[EA2A/W 2.0] silnik (zaplon?) wybitnie dziwny przypadek |
Autor |
Wiadomość |
smashthedj
Mitsumaniak

Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 85 Skąd: 63-041
|
Wysłany: 29-08-2010, 21:48 [EA2A/W 2.0] silnik (zaplon?) wybitnie dziwny przypadek
|
|
|
EA2A 97' 2.0 16V benz + BRC seq 210 000 km (nowa instalacja)
Witam, przeszukałem forum i stricte identycznego przypadku nie znalazlem.. sprawa wyglada na tyle dziwnie, ze az wierzyc mi sie nie chce i nie wiem czy mam sie smiac czy co.. pokonałem trase 80 km, niedaleko domu zatrzymalem sie na swiatlach, ruszajac (na mokrym asfalcie) przycisnalem autko na jedynce i dwojce, tak ze stracilo przyczepnosc i troche zaczal przod podskakiwac.. jak juz zlapal przyczepnosc okazalo sie ze silnik zaczal nierowno chodzic, glosniej, trzasc sie i stracil moc do tego kontrolka engine check.. na gazie objawy tragiczne pow 2 000 obrotow tak trzesie autem ze sie jechac nie da.. na benzyznie minimalnie lepiej ale tez engine check, na biegu jalowym chodzi spoko (powiedzmy, raz mi zgasl chwile po odpaleniu) dopiero jak dostanie obciazenia, jak ja biegu puszczam sprzeglo to sie dusi, trzesie.. madrzy ludzie pomocy... |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez smashthedj 31-08-2010, 21:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
smashthedj
Mitsumaniak

Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 85 Skąd: 63-041
|
Wysłany: 29-08-2010, 21:59
|
|
|
gdzie znajde "zlacze diagnostyczne"? i ktore piny spiac? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-08-2010, 22:02
|
|
|
Jest tuż pod kierownicą. 1 i 4, pamiętaj, że patrząc od dołu złącze jest odwrócone. To będzie pierwszy pin od lewej strony auta, w rzędzie od strony silnika. |
|
|
|
 |
smashthedj
Mitsumaniak

Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 85 Skąd: 63-041
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-08-2010, 22:42
|
|
|
Błąd 41- Injector System |
|
|
|
 |
smashthedj
Mitsumaniak

Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 85 Skąd: 63-041
|
Wysłany: 29-08-2010, 22:44
|
|
|
dziekuje odnosze dziwne wrazenie ze naprawa tania nie bedzie.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-08-2010, 22:45
|
|
|
Service manual, z działu Download.
Rozdział Fuel, strona 13A-21.
[ Dodano: 29-08-2010, 22:50 ]
Masz problem, z którymś z wtrysków. Proponuję odpinać po kolei kabel i zobaczyć na którym cylindrze nie będzie zmian. A potem skorzystać z instrukcji na stronie 13A-93 odnośnie sprawdzania wtrysku. Być może wypiął się tylko kabel podczas tych wstrząsów. |
|
|
|
 |
smashthedj
Mitsumaniak

Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 85 Skąd: 63-041
|
Wysłany: 29-08-2010, 22:53
|
|
|
i identyczne objawy bylyby na gazie i na benzynie? ( z tym ze na gazie gorsze), w ogole sie na tym nie znam.. ale gaz ma jeszcze chyba oddzielne wtryskiwacze nie?
teraz mi sie skojarzylo ze kiedys mi sie z 2 razy przydlawil na niskich obrotach potem z 2 razy tez na wysokich, ale tak na 1 sec.. i raz mi sie engine check zaswiecil na 20 sec ale potem przez jakies 1000 km bylo ok.. moze wtedy juz byly pierwsze objawy.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-08-2010, 23:03
|
|
|
Właśnie mi się przypomniało, że masz LPG, dlatego sprawdź miejsce gdzie się wpięli gazownicy. Wtrysk od gazu i benzyny jest sterowany tym samym sygnałem, a widać, ani do jednego, ani do drugiego wtrysku nie dociera sygnał, więc przerwa w obwodzie jest gdzieś wcześniej. Jak przełączasz na LPG, to ECU steruje wtryskami od gazu, więc objawy będą te same. Nie wiem jak to jest realizowane w instalacjach nowych generacji. Czy steruje tym ECU od gazu, czy jakieś zewnętrzne przekaźniki. Tak czy inaczej problem jest ze sterowaniem wtrysku. A na gazie gorzej pracuje, bo jakby nie było LPG to nie to samo co PB
Ściągnij przewody WN, sprawdź który cylinder. Potem sprawdź napięcia, rezystancje jak w manualu. Myślę, że naprawa nie bezie droga i może mieć związek z instalacją LPG. |
|
|
|
 |
smashthedj
Mitsumaniak

Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 85 Skąd: 63-041
|
Wysłany: 29-08-2010, 23:06
|
|
|
dzieki.. a wczoraj sie smialem ze mistubishi sie nie psuja hahahaha |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-08-2010, 23:09
|
|
|
Psują się, ale rzadziej niż inne |
|
|
|
 |
smashthedj
Mitsumaniak

Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 85 Skąd: 63-041
|
Wysłany: 29-08-2010, 23:15
|
|
|
3 tyg temu oba wahacze z przodu wymienialem, klocki, opony i liczylem na to ze troche "odsapne" od wydatkow a tu jednak nie.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 29-08-2010, 23:38
|
|
|
to nie są wydatki tylko koszta wynikające z użytkowania:) przód Ci podskakuje to na 80% przednie amorki mają już dość,co do wtrysku to może zimny lut się pojawił albo gdzieś puścił lut tam gdzie gazownicy się wpieli w instalację |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 30-08-2010, 15:24
|
|
|
bieniak napisał/a: | przód Ci podskakuje to na 80% przednie amorki mają już dość, |
No własnie, a jeśli amorki są nowe i dalej podskakuje??? Ja tak mam. Jest znacznie lepiej,ale wciąż mu sie zdaży podskoczyć kiedy koła zgubią przyczepność.
Amorki to KYB made in Japan wymienione miesiąc temu. |
|
|
|
 |
|