Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czym diagnozować Lancera ?
Autor Wiadomość
drheniek30 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 2
Skąd: Nysa
  Wysłany: 02-12-2010, 17:01   Czym diagnozować Lancera ?

Witam.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Sportbacka 1.5
Należę do ludzi, którzy lubią wiedzieć "co w trawie piszczy" :lol:
Czy ktoś z użytkowników forum podlączał swojego miśka do kompa (nie mówię o podłączaniu w ASO) i może powiedzić jakiego sprzętu użyć??
Ostatnio zmieniony przez tyku 19-02-2016, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukas43 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-12-2010, 21:51   

CarmanScan bardzo dobrze radzi sobie z Miśkiem :-)

http://www.cjr.pl/Diagnos...PL/Default.aspx

W ASO w wawie podpięcie pod kompa 139 zł !!!
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-12-2010, 06:57   

http://forum.mitsumaniaki...4d1e363b#789402
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 14-12-2010, 00:13   

Na zdrowy rozum standard ODB i pokrewne, po coś w końcu powstał. EOBD jest to wersja OBD-II wymagane w Europie od roku 2003 dla Diesli, a od 2001 dla samochodów z silnikiem benzynowym. Więc mając odpowiedni kabelek, pewne informacje są do odczytania bez żadnej łaski w oparciu o jakieś darmowe programy.
Swoją drogą, większość tunerów się chwali że chipuje diesle w mitsu przez ODB2 wiec na pewno nie ma większych czary mary przy tym.

P.S.
Tak mnie to zaciekawiło, że znalazłem coś so cię nazywa elm237.
 
 
maddob 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SPORTBACK CY3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-03-2011, 17:34   

Ja używam do diagnozowania MIŚKA - LAUNCH X431 DIAGUN - bardzo dobrze "hula" po japończykach i nie tylko. Wersja oprogramowania w LAUNCH'u obsługuje auta z 2010 rokiem włącznie... ma bardzo dobra funkcjonalność wiele funkcji pokrywających się z urządzeniem serwisowym MUT-3 :) Dobry też jest, dość prosty skaner błedów MITSUBISHI Professional Tool M608... Gdyby ktoś potrzebował szczegółowe info to zapraszam na GG lub PW.

[ Dodano: 21-03-2011, 17:41 ]
sylb napisał/a:
P.S.
Tak mnie to zaciekawiło, że znalazłem coś so cię nazywa elm237.


jeśli kupisz dobrej jakości ELM'a ( ELM 327 ) to ok... gorzej jeśli trafisz na sprzedawcę, który ściąga z ChRL najtańszy sort sprzetu... wtedy moga byc nie lada problemy... sam handluję z chińczykami sprzętem diagnostycznym więc coś już o tym wiem :)
_________________
nie ma aut awaryjnych... są tylko nieumiejętnie eksploatowane
 
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 22-03-2011, 09:36   

mam pytanie co daje to urzadzenie, tylko diagnozuje czy tez pomaga w regulacji pracy silnika itp
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
maddob 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SPORTBACK CY3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-03-2011, 10:40   

lukas1 napisał/a:
mam pytanie co daje to urzadzenie, tylko diagnozuje czy tez pomaga w regulacji pracy silnika itp


zależy o które urządzenie pytasz. Diagun ma pełną obsługę łacznie z kodowaniem nowych modułów i aktywowaniem funkcji, np. aktywowanie halogenów :) zapewne nie robi wszystkiego co MUT, bo wiadomo urządzenie uniwersalne nigdny nie zastąpi urządzenia dedykowanego konkretnej marce. Pozostałe urządzenia to raczej testery diagnostyczne, którymi odczytasz i skasujesz kody błędów oraz odczytasz parametry bieżace... ELM327, potrzebuje do pracy komputera ( laptopa ), M608 jest urządzniem samodzielnym z wyświetlaczem graficznym, monochromatycznym na którym widzisz dane diagnostyczne...
_________________
nie ma aut awaryjnych... są tylko nieumiejętnie eksploatowane
 
 
 
jan1994 
Mitsumaniak
02505/KMM

Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 339
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-04-2011, 10:08   

Czy ktoś z Was testował ten program ?
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16-04-2011, 19:06   

maddob napisz proszę, którym urządzeniem można skasować inspekcję (przegląd) po wymianie oleju? Takie za 3 czy 6 kafli odpadają, takie za parę stówek wchodzą w grę. Myślę oczywiście o okresie po upływie gwarancji. Czy ów elm (zakładam, że trochę lepszy niż najtańszy) pozwoli na taka operację? Żadne mody/przeprogramowania i inne takie mnie nie interesują, jedynie kasowanie inspekcji i odczyt błędów, ew. podpięcie do innego samochodu (żona ma matiza, siostra toyotę aygo) itp. w podobnym celu - tj. odczyt błędów.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-04-2011, 19:52   

mazin napisał/a:
maddob napisz proszę, którym urządzeniem można skasować inspekcję (przegląd) po wymianie oleju?

Najlepszym urządzeniem do kasowania inspekcji są drzwi kierowcy :P
Otwierasz drzwi i bez wkładania kluczyka naciskasz "INFO" aż pojawi się zakładka serwisu. Wtedy przytrzymujesz "INFO" aż pojawi się pytanie o skasowaniu inspekcji ;) Dodaje następny czaso-kilkometro-okres. U mnie jest to 6 miesięcy i 7500 mil :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16-04-2011, 19:59   

jaca71 napisał/a:
mazin napisał/a:
maddob napisz proszę, którym urządzeniem można skasować inspekcję (przegląd) po wymianie oleju?

Najlepszym urządzeniem do kasowania inspekcji są drzwi kierowcy :P
Otwierasz drzwi i bez wkładania kluczyka naciskasz "INFO" aż pojawi się zakładka serwisu. Wtedy przytrzymujesz "INFO" aż pojawi się pytanie o skasowaniu inspekcji ;) Dodaje następny czaso-kilkometro-okres. U mnie jest to 6 miesięcy i 7500 mil :P


O kurczę, i w europejczykach też to działa? Jeśli tak, to zaczynam coraz bardziej lubić MMC ;-)
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 16-04-2011, 21:15   

mazin napisał/a:
jaca71 napisał/a:
mazin napisał/a:
maddob napisz proszę, którym urządzeniem można skasować inspekcję (przegląd) po wymianie oleju?

Najlepszym urządzeniem do kasowania inspekcji są drzwi kierowcy :P
Otwierasz drzwi i bez wkładania kluczyka naciskasz "INFO" aż pojawi się zakładka serwisu. Wtedy przytrzymujesz "INFO" aż pojawi się pytanie o skasowaniu inspekcji ;) Dodaje następny czaso-kilkometro-okres. U mnie jest to 6 miesięcy i 7500 mil :P


O kurczę, i w europejczykach też to działa? Jeśli tak, to zaczynam coraz bardziej lubić MMC ;-)
W europeiskich Outlanderach i wydaje mi się że w takowych Lancerkach to nie dziala. Owszem mona wybrac nastepny okres, ale komputer dodaje dodatkowy limit km do poprzedniego. Tak więc na zamiat 12 miesięcy i 20kkm wyskakuje 12 miesięcy i 35kkm albo 40kkm. Dziwne to ale testowalem wszystkie ustawienia europeiskie i za cholerę ni moglem ustawić poprawnego następnego okresu. Zaznaczam, że dotyczy to wyłącznie wersji europeiskich.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-04-2011, 00:19   

mitsu00, Tak to działa jak reagujesz na pierwszy komunikat o inspekcji - około 2 tygodni przed terminem. Jak wytrzymasz te dwa tygodnie to info dalej się pojawia ale... czas i kilometry/mile do przeglądu się zerują i wtedy po opisanej wcześniej procedurze pojawia się tylko 6 miesięcy i 7500 mil :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 17-04-2011, 12:10   

jaca71 napisał/a:
mitsu00, Tak to działa jak reagujesz na pierwszy komunikat o inspekcji - około 2 tygodni przed terminem. Jak wytrzymasz te dwa tygodnie to info dalej się pojawia ale... czas i kilometry/mile do przeglądu się zerują i wtedy po opisanej wcześniej procedurze pojawia się tylko 6 miesięcy i 7500 mil :P
twoją argumentację byłbym w stanie zaakceptować jesli sprawdzałbys na wersji europejskiej. nadal jednak twierdzę że w europejczykach to nie działa. Sprawdzałem bowiem aż przebieg dojdzie do w moim przypadku 100kkm i to samo.... Trzeba manualnie w MUT III ustawić.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-04-2011, 13:00   

mitsu00, Ale Ty tez masz pomerdanego miska ;) Z tego co kiedyś czytałem na forum to właśnie w Twoim Outku komputer zachowywał się inaczej niż u innych :P
Ale nawet jakby w europejczykach działało to tak jak piszesz to cel osiągnięty - brak komunikatu o inspekcji przy każdym uruchamianiu :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.