Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukanie przy nawiewie kabiny
Autor Wiadomość
magumil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-12-2010, 15:18   Stukanie przy nawiewie kabiny

Witam.
Mam następujący problem.
Po uruchomieniu silnika w aucie w kabinie a konkretnie pod schowkiem zaczyna coś pukać. Nie wiem co to jest, ale stuka tak ok. 3/sek. Nawiewy działają normalnie ale to stukanie jest strasznie denerwujące. Po włączeniu obiegu wewnętrznego powietrza to coś przestaje stukać. Tylko, że przy takiej pogodzie po 5min. wszystkie szyby są zaparowane, więc wyłączam obieg wewn. żeby odparowało ale te skuki dalej denerwują. Po rozgrzaniu się samochodu i kabiny stuki się zmiejszają, aż w końcu przestaje stukać. Zauważyłem też, że jeżeli już na rozgrzanym samochodzie delikatnie wcisnę przełącznik do obiegu wewn. (tak, że ledwo pali się na nim dioda) i tak samo powoli go puszczę to przestanie pukać.
Nie wiem czym to może być spowodowane, może ktoś miał podobny problem i wie jak sobie z nim poradzić. Nie wiem czy walnął włącznik do obiegu wewnętrznego czy coś innego - jakiś silniczek albo inne ustrojstwo spod schowka.
Proszę o jakieś porady.
Pozdrawiam.
 
 
Markus6 
Forumowicz


Auto: Volvo V70 II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 142
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-12-2010, 22:08   

Miałem podobny problem masz uszkodzony mechanizm załączania obiegu powietrza, a konkretnie to na pewno wyłamane ząbki na trybie w tym mechanizmie, dość częsta usterka, dla pocieszenia na allegro są nie drogo i także w dziale od volvo bo były w nich montowane
_________________
S7
 
 
 
magumil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-12-2010, 11:12   

Dzięki kolego za pomoc.
Czyli cos takiego muszę szukać:
Kod:
http://allegro.pl/sterownik-nawiewu-mitsubishi-galant-97-02-i1312553505.html
??
Oczywiście do swojego rocznika.
 
 
Markus6 
Forumowicz


Auto: Volvo V70 II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 142
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-12-2010, 16:38   

tak pozycja 2 i 3 na zdjęciu, poszukaj w Volvo ja znalazłem taniej: http://moto.allegro.pl/li...96&string=volvo , http://moto.allegro.pl/vo...1308573450.html to jest oryginał mitsubishi montowany w volvo.

Dla upewnienia się zdemontuj kieszeń schowka, odkręć ten mechanizm, otworz go i zobacz w jakim stanie jest
 
 
 
magumil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-02-2012, 10:27   

Odświeżam temat...
W końcu postanowiłem zająć się tym pykającym mechanizmem.
Złożyłem schowek i moim oczom ukazał się taki widok. Na dotyk sprawdziłem, że pykanie odbywa się w tej białej obudowie po prawej stronie.
Jak rozumiem ją muszę zdemontować i otworzyć żeby potwierdzić wyłamane ząbki?


Jak się najlepiej do tego zabrać. Na początek widzę, że muszę odkręcić schowek oraz metalową listwę mocującą schowek.
A co potem? Jest jakiś dobry dostęp?
Pomoże ktoś?
http://imageshack.us/phot...00/1095447.jpg/


PS

Poszukałem trochę i znalazłem takie coś:
Allegro
Wentylator jest z wersji 2l 16v ale nr wentylatora, czyli 971 jest taki sam jak u mnie.
Myślicie, że będzie pasować?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-02-2012, 12:37   

magumil napisał/a:
Myślicie, że będzie pasować?
Moim zdaniem jeśli nr części się zgadzają to musi pasować.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-02-2012, 12:58   

Zależy jakie to stukanie, możliwe, że wciągnęło do wentylatora jakiś liść czy coś podobnego i o to zaczepia wentylator i stąd jakieś dźwięki.
 
 
magumil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-02-2012, 14:17   

plecho1 napisał/a:
Zależy jakie to stukanie

Stuka tylko przy wyłączonym obiegu wewnętrznym. Po włączeniu przestaje cykać - ale wiadomo, szyby zaczynają parować.

[ Dodano: 19-02-2012, 17:34 ]
W końcu się zabrałem za to cykanie. Ściągnąłem schowek, odkręciłem również jego górną część i oczom moim ukazał się mechanizm.
Przykręcony jest na 3 śrubki + jedna śrubka trzymająca ramię prowadzące.
Zdemontowałem mechanizm, otworzyłem i faktycznie 2 ząbki z jednej zębatki były wyłamane. Przekręciłem trochę wyłamaną zębatkę tak aby nie stykała się z zębatką niebieską na żadnym z obrotów i złożyłem całość ponownie.
Złożyłem całość w samochodzie i działa. Co prawda cyka na włączonym obiegu wewnętrznym ale to już nie ma znaczenia bo na takim w końcu nie będę jeździł.
Wszystko zajęło może 30 minut.
Radość, że coś się samemu zrobiło we własnym samochodzie - BEZCENNA.
Dzięki Panowie za pomoc!!!

Docelowo muszę kupić mechanizm żeby wyeliminować w 100% stukanie, bo podejrzewam, że kwestią czasu jest wyłamanie się kolejnych ząbków.
 
 
kicip 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VII 2.0 137KM AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 3
Skąd: skątowni
Wysłany: 12-09-2017, 16:53   

Witam wszystkich,

Czy dysponuje ktoś fotorelacją naprawy/mógłby podzielić się szczegółowym opisem naprawy?
Czy silniczek np. z tej aukcji http://allegro.pl/silnicz...47.html#thumb/2 będzie pasował do Galanta VII 2.0 z 1996r.?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-09-2017, 20:52   

kicip, musisz porównać numer MRxxxxxx ze swojego silniczka i tego na aukcji. Jeśli są te same to pasuje na 100% od nowszego modelu.
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 16-10-2017, 23:13   

Jeżeli chodzi o silniczek zmiany obiegu, to można go uratować (teoretycznie). Da się to rozebrać i sprawdzić co jest uszkodzone. W przypadku, gdy tylko na tej większej zębatce brakuje max 3 ząbki, to można ją obrócić tak, że uszkodzone miejsce będzie poza zakresem działania. Patent sprawdzony, a poza tym było chyba gdzieś dawno temu o tym.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
kicip 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VII 2.0 137KM AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 3
Skąd: skątowni
Wysłany: 20-01-2018, 08:50   

Trochę czasu minęło - wykorzystałem patent areksz121 - rozebrałem, przesunąłem to kółko (1 ząbek ścięty), złożyłem i od kilku miesięcy spokój :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.