Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] silnik (zaplon?) wybitnie dziwny przypadek
Autor Wiadomość
smashthedj 
Mitsumaniak


Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 85
Skąd: 63-041
Wysłany: 29-08-2010, 21:48   [EA2A/W 2.0] silnik (zaplon?) wybitnie dziwny przypadek

EA2A 97' 2.0 16V benz + BRC seq 210 000 km (nowa instalacja)

Witam, przeszukałem forum i stricte identycznego przypadku nie znalazlem.. sprawa wyglada na tyle dziwnie, ze az wierzyc mi sie nie chce i nie wiem czy mam sie smiac czy co.. :| pokonałem trase 80 km, niedaleko domu zatrzymalem sie na swiatlach, ruszajac (na mokrym asfalcie) przycisnalem autko na jedynce i dwojce, tak ze stracilo przyczepnosc i troche zaczal przod podskakiwac.. jak juz zlapal przyczepnosc okazalo sie ze silnik zaczal nierowno chodzic, glosniej, trzasc sie i stracil moc do tego kontrolka engine check.. na gazie objawy tragiczne pow 2 000 obrotow tak trzesie autem ze sie jechac nie da.. na benzyznie minimalnie lepiej ale tez engine check, na biegu jalowym chodzi spoko (powiedzmy, raz mi zgasl chwile po odpaleniu) dopiero jak dostanie obciazenia, jak ja biegu puszczam sprzeglo to sie dusi, trzesie.. madrzy ludzie pomocy... :( :p
_________________

Ostatnio zmieniony przez smashthedj 31-08-2010, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-08-2010, 21:55   

smashthedj, wymrugaj błędy: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
 
 
smashthedj 
Mitsumaniak


Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 85
Skąd: 63-041
Wysłany: 29-08-2010, 21:59   

Owczar napisał/a:
smashthedj, wymrugaj błędy: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

gdzie znajde "zlacze diagnostyczne"? i ktore piny spiac?
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-08-2010, 22:02   

Jest tuż pod kierownicą. 1 i 4, pamiętaj, że patrząc od dołu złącze jest odwrócone. To będzie pierwszy pin od lewej strony auta, w rzędzie od strony silnika.
 
 
smashthedj 
Mitsumaniak


Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 85
Skąd: 63-041
Wysłany: 29-08-2010, 22:33   

ok, znalazlem.. ale rozszyfrowania juz nie ogarniam.. nagralem film:

www.kaluzni.pl/download/Film0040.mp4
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-08-2010, 22:42   

Błąd 41- Injector System
 
 
smashthedj 
Mitsumaniak


Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 85
Skąd: 63-041
Wysłany: 29-08-2010, 22:44   

dziekuje :) odnosze dziwne wrazenie ze naprawa tania nie bedzie..
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-08-2010, 22:45   

Service manual, z działu Download.
Rozdział Fuel, strona 13A-21.

[ Dodano: 29-08-2010, 22:50 ]
Masz problem, z którymś z wtrysków. Proponuję odpinać po kolei kabel i zobaczyć na którym cylindrze nie będzie zmian. A potem skorzystać z instrukcji na stronie 13A-93 odnośnie sprawdzania wtrysku. Być może wypiął się tylko kabel podczas tych wstrząsów.
 
 
smashthedj 
Mitsumaniak


Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 85
Skąd: 63-041
Wysłany: 29-08-2010, 22:53   

:) i identyczne objawy bylyby na gazie i na benzynie? ( z tym ze na gazie gorsze), w ogole sie na tym nie znam.. ale gaz ma jeszcze chyba oddzielne wtryskiwacze nie?

teraz mi sie skojarzylo ze kiedys mi sie z 2 razy przydlawil na niskich obrotach potem z 2 razy tez na wysokich, ale tak na 1 sec.. i raz mi sie engine check zaswiecil na 20 sec ale potem przez jakies 1000 km bylo ok.. moze wtedy juz byly pierwsze objawy..
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-08-2010, 23:03   

Właśnie mi się przypomniało, że masz LPG, dlatego sprawdź miejsce gdzie się wpięli gazownicy. Wtrysk od gazu i benzyny jest sterowany tym samym sygnałem, a widać, ani do jednego, ani do drugiego wtrysku nie dociera sygnał, więc przerwa w obwodzie jest gdzieś wcześniej. Jak przełączasz na LPG, to ECU steruje wtryskami od gazu, więc objawy będą te same. Nie wiem jak to jest realizowane w instalacjach nowych generacji. Czy steruje tym ECU od gazu, czy jakieś zewnętrzne przekaźniki. Tak czy inaczej problem jest ze sterowaniem wtrysku. A na gazie gorzej pracuje, bo jakby nie było LPG to nie to samo co PB ;)

Ściągnij przewody WN, sprawdź który cylinder. Potem sprawdź napięcia, rezystancje jak w manualu. Myślę, że naprawa nie bezie droga i może mieć związek z instalacją LPG.
 
 
smashthedj 
Mitsumaniak


Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 85
Skąd: 63-041
Wysłany: 29-08-2010, 23:06   

dzieki.. :) a wczoraj sie smialem ze mistubishi sie nie psuja hahahaha
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-08-2010, 23:09   

Psują się, ale rzadziej niż inne ;)
 
 
smashthedj 
Mitsumaniak


Auto: EA2A 97' 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 85
Skąd: 63-041
Wysłany: 29-08-2010, 23:15   

3 tyg temu oba wahacze z przodu wymienialem, klocki, opony i liczylem na to ze troche "odsapne" od wydatkow a tu jednak nie.. :P
_________________

 
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 29-08-2010, 23:38   

to nie są wydatki tylko koszta wynikające z użytkowania:) przód Ci podskakuje to na 80% przednie amorki mają już dość,co do wtrysku to może zimny lut się pojawił albo gdzieś puścił lut tam gdzie gazownicy się wpieli w instalację
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 30-08-2010, 15:24   

bieniak napisał/a:
przód Ci podskakuje to na 80% przednie amorki mają już dość,


No własnie, a jeśli amorki są nowe i dalej podskakuje??? Ja tak mam. Jest znacznie lepiej,ale wciąż mu sie zdaży podskoczyć kiedy koła zgubią przyczepność.
Amorki to KYB made in Japan wymienione miesiąc temu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.