Stukanie przy nawiewie kabiny |
Autor |
Wiadomość |
magumil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-12-2010, 15:18 Stukanie przy nawiewie kabiny
|
|
|
Witam.
Mam następujący problem.
Po uruchomieniu silnika w aucie w kabinie a konkretnie pod schowkiem zaczyna coś pukać. Nie wiem co to jest, ale stuka tak ok. 3/sek. Nawiewy działają normalnie ale to stukanie jest strasznie denerwujące. Po włączeniu obiegu wewnętrznego powietrza to coś przestaje stukać. Tylko, że przy takiej pogodzie po 5min. wszystkie szyby są zaparowane, więc wyłączam obieg wewn. żeby odparowało ale te skuki dalej denerwują. Po rozgrzaniu się samochodu i kabiny stuki się zmiejszają, aż w końcu przestaje stukać. Zauważyłem też, że jeżeli już na rozgrzanym samochodzie delikatnie wcisnę przełącznik do obiegu wewn. (tak, że ledwo pali się na nim dioda) i tak samo powoli go puszczę to przestanie pukać.
Nie wiem czym to może być spowodowane, może ktoś miał podobny problem i wie jak sobie z nim poradzić. Nie wiem czy walnął włącznik do obiegu wewnętrznego czy coś innego - jakiś silniczek albo inne ustrojstwo spod schowka.
Proszę o jakieś porady.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Markus6
Forumowicz

Auto: Volvo V70 II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 142 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-12-2010, 22:08
|
|
|
Miałem podobny problem masz uszkodzony mechanizm załączania obiegu powietrza, a konkretnie to na pewno wyłamane ząbki na trybie w tym mechanizmie, dość częsta usterka, dla pocieszenia na allegro są nie drogo i także w dziale od volvo bo były w nich montowane |
_________________ S7  |
|
|
|
 |
magumil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-12-2010, 11:12
|
|
|
Dzięki kolego za pomoc.
Czyli cos takiego muszę szukać:
Kod: | http://allegro.pl/sterownik-nawiewu-mitsubishi-galant-97-02-i1312553505.html | ??
Oczywiście do swojego rocznika. |
|
|
|
 |
Markus6
Forumowicz

Auto: Volvo V70 II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 142 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
magumil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-02-2012, 10:27
|
|
|
Odświeżam temat...
W końcu postanowiłem zająć się tym pykającym mechanizmem.
Złożyłem schowek i moim oczom ukazał się taki widok. Na dotyk sprawdziłem, że pykanie odbywa się w tej białej obudowie po prawej stronie.
Jak rozumiem ją muszę zdemontować i otworzyć żeby potwierdzić wyłamane ząbki?
Jak się najlepiej do tego zabrać. Na początek widzę, że muszę odkręcić schowek oraz metalową listwę mocującą schowek.
A co potem? Jest jakiś dobry dostęp?
Pomoże ktoś?
http://imageshack.us/phot...00/1095447.jpg/
PS
Poszukałem trochę i znalazłem takie coś:
Allegro
Wentylator jest z wersji 2l 16v ale nr wentylatora, czyli 971 jest taki sam jak u mnie.
Myślicie, że będzie pasować? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-02-2012, 12:37
|
|
|
magumil napisał/a: | Myślicie, że będzie pasować? | Moim zdaniem jeśli nr części się zgadzają to musi pasować. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-02-2012, 12:58
|
|
|
Zależy jakie to stukanie, możliwe, że wciągnęło do wentylatora jakiś liść czy coś podobnego i o to zaczepia wentylator i stąd jakieś dźwięki. |
|
|
|
 |
magumil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-02-2012, 14:17
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Zależy jakie to stukanie |
Stuka tylko przy wyłączonym obiegu wewnętrznym. Po włączeniu przestaje cykać - ale wiadomo, szyby zaczynają parować.
[ Dodano: 19-02-2012, 17:34 ]
W końcu się zabrałem za to cykanie. Ściągnąłem schowek, odkręciłem również jego górną część i oczom moim ukazał się mechanizm.
Przykręcony jest na 3 śrubki + jedna śrubka trzymająca ramię prowadzące.
Zdemontowałem mechanizm, otworzyłem i faktycznie 2 ząbki z jednej zębatki były wyłamane. Przekręciłem trochę wyłamaną zębatkę tak aby nie stykała się z zębatką niebieską na żadnym z obrotów i złożyłem całość ponownie.
Złożyłem całość w samochodzie i działa. Co prawda cyka na włączonym obiegu wewnętrznym ale to już nie ma znaczenia bo na takim w końcu nie będę jeździł.
Wszystko zajęło może 30 minut.
Radość, że coś się samemu zrobiło we własnym samochodzie - BEZCENNA.
Dzięki Panowie za pomoc!!!
Docelowo muszę kupić mechanizm żeby wyeliminować w 100% stukanie, bo podejrzewam, że kwestią czasu jest wyłamanie się kolejnych ząbków. |
|
|
|
 |
kicip
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VII 2.0 137KM AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017 Posty: 3 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 12-09-2017, 16:53
|
|
|
Witam wszystkich,
Czy dysponuje ktoś fotorelacją naprawy/mógłby podzielić się szczegółowym opisem naprawy?
Czy silniczek np. z tej aukcji http://allegro.pl/silnicz...47.html#thumb/2 będzie pasował do Galanta VII 2.0 z 1996r.? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-09-2017, 20:52
|
|
|
kicip, musisz porównać numer MRxxxxxx ze swojego silniczka i tego na aukcji. Jeśli są te same to pasuje na 100% od nowszego modelu. |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 16-10-2017, 23:13
|
|
|
Jeżeli chodzi o silniczek zmiany obiegu, to można go uratować (teoretycznie). Da się to rozebrać i sprawdzić co jest uszkodzone. W przypadku, gdy tylko na tej większej zębatce brakuje max 3 ząbki, to można ją obrócić tak, że uszkodzone miejsce będzie poza zakresem działania. Patent sprawdzony, a poza tym było chyba gdzieś dawno temu o tym. |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
kicip
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VII 2.0 137KM AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017 Posty: 3 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-01-2018, 08:50
|
|
|
Trochę czasu minęło - wykorzystałem patent areksz121 - rozebrałem, przesunąłem to kółko (1 ząbek ścięty), złożyłem i od kilku miesięcy spokój |
|
|
|
 |
|