Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] 2.0 - nie odpala???
Autor Wiadomość
autoR
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2010, 15:03   [E33A 2.0] 2.0 - nie odpala???

Witam,
A pojawił mi się taki problem wczoraj z wieczora, że nie mogę drania odpalić.
Pod maską 2.0 benzyna. Wcześniej kilka razy na zimnym jakiś przekaźnik "terkotał" mi w okolicy schowka co objawiało się szaleństwem obrotomierza i niechęcią do jazdy(szarpanie).
Bagatelizowałem ten problem ponieważ trwało to chilę i przechodziło - tylko kilka razy w przeciągu 3-4 miesięcy.
W przeciągu 2 ostatnich tygodni dwa razy były problemy z odpaleniem - ''terkotało'' sobie i wtedy zapomnij o odpaleniu. Kilka razy kluczyk w stacyjce w prawo i w lewo i problem znikał - odpalał.
Od wczoraj ''terkocze'' czasami, czasami nie lecz już nie chce ze mną rozmawiać...
Co obstawiacie?
To pytanie dotyczy jakby było zwykłe 2.0.

A tak naprawdę mamy 2.0 turbo pod maską(VR4)i do tych objawów dołączę brak wyświetlania na zegarach doładowania - jest to kilka poziomych diod zapalających się do połowy w chwili przekręcenia kluczyka - teraz się już nie zapalają...
Przez pewiem moment zapalały się wszystkie(druga połowa również) lecz wtedy odpalał na chwilę i cichł...
Wiem, leniwy jestem, powinienem sam lecz czasu niewiele a być może ktoś coś rzuci ciekawego w temacie...
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 24-11-2010, 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-11-2010, 17:15   

Ten przekaźnik o którym piszesz, to chyba przekaźnik od pompy paliwowej.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
autoR
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2010, 17:35   

Też tak myślę, taki drań w metalowej obudowie?tak?
lecz nie pyka mi ta diodowa kontrolka doładowania na zegarach...
 
 
Zysiuu 
Mitsumaniak
02353/KMM


Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-11-2010, 17:59   

Nie wiem jak w VR4 ale w moim e33a pompa paliwa nie jest elektryczna.
W tamtym miejscu może tak jak napisałeś "terkotać" sterownik wtrysku.
Na forum była o nim mowa, nie wiem co się dzieje jak się kompletnie zepsuje, ja go wymieniłem jak zaczął hałasować. ;)
_________________
"..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.." :D

Mój Galant
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 23-11-2010, 22:08   

O ile mnie pamięć nie myli, jest to przekaźnik główny zasilania sterownika czy coś w tym stylu, w każdym bądź razie bez niego auto nie pojedzie.
Nowy w zakupie jest dość drogi, więc trzeba szukać używki, nie wiem tylko czy są zamienne, ale może podejdzie od zwykłego galanta lub GTi.
Chyba nawet był gdzieś kiedyś temat na tym forum o tym przekaźniku...

P.S.
Nie udało się sprzedać galanta, czy to jego następca?
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2010, 22:20   

a może komputer padł? - w E3 były wylewające kondensatory elektrolityczne
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-11-2010, 00:08   

Pewnie główny przekaźnik :D Od 2.0 SOHC nie podejdzie na pewno. Być może GTi albo Eclipse 2.0 16V.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
autoR
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2010, 01:21   

Właśnie akcja z diodami skłania mnie do podmiany ECU - przekaźnik nie powinien mieć wpływu na diodki na zegarach - na dziwne ich działanie - raz nic ,raz połowa a innego razu świecą się wszystkie podczas odpalania...
ale i podmienimy przekaźniki - mam od Colta turbo - powinien podejść...

nie Mitsu Vr4 ten sam, się turla - turbo zdechło lecz mam następne :mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-11-2010, 07:12   

ECU właśnie steruje przekaźnikiem głównym - jak sobie pstryka bez sensu, to najczęściej z powodu kompa właśnie
osobiście raz spotkałem się, że przekaźnik główny padł
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 24-11-2010, 13:58   

Krzyżak, a to nie jest przypadkiem na odwrót, że ten przekaźnik daje prąd na elektronikę w tym sterownik? Bo mi się wydaje, że właśnie tak jest, jeszcze nie zaglądałem w schematy, ale czym on miałby niby sterować? Zawsze jak przekręcam kluczyk na zapłon to słyszę "pyk"z tamtej strony, czyli przekaźnik zaskakuje i sterownik działa... na 90% jestem tego pewien, ale narazie nie mam dostępu do schematów więc 10% pozostawiam na pomyłkę.

P.S. Miło, że pozostał w dobrych rękach i na forum ;)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
autoR
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2010, 14:17   

się dziś dowiem, ma m i to i to...
auto będzie się lakierowało i będzie na sprzedaż...
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 24-11-2010, 14:19   

za ile tym razem :P
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-11-2010, 22:08   

Najpierw przekaźnik daje prunda do ECU, a potem ECU steruje przekaźnikiem pompę paliwową i czujniki, więc może być i to i to...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-11-2010, 08:06   

mitsu_pl napisał/a:
Krzyżak, a to nie jest przypadkiem na odwrót, że ten przekaźnik daje prąd na elektronikę w tym sterownik?

nie jest - na pewno :)
przekaźnik główny zasila m.in. pompę paliwa, układ zapłonowy i 100 innych rzeczy :)
 
 
autoR
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2010, 09:54   

ani jedno ani drugie...dalej sobie ''pyka''...
Ale wydaje mi się że niedomaga siakiś system security - ma to ktoś w europejczyku?...
to jakieś prymitywne immo czy co?

[ Dodano: 17-01-2011, 17:40 ]
pompa paliwa robiła ten bałagan pomimo że podawała paliwo...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.