Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ECU, brak ssania
Autor Wiadomość
krecik921 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Bolesławiec
  Wysłany: 01-12-2010, 19:17   ECU, brak ssania

Witam, mam pytanie czy da sie samemu wymienić kompa w Cari 1,8 16v GLX ? A powodem tej wymiany jest brak ssania, krokowiec i przepustnica wyczyszczone więc zostaje ECU
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-12-2010, 21:07   

krecik921 napisał/a:
powodem tej wymiany jest brak ssania, krokowiec i przepustnica wyczyszczone więc zostaje ECU
Niekoniecznie. Jest jeszcze 2 pinowy czujnik temperatury, który uruchamia ssanie, tzn. zwieksza dawkę paliwa na zimnym silniku, przez co rosną obroty. Można go sprawdzić.
 
 
KarolG 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Łęczna
Wysłany: 01-12-2010, 23:28   

mam podobny problem.. A gdzie ten czujnik się znajduje??
_________________
XXX
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-12-2010, 07:39   

Nie wiem gdzie jest w tym silniku, ale pewnie jak w każdym będzie w okolicach czujnika 1 pinowego odpowiadającego za wskazania wskaźnika na desce rozdzielczej. 1 pinowy jest wkręcony w kolektor ssący, a ten 2 pinowy w głowicę z boku. Często po przeciwnej stronie rozrządu.

[ Dodano: 02-12-2010, 07:46 ]

Zaznaczony w czerwonej ramce.
 
 
krecik921 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 02-12-2010, 20:38   

A jak ten czujnik sprawdzić ?
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 02-12-2010, 21:18   

omomierzem
 
 
 
krecik921 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 07-12-2010, 09:32   

Wymieniłem zapobiegawczo ten czujnik i samochód odpala troche szybciej, ale nadal nie ma wolnych obrotów gdy jest zimny. Co jeszcze może być uszkodzone?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-12-2010, 20:24   

Regulacja przepustnicy krok po kroku zrobiona?
 
 
krecik921 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 08-12-2010, 21:38   

Krok po kroku tzn ?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-12-2010, 15:25   

Zgodnie z service manual'em.
 
 
krecik921 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 31-12-2010, 14:56   

dawno tu nie zaglądałem bo Cari jeżdziła po mechanikach i jakoś zaden nic specjalnego nie zrobił. A teraz mam kilka pytań :) Jakie powinno być ciśnienie na cylindrach ? Czy ma ktoś ewentualnie na zbyciu sprawny silniczek bo w moim teoretycznie po prostu od gazu skonczyła sie głowica, ewentualnie czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co z tym fantem zrobić ?

I jeszcze jedna sprawa, wyczytałem na forum że to może być przekaźnik od pompy paliwa, rozkręciłem co trzeba i: 1. u mnie przekaźnik od pompy i od zapłonu są w jednej obudowie i mają jedną kostkę 2. jeśli dobrze wszystko pomierzyłem to nie ma zasilania na przekaźnik od zapłonu ( o dziwo samochód jak odpalii sie zagrzeje chodzi normalnie) co mogło sie sypnąć że to nie działa, bo powoli już zaczyna mi brakowac sił do tego samochodu

No i sie udało naprawić ;D po ogłoszeniu bankructwa postanowiłem sam coś zrobić z tym fantem i okazało sie że wystarczyło wyregulować zawory i samochód chodzi o niebo lepiej ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.