[E33A 2.0] 2.0 - nie odpala??? |
Autor |
Wiadomość |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2010, 15:03 [E33A 2.0] 2.0 - nie odpala???
|
|
|
Witam,
A pojawił mi się taki problem wczoraj z wieczora, że nie mogę drania odpalić.
Pod maską 2.0 benzyna. Wcześniej kilka razy na zimnym jakiś przekaźnik "terkotał" mi w okolicy schowka co objawiało się szaleństwem obrotomierza i niechęcią do jazdy(szarpanie).
Bagatelizowałem ten problem ponieważ trwało to chilę i przechodziło - tylko kilka razy w przeciągu 3-4 miesięcy.
W przeciągu 2 ostatnich tygodni dwa razy były problemy z odpaleniem - ''terkotało'' sobie i wtedy zapomnij o odpaleniu. Kilka razy kluczyk w stacyjce w prawo i w lewo i problem znikał - odpalał.
Od wczoraj ''terkocze'' czasami, czasami nie lecz już nie chce ze mną rozmawiać...
Co obstawiacie?
To pytanie dotyczy jakby było zwykłe 2.0.
A tak naprawdę mamy 2.0 turbo pod maską(VR4)i do tych objawów dołączę brak wyświetlania na zegarach doładowania - jest to kilka poziomych diod zapalających się do połowy w chwili przekręcenia kluczyka - teraz się już nie zapalają...
Przez pewiem moment zapalały się wszystkie(druga połowa również) lecz wtedy odpalał na chwilę i cichł...
Wiem, leniwy jestem, powinienem sam lecz czasu niewiele a być może ktoś coś rzuci ciekawego w temacie... |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 24-11-2010, 00:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-11-2010, 17:15
|
|
|
Ten przekaźnik o którym piszesz, to chyba przekaźnik od pompy paliwowej. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2010, 17:35
|
|
|
Też tak myślę, taki drań w metalowej obudowie?tak?
lecz nie pyka mi ta diodowa kontrolka doładowania na zegarach... |
|
|
|
 |
Zysiuu
Mitsumaniak 02353/KMM

Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-11-2010, 17:59
|
|
|
Nie wiem jak w VR4 ale w moim e33a pompa paliwa nie jest elektryczna.
W tamtym miejscu może tak jak napisałeś "terkotać" sterownik wtrysku.
Na forum była o nim mowa, nie wiem co się dzieje jak się kompletnie zepsuje, ja go wymieniłem jak zaczął hałasować. |
_________________ "..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.."
Mój Galant
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 23-11-2010, 22:08
|
|
|
O ile mnie pamięć nie myli, jest to przekaźnik główny zasilania sterownika czy coś w tym stylu, w każdym bądź razie bez niego auto nie pojedzie.
Nowy w zakupie jest dość drogi, więc trzeba szukać używki, nie wiem tylko czy są zamienne, ale może podejdzie od zwykłego galanta lub GTi.
Chyba nawet był gdzieś kiedyś temat na tym forum o tym przekaźniku...
P.S.
Nie udało się sprzedać galanta, czy to jego następca? |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-11-2010, 22:20
|
|
|
a może komputer padł? - w E3 były wylewające kondensatory elektrolityczne |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-11-2010, 00:08
|
|
|
Pewnie główny przekaźnik Od 2.0 SOHC nie podejdzie na pewno. Być może GTi albo Eclipse 2.0 16V. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2010, 01:21
|
|
|
Właśnie akcja z diodami skłania mnie do podmiany ECU - przekaźnik nie powinien mieć wpływu na diodki na zegarach - na dziwne ich działanie - raz nic ,raz połowa a innego razu świecą się wszystkie podczas odpalania...
ale i podmienimy przekaźniki - mam od Colta turbo - powinien podejść...
nie Mitsu Vr4 ten sam, się turla - turbo zdechło lecz mam następne |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-11-2010, 07:12
|
|
|
ECU właśnie steruje przekaźnikiem głównym - jak sobie pstryka bez sensu, to najczęściej z powodu kompa właśnie
osobiście raz spotkałem się, że przekaźnik główny padł |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 24-11-2010, 13:58
|
|
|
Krzyżak, a to nie jest przypadkiem na odwrót, że ten przekaźnik daje prąd na elektronikę w tym sterownik? Bo mi się wydaje, że właśnie tak jest, jeszcze nie zaglądałem w schematy, ale czym on miałby niby sterować? Zawsze jak przekręcam kluczyk na zapłon to słyszę "pyk"z tamtej strony, czyli przekaźnik zaskakuje i sterownik działa... na 90% jestem tego pewien, ale narazie nie mam dostępu do schematów więc 10% pozostawiam na pomyłkę.
P.S. Miło, że pozostał w dobrych rękach i na forum |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2010, 14:17
|
|
|
się dziś dowiem, ma m i to i to...
auto będzie się lakierowało i będzie na sprzedaż... |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 24-11-2010, 14:19
|
|
|
za ile tym razem |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:08
|
|
|
Najpierw przekaźnik daje prunda do ECU, a potem ECU steruje przekaźnikiem pompę paliwową i czujniki, więc może być i to i to... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-11-2010, 08:06
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Krzyżak, a to nie jest przypadkiem na odwrót, że ten przekaźnik daje prąd na elektronikę w tym sterownik? |
nie jest - na pewno
przekaźnik główny zasila m.in. pompę paliwa, układ zapłonowy i 100 innych rzeczy |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2010, 09:54
|
|
|
ani jedno ani drugie...dalej sobie ''pyka''...
Ale wydaje mi się że niedomaga siakiś system security - ma to ktoś w europejczyku?...
to jakieś prymitywne immo czy co?
[ Dodano: 17-01-2011, 17:40 ]
pompa paliwa robiła ten bałagan pomimo że podawała paliwo... |
|
|
|
 |
|