym kogoś za sobą holował, do tego spalił 16l/100.
_________________
"..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.." :D

Mój Galant
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 24-06-2011, 19:02   

Zysiuu napisał/a:
A gazownik poprawiał Ci świece przy zakładaniu instalacji?
Zwykłe świece kiepsko dają sobie radę z gazem. Trzeba je wykręcić i zmniejszyć przerwę. Informację o ile trzeba zmniejszyć znajdziesz na googlach.
Moje auto też nie szło i taka operacja podniosła odczuwalnie moc o ok 20%.

Druga sprawa to jakość gazu ;)
Tankując na BP mam spalanie w mieście rzędu 11,5-12,5 litra, raz pokusiłem się zatankować na Lotosie gaz o 20 gr tańszy i auto jechało jakbym kogoś za sobą holował, do tego spalił 16l/100.


Przerwa na świecach wg gazownika została zmniejszona...
Co do jakości gazu - poprzedni Galant również latał na tym samym LPG i zbierał się znacznie bardziej ochoczo...
 
 
 
siwylok 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Impreza GD 2.0NA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Lubliniec -> Pabianice
Wysłany: 25-06-2011, 09:57   

Cytat:
Rozwiercił podobno dysze, ale gazownik powiedział, że szyna wtryskowa (Valtek) wymaga kalibracji
Czy to rzeczywiście może być powodem owego "muła"

Wtryski i inne elementy muszą byc dobrane do auta i to już sprawa gazownika. Valteki to najnizsza polka ale odpowiednio skalibrowane powinny chodzic. To brocha gazownika.
A jechał z toba z podpietym laptopem ? Wtedy wyjdzie czy wtryski wyrabiaja, parownik i ogolnie jak sie instalacja zachowuje. Na postoju to to se mozna wolne wyregulowac.
_________________
Siwy
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 18-07-2011, 10:51   

Jeszcze jedno pytanie, zależy mi na szybkiej odpowiedzi...
Byłem u gazownika teraz, samochód ostatnio już trochę u niego posiedział i w tym czasie szyna wtryskowa Valtek poddana została kalibracji. To nie pomogło, samochód nadal nie jedzie na gazie tak jak na benzynie i to jest odczuwalne :|
Mnożnik jest wysoki, z tego co wspominał gazownik.

I teraz jest opcja, żeby mi dać do kolektora takie teflonowe końcówki wtrysków (nie wiem, jak to dokładnie się zwie), żeby LPG było wtryskiwane bliżej zaworu... w związku z tym pytanie dla kogoś biegłego w tych tematach :arrow: czy to pomoże :?: Nie będzie przez to jakichś efektów ubocznych :?:

Ja ogółem boję się o gniazda zaworowe w samochodzie... juz trochę jeżdżę z takim "mułowatym" LPG i nie wiem, czy jakiejś krzywdy tym nie wyrządziłem silnikowi :roll:
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 18-07-2011, 11:53   

Zysiuu napisał/a:
Zwykłe świece kiepsko dają sobie radę z gazem. Trzeba je wykręcić i zmniejszyć przerwę. Informację o ile trzeba zmniejszyć znajdziesz na googlach.
Moje auto też nie szło i taka operacja podniosła odczuwalnie moc o ok 20%.


Trochę dziwne, bo nie mam specjalnych świec do gazu a auta jeżdzą poprawnie :)
Jak jest sprawny uklad Wn-to nic nie trzeba robic ze świecami.

Arturro-86 napisał/a:
Byłem u gazownika teraz, samochód ostatnio już trochę u niego posiedział i w tym czasie szyna wtryskowa Valtek poddana została kalibracji. To nie pomogło, samochód nadal nie jedzie na gazie tak jak na benzynie i to jest odczuwalne
Mnożnik jest wysoki, z tego co wspominał gazownik.


Masz to na gwarancji :?: Z tego co piszesz to wybrałbym raczej na twoim miejscu "dobrego" gazownika.

Arturro-86 napisał/a:
I teraz jest opcja, żeby mi dać do kolektora takie teflonowe końcówki wtrysków (nie wiem, jak to dokładnie się zwie), żeby LPG było wtryskiwane bliżej zaworu... w związku z tym pytanie dla kogoś biegłego w tych tematach czy to pomoże


A ile cm masz nawierty zrobione od wtryskiwaczy paliwa :?: Bez zdjęc raczej nic się nie powie.

Arturro-86 napisał/a:
Ja ogółem boję się o gniazda zaworowe w samochodzie... juz trochę jeżdżę z takim "mułowatym" LPG i nie wiem, czy jakiejś krzywdy tym nie wyrządziłem silnikowi


Różnie z tym bywa. Na pewno złe/dalekie nawierty nie są zdrowe dla silnika / zaworów.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.