| [E54A 2.0 V6] Jak wyjąć alternator ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | szpala85   Mitsumaniak
 
 Auto: dwie skarbonki
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 23 razy
 Dołączył: 09 Sie 2006
 Posty: 2156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-11-2010, 17:27   [E54A 2.0 V6] Jak wyjąć alternator ? |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie mam problem   
 za bardzo nie wiem którędy wyjąć alternator w 6A12 .... dołem czy górą ?
 może inaczej gdzie jest mniej gimnastyki ....
 muszę wymienić regulator ..... a do serwisu nie oddam bo mam dość tych psełdo mechaników wole zrobić to sam
   
 może ktoś z posiadaczy E54A już to przerabiał i mi podpowie co i jak
   
 pomóżcie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu_pl   Forumowicz
 
  
 Auto: Subaru Forester
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 14 Lip 2007
 Posty: 1301
 Skąd: Grajewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-11-2010, 20:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | w E88A wychodzi do góry, jeżeli jest za ciasno, to możesz poluzować (albo całkowicie odkręcić) mocowania chłodnicy, żeby trochę się "przytuliła" do psa przedniego i masz trochę więcej miejsca... |  
				| _________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 Subaru Forester SF - 1999r.
 Subaru Outback BI - 2005r.
 Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szpala85   Mitsumaniak
 
 Auto: dwie skarbonki
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 23 razy
 Dołączył: 09 Sie 2006
 Posty: 2156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-11-2010, 22:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | mitsu_pl,  w E54A alter jest po stronie kierowcy przy ścianie grodziowej pod serwem od hampli  i właśnie w tym jest problem   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | liczner18   Forumowicz
 
 Auto: Sigma/Diamante  6G72  DOHC
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Gru 2009
 Posty: 135
 Skąd: Zakroczym
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-11-2010, 10:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | szpala85,  alternator w 6a12 wychodzi dołem ...musisz sciagnąc lewe kolo i ta osłonke plastikową i bedziesz miał widok na alternator.... nie ma problemu z wyjeciem...pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu_pl   Forumowicz
 
  
 Auto: Subaru Forester
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 14 Lip 2007
 Posty: 1301
 Skąd: Grajewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-11-2010, 11:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | sorki, myślałem, że ze względu na V6 jest podobnie   |  
				| _________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 Subaru Forester SF - 1999r.
 Subaru Outback BI - 2005r.
 Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szpala85   Mitsumaniak
 
 Auto: dwie skarbonki
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 23 razy
 Dołączył: 09 Sie 2006
 Posty: 2156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-11-2010, 18:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | liczner18 napisał/a: |  	  | alternator w 6a12 wychodzi dołem | 
 
 niestety
  wychodzi górą   
 dołem próbowałem i za nic się nie mieści ( z resztą zaraz dam foto relację tylko się wykąpię bo jestem cały czarny )  musiałem wytargac go górą ....  dobrze że nie nabijałem klimy ponownie ... musiałem odpiąć przewód od klimy , zdjąć cały zbiorniczek od płynu hamulcowego ( i rozlewając płyn na wszystkie strony świata ) ... wszystkie mocowania alternatora i kolektora ssącego , przewód podciśnień serva ..... ogólnie masakra
  dosłownie nie ma gdzie włożyć ręki , tak wszystko jest upchane   
 ale mam go na wierzchu po długiej 3 godzinnej walce
  ... swoją drogą  nic dziwnego że warsztaty tyle biorą za naprawę alternatorów  ...... 
 [ Dodano: 21-11-2010, 10:45 ]
 1- zdejmujemy przednie koło od kierowcy
 
   
 2- zdejmujemy palajstikową osłonę z boku silnika ( jest przykręcona na dwie śruby do belki (( nie obejdzie się bez urwania tych śrub ... niestety )) na dwie plajstikowe śrubki do osłony obok i do osłony pod silnikiem )
 
   
 3- mamy alter prawie jak na dłoni :
 
   
 4- odkręcamy dwie śrubki od napinacza alternatora :
 
     
 5- pasek jest luźny :
 
   
 6- rozłączmy akumulator , odkręcamy kabelki od alternatora i wtyczkę , odkręcamy dolną śrubę mocowania i jeszcze jedną która jest na górze :
 
   
 7- alter jest teraz wolny .... prawie
  bo czeka nas teraz misja odkręcania wszystkiego co jest na górze 
   
 8- odkręcamy zbiorniczek od płynu hamulcowego ( wcześniej odlewając płyn ... ja tego nie zrobiłem i rozlało mi sie wszystko na glebę ) , odpinamy rurki od zbiorniczka i je zaciskamy , przewód podciśnieniowy od serwa odpinamy , przewód klimatyzacji ( ten duży ) odpinamy ... i tu jest problem bo jeżeli macie nabita klimę to 250 zł poszło sobie ot tak
  ... ja na szczęście nie nabijalem drugi raz i nie miałem żadnego problemu .... oczywiście w galu bez klimy takiego przewodu nie będzie ... wykręcamy mocowania alternatora i kolektora ssącego ( tu prozę przygotować kilka plastrów na rękę ) : 
         
 9- pozostało nam tylko podczepić alter pod jakąś linkę i wyciągnąć go do góry ... wychodzi bez problemu
 
 wszystko zrobiłem używając kluczy nasadowych i płaskich w rozmiarach : 10 , 12 , 14 i 19 do odkręcenia koła + oczywiście kombinerki do zdjęcia zacisków na rurkach , porządna grzechotka ( najlepiej z jakimś przedłużeniem ) ... młotek naprawdę przydatne narzędzie
 
 jeszcze zdjęcia naklejki alternatora :
 
   
 misja naprawdę wymagająca cierpliwości ... podczas wyjmowania alternatora szły takie wiązanki ... dobrze że nikogo w pobliżu nie było
  , trzeba się przygotować na minimum 2,5 godziny grzebania w silniku 6A12 gdzie normalnie  na świecie  nie ma miejsca   
 może komuś się przyda ten opis (jak coś można go dodać do działu FAQ  ... Owczar  masz misję
  ) w szczególności że dotyczy silnika 6A12 
 ja tylko przyjdzie listonosz z paczką to zrobię fotorelację z naprawy alternatora
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | liczner18   Forumowicz
 
 Auto: Sigma/Diamante  6G72  DOHC
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Gru 2009
 Posty: 135
 Skąd: Zakroczym
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2010, 19:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | szpala85,  dolem tez sie da moge sie z Toba zalozyc  ....jest duuuuuzo mniej roboty.... mowiac dolem nie mialem na mysli calkiem pod spod autaa tylko w strone kola.... musi sie dac.... 
 [ Dodano: 21-11-2010, 19:55 ]
 na zdj nr 8 nawet widac ze trzeba jeszcze odkrecic lape trzymajaca alternator i chyba nbapinacz i by wyszlo.... jestem pewny na 1000000000000000000%  ze wychodzi dolem bo sam go wyciagalem w zeszła zime przy kole wlasnie,,, bo sie zatrzymał podczas jazdy
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szpala85   Mitsumaniak
 
 Auto: dwie skarbonki
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 23 razy
 Dołączył: 09 Sie 2006
 Posty: 2156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2010, 19:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | wymieniłem regulator i dalej dupa  ... nawet gorzej bo teraz ładowanie dochodzi do 20 volt  ...... czy to oznacza że coś jeszcze jest padnięte ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2010, 19:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź mase na silniku |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szpala85   Mitsumaniak
 
 Auto: dwie skarbonki
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 23 razy
 Dołączył: 09 Sie 2006
 Posty: 2156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2010, 20:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | robertdg,  znaczy się gdzie masę ? ten kabelek co wystaje z wiązki od alternatora i jest przykręcony razem ze śrubką ? 
   
 czy ten gruby ( czarno żółty) kabel co jest podłączony z kolektora do budy Gala ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | liczner18   Forumowicz
 
 Auto: Sigma/Diamante  6G72  DOHC
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Gru 2009
 Posty: 135
 Skąd: Zakroczym
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2010, 20:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | moze slabe przejscie jest na kablu pradowym...przeczysc porzadnie kabel i wejscie na alternatorze.... chyba ze juz to zrobiles to zwracam honor   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2010, 21:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Masa co idzie z klemy akumulatora na karoserie a z karoserii na silnik/skrzynie, proponuje kablem z mostka rozruchowego zrobic prowizorke pomiarową, zapinasz krokodyl z mostka na minus akumulatora, drugi koniec na metalową część silnika, tylko tam gdzie będziesz wiedział że napewno będzie dobry styk, wziąść miernik w ręke i sprawdzić ładowanie na akumulatorze, jezeli pomoze proponuje kupić nowy kabel masowy i przykrecić pomiędzy karoserie i silnik |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szpala85   Mitsumaniak
 
 Auto: dwie skarbonki
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 23 razy
 Dołączył: 09 Sie 2006
 Posty: 2156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-11-2010, 22:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | robertdg,  sprawdziłem masę i dalej to samo  ..... pozostało mi tylko czekać na kuriera z używanym alternatorem z allegro ( 120 zł  z wysyłką ) ... będę 80 zł w plecy za regulator   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-11-2010, 08:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | niekoniecznie, a nóż lepiej dmuchac na zimne, przydać się napewno przyda. 	  | szpala85 napisał/a: |  	  | będę 80 zł w plecy za regulator   | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-11-2010, 11:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może to wina tego nowego rególatora. Jak masz tak wysokie napięcie to jakby rególator wogóle nie działał tylko miał zwarcie pomiędzy wzbudzeniem a szczotką dodatnią albo szczotką ujemną a masą ( w zależności od konstrukcji alternatora). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |