Czym diagnozować Lancera ? |
Autor |
Wiadomość |
drheniek30
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 2 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 02-12-2010, 17:01 Czym diagnozować Lancera ?
|
|
|
Witam.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Sportbacka 1.5
Należę do ludzi, którzy lubią wiedzieć "co w trawie piszczy"
Czy ktoś z użytkowników forum podlączał swojego miśka do kompa (nie mówię o podłączaniu w ASO) i może powiedzić jakiego sprzętu użyć?? |
Ostatnio zmieniony przez tyku 19-02-2016, 11:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukas43
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 14-12-2010, 00:13
|
|
|
Na zdrowy rozum standard ODB i pokrewne, po coś w końcu powstał. EOBD jest to wersja OBD-II wymagane w Europie od roku 2003 dla Diesli, a od 2001 dla samochodów z silnikiem benzynowym. Więc mając odpowiedni kabelek, pewne informacje są do odczytania bez żadnej łaski w oparciu o jakieś darmowe programy.
Swoją drogą, większość tunerów się chwali że chipuje diesle w mitsu przez ODB2 wiec na pewno nie ma większych czary mary przy tym.
P.S.
Tak mnie to zaciekawiło, że znalazłem coś so cię nazywa elm237. |
|
|
|
 |
maddob
Mitsumaniak

Auto: LANCER SPORTBACK CY3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 86 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-03-2011, 17:34
|
|
|
Ja używam do diagnozowania MIŚKA - LAUNCH X431 DIAGUN - bardzo dobrze "hula" po japończykach i nie tylko. Wersja oprogramowania w LAUNCH'u obsługuje auta z 2010 rokiem włącznie... ma bardzo dobra funkcjonalność wiele funkcji pokrywających się z urządzeniem serwisowym MUT-3 Dobry też jest, dość prosty skaner błedów MITSUBISHI Professional Tool M608... Gdyby ktoś potrzebował szczegółowe info to zapraszam na GG lub PW.
[ Dodano: 21-03-2011, 17:41 ]
sylb napisał/a: | P.S.
Tak mnie to zaciekawiło, że znalazłem coś so cię nazywa elm237. |
jeśli kupisz dobrej jakości ELM'a ( ELM 327 ) to ok... gorzej jeśli trafisz na sprzedawcę, który ściąga z ChRL najtańszy sort sprzetu... wtedy moga byc nie lada problemy... sam handluję z chińczykami sprzętem diagnostycznym więc coś już o tym wiem |
_________________ nie ma aut awaryjnych... są tylko nieumiejętnie eksploatowane |
|
|
|
 |
lukas1
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 337 Skąd: Z domu
|
Wysłany: 22-03-2011, 09:36
|
|
|
mam pytanie co daje to urzadzenie, tylko diagnozuje czy tez pomaga w regulacji pracy silnika itp |
_________________ Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki |
|
|
|
 |
maddob
Mitsumaniak

Auto: LANCER SPORTBACK CY3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 86 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-03-2011, 10:40
|
|
|
lukas1 napisał/a: | mam pytanie co daje to urzadzenie, tylko diagnozuje czy tez pomaga w regulacji pracy silnika itp |
zależy o które urządzenie pytasz. Diagun ma pełną obsługę łacznie z kodowaniem nowych modułów i aktywowaniem funkcji, np. aktywowanie halogenów zapewne nie robi wszystkiego co MUT, bo wiadomo urządzenie uniwersalne nigdny nie zastąpi urządzenia dedykowanego konkretnej marce. Pozostałe urządzenia to raczej testery diagnostyczne, którymi odczytasz i skasujesz kody błędów oraz odczytasz parametry bieżace... ELM327, potrzebuje do pracy komputera ( laptopa ), M608 jest urządzniem samodzielnym z wyświetlaczem graficznym, monochromatycznym na którym widzisz dane diagnostyczne... |
_________________ nie ma aut awaryjnych... są tylko nieumiejętnie eksploatowane |
|
|
|
 |
jan1994
Mitsumaniak 02505/KMM
Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-04-2011, 10:08
|
|
|
Czy ktoś z Was testował ten program ? |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16-04-2011, 19:06
|
|
|
maddob napisz proszę, którym urządzeniem można skasować inspekcję (przegląd) po wymianie oleju? Takie za 3 czy 6 kafli odpadają, takie za parę stówek wchodzą w grę. Myślę oczywiście o okresie po upływie gwarancji. Czy ów elm (zakładam, że trochę lepszy niż najtańszy) pozwoli na taka operację? Żadne mody/przeprogramowania i inne takie mnie nie interesują, jedynie kasowanie inspekcji i odczyt błędów, ew. podpięcie do innego samochodu (żona ma matiza, siostra toyotę aygo) itp. w podobnym celu - tj. odczyt błędów. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-04-2011, 19:52
|
|
|
mazin napisał/a: | maddob napisz proszę, którym urządzeniem można skasować inspekcję (przegląd) po wymianie oleju? |
Najlepszym urządzeniem do kasowania inspekcji są drzwi kierowcy
Otwierasz drzwi i bez wkładania kluczyka naciskasz "INFO" aż pojawi się zakładka serwisu. Wtedy przytrzymujesz "INFO" aż pojawi się pytanie o skasowaniu inspekcji Dodaje następny czaso-kilkometro-okres. U mnie jest to 6 miesięcy i 7500 mil |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16-04-2011, 19:59
|
|
|
jaca71 napisał/a: | mazin napisał/a: | maddob napisz proszę, którym urządzeniem można skasować inspekcję (przegląd) po wymianie oleju? |
Najlepszym urządzeniem do kasowania inspekcji są drzwi kierowcy
Otwierasz drzwi i bez wkładania kluczyka naciskasz "INFO" aż pojawi się zakładka serwisu. Wtedy przytrzymujesz "INFO" aż pojawi się pytanie o skasowaniu inspekcji Dodaje następny czaso-kilkometro-okres. U mnie jest to 6 miesięcy i 7500 mil |
O kurczę, i w europejczykach też to działa? Jeśli tak, to zaczynam coraz bardziej lubić MMC |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 16-04-2011, 21:15
|
|
|
mazin napisał/a: | jaca71 napisał/a: | mazin napisał/a: | maddob napisz proszę, którym urządzeniem można skasować inspekcję (przegląd) po wymianie oleju? |
Najlepszym urządzeniem do kasowania inspekcji są drzwi kierowcy
Otwierasz drzwi i bez wkładania kluczyka naciskasz "INFO" aż pojawi się zakładka serwisu. Wtedy przytrzymujesz "INFO" aż pojawi się pytanie o skasowaniu inspekcji Dodaje następny czaso-kilkometro-okres. U mnie jest to 6 miesięcy i 7500 mil |
O kurczę, i w europejczykach też to działa? Jeśli tak, to zaczynam coraz bardziej lubić MMC | W europeiskich Outlanderach i wydaje mi się że w takowych Lancerkach to nie dziala. Owszem mona wybrac nastepny okres, ale komputer dodaje dodatkowy limit km do poprzedniego. Tak więc na zamiat 12 miesięcy i 20kkm wyskakuje 12 miesięcy i 35kkm albo 40kkm. Dziwne to ale testowalem wszystkie ustawienia europeiskie i za cholerę ni moglem ustawić poprawnego następnego okresu. Zaznaczam, że dotyczy to wyłącznie wersji europeiskich. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-04-2011, 00:19
|
|
|
mitsu00, Tak to działa jak reagujesz na pierwszy komunikat o inspekcji - około 2 tygodni przed terminem. Jak wytrzymasz te dwa tygodnie to info dalej się pojawia ale... czas i kilometry/mile do przeglądu się zerują i wtedy po opisanej wcześniej procedurze pojawia się tylko 6 miesięcy i 7500 mil |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 17-04-2011, 12:10
|
|
|
jaca71 napisał/a: | mitsu00, Tak to działa jak reagujesz na pierwszy komunikat o inspekcji - około 2 tygodni przed terminem. Jak wytrzymasz te dwa tygodnie to info dalej się pojawia ale... czas i kilometry/mile do przeglądu się zerują i wtedy po opisanej wcześniej procedurze pojawia się tylko 6 miesięcy i 7500 mil | twoją argumentację byłbym w stanie zaakceptować jesli sprawdzałbys na wersji europejskiej. nadal jednak twierdzę że w europejczykach to nie działa. Sprawdzałem bowiem aż przebieg dojdzie do w moim przypadku 100kkm i to samo.... Trzeba manualnie w MUT III ustawić. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-04-2011, 13:00
|
|
|
mitsu00, Ale Ty tez masz pomerdanego miska Z tego co kiedyś czytałem na forum to właśnie w Twoim Outku komputer zachowywał się inaczej niż u innych
Ale nawet jakby w europejczykach działało to tak jak piszesz to cel osiągnięty - brak komunikatu o inspekcji przy każdym uruchamianiu |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
|