[E54A 2.0 V6] Jak wyjąć alternator ? |
Autor |
Wiadomość |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19-11-2010, 17:27 [E54A 2.0 V6] Jak wyjąć alternator ?
|
|
|
Panowie mam problem
za bardzo nie wiem którędy wyjąć alternator w 6A12 .... dołem czy górą ?
może inaczej gdzie jest mniej gimnastyki ....
muszę wymienić regulator ..... a do serwisu nie oddam bo mam dość tych psełdo mechaników wole zrobić to sam
może ktoś z posiadaczy E54A już to przerabiał i mi podpowie co i jak
pomóżcie |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 19-11-2010, 20:17
|
|
|
w E88A wychodzi do góry, jeżeli jest za ciasno, to możesz poluzować (albo całkowicie odkręcić) mocowania chłodnicy, żeby trochę się "przytuliła" do psa przedniego i masz trochę więcej miejsca... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19-11-2010, 22:18
|
|
|
mitsu_pl, w E54A alter jest po stronie kierowcy przy ścianie grodziowej pod serwem od hampli i właśnie w tym jest problem |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 20-11-2010, 10:44
|
|
|
szpala85, alternator w 6a12 wychodzi dołem ...musisz sciagnąc lewe kolo i ta osłonke plastikową i bedziesz miał widok na alternator.... nie ma problemu z wyjeciem...pozdrawiam |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 20-11-2010, 11:03
|
|
|
sorki, myślałem, że ze względu na V6 jest podobnie |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20-11-2010, 18:26
|
|
|
liczner18 napisał/a: | alternator w 6a12 wychodzi dołem |
niestety wychodzi górą
dołem próbowałem i za nic się nie mieści ( z resztą zaraz dam foto relację tylko się wykąpię bo jestem cały czarny ) musiałem wytargac go górą .... dobrze że nie nabijałem klimy ponownie ... musiałem odpiąć przewód od klimy , zdjąć cały zbiorniczek od płynu hamulcowego ( i rozlewając płyn na wszystkie strony świata ) ... wszystkie mocowania alternatora i kolektora ssącego , przewód podciśnień serva ..... ogólnie masakra dosłownie nie ma gdzie włożyć ręki , tak wszystko jest upchane
ale mam go na wierzchu po długiej 3 godzinnej walce ... swoją drogą nic dziwnego że warsztaty tyle biorą za naprawę alternatorów ......
[ Dodano: 21-11-2010, 10:45 ]
1- zdejmujemy przednie koło od kierowcy
2- zdejmujemy palajstikową osłonę z boku silnika ( jest przykręcona na dwie śruby do belki (( nie obejdzie się bez urwania tych śrub ... niestety )) na dwie plajstikowe śrubki do osłony obok i do osłony pod silnikiem )
3- mamy alter prawie jak na dłoni :
4- odkręcamy dwie śrubki od napinacza alternatora :
5- pasek jest luźny :
6- rozłączmy akumulator , odkręcamy kabelki od alternatora i wtyczkę , odkręcamy dolną śrubę mocowania i jeszcze jedną która jest na górze :
7- alter jest teraz wolny .... prawie bo czeka nas teraz misja odkręcania wszystkiego co jest na górze
8- odkręcamy zbiorniczek od płynu hamulcowego ( wcześniej odlewając płyn ... ja tego nie zrobiłem i rozlało mi sie wszystko na glebę ) , odpinamy rurki od zbiorniczka i je zaciskamy , przewód podciśnieniowy od serwa odpinamy , przewód klimatyzacji ( ten duży ) odpinamy ... i tu jest problem bo jeżeli macie nabita klimę to 250 zł poszło sobie ot tak ... ja na szczęście nie nabijalem drugi raz i nie miałem żadnego problemu .... oczywiście w galu bez klimy takiego przewodu nie będzie ... wykręcamy mocowania alternatora i kolektora ssącego ( tu prozę przygotować kilka plastrów na rękę ) :
9- pozostało nam tylko podczepić alter pod jakąś linkę i wyciągnąć go do góry ... wychodzi bez problemu
wszystko zrobiłem używając kluczy nasadowych i płaskich w rozmiarach : 10 , 12 , 14 i 19 do odkręcenia koła + oczywiście kombinerki do zdjęcia zacisków na rurkach , porządna grzechotka ( najlepiej z jakimś przedłużeniem ) ... młotek naprawdę przydatne narzędzie
jeszcze zdjęcia naklejki alternatora :
misja naprawdę wymagająca cierpliwości ... podczas wyjmowania alternatora szły takie wiązanki ... dobrze że nikogo w pobliżu nie było , trzeba się przygotować na minimum 2,5 godziny grzebania w silniku 6A12 gdzie normalnie na świecie nie ma miejsca
może komuś się przyda ten opis (jak coś można go dodać do działu FAQ ... Owczar masz misję ) w szczególności że dotyczy silnika 6A12
ja tylko przyjdzie listonosz z paczką to zrobię fotorelację z naprawy alternatora
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 21-11-2010, 19:51
|
|
|
szpala85, dolem tez sie da moge sie z Toba zalozyc ....jest duuuuuzo mniej roboty.... mowiac dolem nie mialem na mysli calkiem pod spod autaa tylko w strone kola.... musi sie dac....
[ Dodano: 21-11-2010, 19:55 ]
na zdj nr 8 nawet widac ze trzeba jeszcze odkrecic lape trzymajaca alternator i chyba nbapinacz i by wyszlo.... jestem pewny na 1000000000000000000% ze wychodzi dolem bo sam go wyciagalem w zeszła zime przy kole wlasnie,,, bo sie zatrzymał podczas jazdy |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23-11-2010, 19:47
|
|
|
wymieniłem regulator i dalej dupa ... nawet gorzej bo teraz ładowanie dochodzi do 20 volt ...... czy to oznacza że coś jeszcze jest padnięte ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-11-2010, 19:52
|
|
|
Sprawdź mase na silniku |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23-11-2010, 20:28
|
|
|
robertdg, znaczy się gdzie masę ? ten kabelek co wystaje z wiązki od alternatora i jest przykręcony razem ze śrubką ?
czy ten gruby ( czarno żółty) kabel co jest podłączony z kolektora do budy Gala ? |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 23-11-2010, 20:54
|
|
|
moze slabe przejscie jest na kablu pradowym...przeczysc porzadnie kabel i wejscie na alternatorze.... chyba ze juz to zrobiles to zwracam honor |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-11-2010, 21:01
|
|
|
Masa co idzie z klemy akumulatora na karoserie a z karoserii na silnik/skrzynie, proponuje kablem z mostka rozruchowego zrobic prowizorke pomiarową, zapinasz krokodyl z mostka na minus akumulatora, drugi koniec na metalową część silnika, tylko tam gdzie będziesz wiedział że napewno będzie dobry styk, wziąść miernik w ręke i sprawdzić ładowanie na akumulatorze, jezeli pomoze proponuje kupić nowy kabel masowy i przykrecić pomiędzy karoserie i silnik |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:31
|
|
|
robertdg, sprawdziłem masę i dalej to samo ..... pozostało mi tylko czekać na kuriera z używanym alternatorem z allegro ( 120 zł z wysyłką ) ... będę 80 zł w plecy za regulator |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-11-2010, 08:55
|
|
|
szpala85 napisał/a: | będę 80 zł w plecy za regulator | niekoniecznie, a nóż lepiej dmuchac na zimne, przydać się napewno przyda. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-11-2010, 11:18
|
|
|
Może to wina tego nowego rególatora. Jak masz tak wysokie napięcie to jakby rególator wogóle nie działał tylko miał zwarcie pomiędzy wzbudzeniem a szczotką dodatnią albo szczotką ujemną a masą ( w zależności od konstrukcji alternatora). |
|
|
|
 |
|