ECU, brak ssania |
Autor |
Wiadomość |
krecik921
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 12 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 01-12-2010, 19:17 ECU, brak ssania
|
|
|
Witam, mam pytanie czy da sie samemu wymienić kompa w Cari 1,8 16v GLX ? A powodem tej wymiany jest brak ssania, krokowiec i przepustnica wyczyszczone więc zostaje ECU |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-12-2010, 21:07
|
|
|
krecik921 napisał/a: | powodem tej wymiany jest brak ssania, krokowiec i przepustnica wyczyszczone więc zostaje ECU | Niekoniecznie. Jest jeszcze 2 pinowy czujnik temperatury, który uruchamia ssanie, tzn. zwieksza dawkę paliwa na zimnym silniku, przez co rosną obroty. Można go sprawdzić. |
|
|
|
 |
KarolG
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 01-12-2010, 23:28
|
|
|
mam podobny problem.. A gdzie ten czujnik się znajduje?? |
_________________ XXX |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-12-2010, 07:39
|
|
|
Nie wiem gdzie jest w tym silniku, ale pewnie jak w każdym będzie w okolicach czujnika 1 pinowego odpowiadającego za wskazania wskaźnika na desce rozdzielczej. 1 pinowy jest wkręcony w kolektor ssący, a ten 2 pinowy w głowicę z boku. Często po przeciwnej stronie rozrządu.
[ Dodano: 02-12-2010, 07:46 ]
Zaznaczony w czerwonej ramce. |
|
|
|
 |
krecik921
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 12 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 02-12-2010, 20:38
|
|
|
A jak ten czujnik sprawdzić ? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 02-12-2010, 21:18
|
|
|
omomierzem |
|
|
|
 |
krecik921
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 12 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 07-12-2010, 09:32
|
|
|
Wymieniłem zapobiegawczo ten czujnik i samochód odpala troche szybciej, ale nadal nie ma wolnych obrotów gdy jest zimny. Co jeszcze może być uszkodzone? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-12-2010, 20:24
|
|
|
Regulacja przepustnicy krok po kroku zrobiona? |
|
|
|
 |
krecik921
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 12 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 08-12-2010, 21:38
|
|
|
Krok po kroku tzn ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-12-2010, 15:25
|
|
|
Zgodnie z service manual'em. |
|
|
|
 |
krecik921
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 12 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 31-12-2010, 14:56
|
|
|
dawno tu nie zaglądałem bo Cari jeżdziła po mechanikach i jakoś zaden nic specjalnego nie zrobił. A teraz mam kilka pytań Jakie powinno być ciśnienie na cylindrach ? Czy ma ktoś ewentualnie na zbyciu sprawny silniczek bo w moim teoretycznie po prostu od gazu skonczyła sie głowica, ewentualnie czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co z tym fantem zrobić ?
I jeszcze jedna sprawa, wyczytałem na forum że to może być przekaźnik od pompy paliwa, rozkręciłem co trzeba i: 1. u mnie przekaźnik od pompy i od zapłonu są w jednej obudowie i mają jedną kostkę 2. jeśli dobrze wszystko pomierzyłem to nie ma zasilania na przekaźnik od zapłonu ( o dziwo samochód jak odpalii sie zagrzeje chodzi normalnie) co mogło sie sypnąć że to nie działa, bo powoli już zaczyna mi brakowac sił do tego samochodu
No i sie udało naprawić ;D po ogłoszeniu bankructwa postanowiłem sam coś zrobić z tym fantem i okazało sie że wystarczyło wyregulować zawory i samochód chodzi o niebo lepiej |
|
|
|
 |
|