Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik traci temperature na trasie. Problem ?
Autor Wiadomość
grzees 
Forumowicz

Auto: Focus ST 2,0 Ecoboost
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-09-2010, 10:17   Silnik traci temperature na trasie. Problem ?

Ostatnio zauważyłem, że mój samochód po osiągnięciu optymalnej temperatury czyli do połowy wskaźnika natomiast w ciągu jazdy na trasie traci temperature o jakieś 10-15% po czym jak się stanie na postój np na światłach temperatura wzrasta to połowy. Jak jest w waszych Lancerach tez tak macie ? Prawdę mówiąc mój brat zwrócił na to uwagę bo sam ostastnio miał problem z termostatem w swoim aucie. W salonie, w Boguchwale powiedzieli, że to nie jest problem i nie jest to nic nadzwyczajnego, ale jednak mi to nie pasuje.

Co mi radzicie ?
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-09-2010, 14:54   

grzees wydaję mi się, że jest to
grzees napisał/a:
problem z termostatem
optymalna temperatura silnika powinna stać raczej w miejscu...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
grzees 
Forumowicz

Auto: Focus ST 2,0 Ecoboost
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-09-2010, 14:57   

Tez mi się tak wydaje w salonie mnie zbyli w czasie przeglądu i powiedzieli, że tak ma być ale mi to nei pasuje..
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-09-2010, 16:02   

Poczekaj do zimy (przy obecnej aurze max miesiąc) jak Ci będzie ziębiło to wiadomo że pewnie termostat.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2010, 23:11   

Wskaźnik na desce to urządzenie o znikomej dokładności i nie należy na podstawie jego minimalnych wahań wyrokować o uszkodzeniu czegokolwiek. Najważniejsze jest, jaką temperature widzi ECU silnika, a to może ustalić tylko ASO.
_________________

 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2010, 23:18   

grzees, u mnie jak dojdzie do połowy, to ani drgnie. Nawet mnie to trochę dziwiło, dlaczego w korku nie waha się (rośnie, włącza się wentylator - maleje itd.)
 
 
alfiq 
Forumowicz
dexter

Auto: Lancer Sportback Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 153
Skąd: śląskie
Wysłany: 22-09-2010, 12:39   

U mnie podobnie, jak już stanie to stoi :lol: Nawet zimą tak miałem.
 
 
racer1972 
Mitsumaniak
trochę w opozycji...


Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 645
Skąd: Beuthen
Wysłany: 24-09-2010, 21:45   

:mrgreen: u mnie także na środeczku jak zaczarowany od -15 do +35...
_________________
...
 
 
tomaszekk7 
Forumowicz

Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-09-2010, 11:45   Re: Silnik traci temperature na trasie. Problem ?

Ja natomiast mam podobnie jak ty. Jeśli szybko jadę to temp. lekko spada. Też się nad tym kiedyś zastanawiałem, ale serwisowi nie zgłaszałem problemu.
_________________
Tom
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-09-2010, 11:49   

Panowie wskaźnik w Lancerze jest graficzny, skwantowany co ileś stopni. U większości średnia temperatura może być w połowie przedziału symbolizowanego przyrostem o jedną "kostkę" u innych na granicy. U tych pierwszych minimalne wahania nie będą widoczne u tych drugich tak.
Jeszcze pytanie pomocnicze. Czy ci co nie widzą zmian mają temperaturę wyświetloną na stałe czy tylko czasami sprawdzają?
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
alfiq 
Forumowicz
dexter

Auto: Lancer Sportback Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 153
Skąd: śląskie
Wysłany: 30-09-2010, 09:55   

Sprawdzam czasami (ale na pewno kilka razy dziennie) a tak to przeważnie wyświetlone spalanie i średnia prędkość. Ale jestem wzrokowcem :) i pamiętam co gdzie pokazane :)
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 26-11-2010, 19:19   

Ja mam wyświetloną stale i niezależnie od długości trasy i temperatury na zewnątrz, o ile się już ustabilizuje (w lecie 3 minuty, w zimie 8 mniej więcej), to ani drgnie.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
kerad 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1,5 CY0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26-01-2014, 20:01   

Witam. Od dwóch dni mam problem z niedogrzanym silnikiem - silnik nie osiąga optymalnej temperatury, a co za tym idzie, na biegu jałowym ma podwyższone obroty. Wczoraj było -15 i się nie rozgrzał ; dzisiaj -6, -8 i też nie osiągnął swojej temperatury, czyżby padł termostat? I ile to może kosztować? Miał ktoś taki problem?
_________________
Darek
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-01-2014, 20:29   

jaka trasa?
Może zwyczajnie jest zbyt zimno na zewnątrz i nim się zagrzeje porządnie silnik.. to musi minąć swoje i musisz go ostrzej pokręcić..
 
 
kerad 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1,5 CY0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26-01-2014, 20:37   

Jazda jak zwykle po mieście - odcinek ok. 13-15 km. Zawsze się rozgrzewał. W zeszłym roku były niższe temperatury i było wszystko ok. Poza tym po powrocie do domu w ciepłym garażu też miał problem z utrzymaniem temperatury - po podgrzaniu spadła raptownie o kilka ładnych kresek bez włączonego wiatraka.
_________________
Darek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.