Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jaki środek na rdzę?
Autor Wiadomość
yaro 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 GLI Auto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 33
Skąd: Płońsk
Wysłany: 19-06-2010, 21:18   jaki środek na rdzę?

Witam koledzy, nasze furki poza niezawodnością nie są jednak niezniszczalne...odkęciłem błotniki no i kochana rdza tam troche się dobiera do mojej strzałki. Jaki środek byście mi zaproponowali to takiej wewnętrznej konserwacji pod maską itp...w miejscach niewidocznych z zewnątrz...coś w miarę skutecznego...yhx
_________________

 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 20-06-2010, 05:03   

podklad reaktywny zółty niewiem jaki ale kupiony tam gdzie lakier dorabiaja za jakies 10zł za 100ml (dwuskładnikowy do zmieszania przed uzyciem) jest najlepszy.... sprubuje sie dowiedziec co to.....
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 20-06-2010, 15:59   

Cortanin F lub brunox epoxy z tym że ten pierwszy tańszy:P Oba tylko i wyłącznie na rdzę (bo z nią reagują - z czystej powierzchni odpadną).
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 22-06-2010, 10:09   

Kup Brunox i bedziesz na pewno zadowolony.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
damsand 
Forumowicz


Auto: Outlander I Lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 106
Skąd: olesno
Wysłany: 13-09-2010, 15:32   

fosol w zoltej butelce kosztoje 6 zl jest to 35 % kwas fosforowy i domieszki naprawde solidny srodek wystarczy przeplukac woda puzniej
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=683418#683418
 
 
 
Nash 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer V 4D68 GLXD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: Warszawa/Koszalin
Wysłany: 15-09-2010, 12:32   

Ja u siebie robiłem ranty nadkoli i użyłem podkładu reaktywnego, na to podkład tradycyjny lakierniczy x2 i lakier x2, użyłem Novola ok 18zł, oczywiście najpierw papier ścierny + benzyna ekstrakcyjna, na razie nie wyłazi ale jak wiadomo najlepszym testem jest zima. Najlepiej na dworze przy dobrej pogodzie, ja robiłem w otwartym garażu i było ciężko.
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-10-2010, 00:03   

Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego... Macie pomysł, jak zabezpieczyć tylne nadkola od zewnątrz, wychodzi mi trochę ruda, a boję się, że jak tego nie zrobię, to po zimie nic nie zostanie.
Lakiernik robił mi to z pół roku temu, ale znowu wszystko wyszło. Chętnie bym wstawił jakieś reparaturki po zimie, ale na razie nie znalazłem kogoś, kto by się tego podjął :(
 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-10-2010, 22:31   

Piotras88, podobno ciezko dopasowac reparaturki do naszych lancow. Ktos cos kiedys adaptował z nielzym skutkiem z jakiejs corolli, ale trzeba by glebiej przeszukac forum. Bo tak to ciezko cokolwiek zaradzic na nadkola od zewnatrz zeby nie spaprac a zeby bylo porzadnie.
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-10-2010, 16:37   

No nic, to pomyślę po zimie, bo jak oczyszczę i pomaluję, to pewnie znowu wyjdzie. Szkoda mi go trochę, bo resztę blacharki mam ok i mechanicznie też się świetnie sprawuje, a ruda go szpeci:/
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 15-10-2010, 16:54   

j-rules napisał/a:
Ktos cos kiedys adaptował z nielzym skutkiem z jakiejs corolli

To chyba do colta:) Ale kto wie może do naszych lanców też się coś dopasuje. U mnie też z jednej strony rudzielec wyszedł już jakiś czas temu zaraz przy progu, nieco powyżej. Wyskrobałem dziurkę... Więc jak się coś zaczyna to nic tylko walczyć. Brunox z obu stron blachy i na pewno zimę w miarę dobrze przetrwasz.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-10-2010, 22:52   

czyli szlifować przed zimą papierem i zabezpieczać brunoxem?? na allegro coś napisali, żeby usunąć lekko przylegającą rdzę... czyli wynika z tego, że nie szlifować do gołego, tak?? Idas, kupić w spreju, czy pod pędzel?
 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-10-2010, 00:49   

wyszlifowac do gołego, kupic pod pedzel i albo podklad reaktywny albo epoksydowy. Reaktywny teoretycznie mozna dac na nie do konca zeszlifowaną rdze, ale w praktyce lepiej zjechac do zera.
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 17-10-2010, 19:21   

j-rules napisał/a:
Reaktywny teoretycznie mozna dac na nie do konca zeszlifowaną rdze, ale w praktyce lepiej zjechac do zera.

Brunoxa i cortaninu się w ten sposób nie używa. Trochę rdzy musi zostać bo od gołej blachy te środki po prostu odchodzą (a z rdzą wchodzą w reakcje). Te dwa specyfiki są tylko i wyłącznie na rdzę nie chronią przed jej pojawieniem się, ale spowalniają postępujące procesy.
Piotras88 napisał/a:
czyli szlifować przed zimą papierem i zabezpieczać brunoxem??

Jak nie masz kasy na blacharza to bym tak na Twoim miejscu zrobił:-)
Piotras88 napisał/a:
Idas, kupić w spreju, czy pod pędzel?

Pod pędzel są ekonomiczniejsze, wydajniejsze i bardziej precyzyjne:)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-10-2010, 22:27   

to ostatnie pytanie i biorę się jutro do roboty... Mogę to malować przy niskiej temperaturze, czyli takiej jaka teraz panuje - około 5-10 stopni?
 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-10-2010, 09:52   

Cytat:
Brunoxa i cortaninu się w ten sposób nie używa. Trochę rdzy musi zostać bo od gołej blachy te środki po prostu odchodzą (a z rdzą wchodzą w reakcje).
Zgadza sie Idas, ale np Novol zaleca przed uzyciem swojego wash primera zjechanie do golej blachy. Zreszta, na opakowaniach powinna byc informacja co i jak. A ze novol latwo dostepny i tani a podobno calkiem skuteczny..

Cytat:
Mogę to malować przy niskiej temperaturze, czyli takiej jaka teraz panuje - około 5-10 stopni?
Lepiej nie. Skoluj jakis garaz gdzie temperatura bedzie chociaz 15 stopni (czyli garaz murowany plus farelka :P )
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.