| 
		[E32A 1.8] Kilka pytań od nowego użytkownika | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Zysiuu  		  
		 
         Mitsumaniak 02353/KMM
  
  
                  Auto: Galant E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-01-2011, 14:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bo jak sam mówisz masz odłączone przewodu sterujące EGR'em    | 
             
						
				_________________ "..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.."   
 
 
Mój Galant
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pyra20  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant 91r. e32a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-01-2011, 17:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czyli olać sprawę i nie ruszać tego, jak jest zepsute to jest dobrze tak ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-01-2011, 18:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zatkaj tylko te dziury w ułamanych końcówkach i tyle - tak, żeby przewody podciśnienia były szczelne
 
będziesz miał sytuację, w której EGR pracuje jakby silnik był gorący - czyli 99% czasu silnika    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pyra20  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant 91r. e32a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-01-2011, 20:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak zaleje to jakimś klejem ew. zatkam to sylikonem którego używałem do uszczelki to będzie git ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-01-2011, 07:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               silikon się nie trzyma plastiku a to są rurki plastikowe
 
klej - np. poxipol - będzie OK, ważne by wytrzymał temp. powyżej 80 st. C | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pyra20  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant 91r. e32a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2011, 17:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kolejne porcje pytań bo mam małe problemy:
 
 
1. Odpalam samochód, jest zimno, po 4km wskazówka prawie w pionie i tam już zostaje cały czas, jak się zagrzeje to na postoju jest 900rpm. Przejeżdżam 20km, zatrzymuje się na światłach, temp w pionie, samochód na biegu jałowym a samochód trzyma cały czas 1200 rmp. Po wyłączeniu i włączaniu silnika znów jest 900 ale po jakimś czasie znów się zawiesza na 1200. Co to jest i gdzie szukam przyczyny ?
 
 
2. Przy wlewie paliwa dziś wyczułem że pachnie dosyć intensywnie paliwem. Wydaje mi się że wcześniej tego nie było. Czy to jest normalne ? co to może być ?
 
 
Nie wiem czy to istotne ale chyba wzrosło spalanie. Po zatankowaniu do pełna, przejechałem 620km i mam już wskazówkę na rezerwie. 95% trasa, maksymalnie 95km/h, biegi zmieniam w zakresie 2-3tys obrotów. Co to trochę dużo wychodzi w szczególności że jeżdżę bardzo spokojnie. Tylko dwie osoby, praktycznie bez bagażu, droga kiepska to jadę nawet wolniej bo i cały czas teren zabudowany. Niby zima i pali więcej ale nawet jak zostanie na rezerwie 10l to wychodzi prawie 9l/100km. 
 
 
[ Dodano: 03-02-2011, 12:46 ]
 
Może ktoś polecić jakieś kable zapłonowe bo moje są mega spękane i pasuje je wymienić.
 
Jaki olej polecacie zalać ? teraz jest jakiś mineralny 10w-40. Wchodzi ponad 4l z tego co znalazłem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zysiuu  		  
		 
         Mitsumaniak 02353/KMM
  
  
                  Auto: Galant E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-02-2011, 16:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. Sprawdź błędy i może spróbuj wyregulować obroty według opisu na stronie Krzyzaka.
 
 
2. Nie powinno tak raczej być, może po prostu polałeś gdzieś przy tankowaniu   , bądź nieszczelny korek.
 
 
3. Co do kabli to nie wiem jakie są najlepsze, nawet nie wiem jakie mam u siebie.
 
 
4. Ja zalałem Mobila Super 2000 x1, 10w40. Szału nie ma. | 
             
						
				_________________ "..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.."   
 
 
Mój Galant
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-02-2011, 23:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pisalem na gg co o tym myślę. A olej stosuję mobil 5w50, kable ngk niebieskie. Co prawda od e33, ale pasują. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pyra20  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant 91r. e32a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-02-2011, 09:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a warto w tak starym samochodzie bawić się płukanke silnika i zalewanie półsyntentyka ? czy zalać minerala i niech jeździ te 8-10tyś ?
 
 
http://allegro.pl/przewod...1434388340.html
 
te kable podejdą ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-02-2011, 13:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Warto zalać półsyntetyka nawet bez płukania i i tak wymieniać co 10 tys. | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pyra20  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant 91r. e32a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-02-2011, 15:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a nie wpłynie to na większy wyciek oleju gdzieś tam w okolicach rozrządu ? Z tego co pisał Krzyżak to są tam jakieś "uszczelki" z których może cieknąć i u mnie cała obudowa od rozrządu jest wyciapana. Może pytanie głupie ale trzeba zapytać żeby się nauczyć ; p
 
Na 5l to półsyntetyk wyjdzie z 20zł więcej to taka różnice przeboleje jak ma być lepiej dla silnika    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-02-2011, 20:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jak nie bierze oleju, to zalej pełen syntetyk - zrobiłem tak i silnik pracuje dużo lepiej
 
ba - wcześniej mineralnego ubywało ok. szkalnkę (1/4 litra) na 7500 km a teraz syntetyk nic nie ubywa, półsyntetyka też nie ubywało | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2011, 00:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pyra20, jak masz gdzieś wyciek, to będzie dalej wyciekać - trochę więcej prawdopodobnie, ale silnik będzie zadowolony jak będzie miał poprawną ilość oleju zawsze. | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pyra20  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant 91r. e32a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2011, 13:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | rozbierać i wymieniać cały rozrząd + wymienić te "uszczelki" to już kilkaset złotych, a ja nie wiem czy czasem autkiem nie pojeżdżę do wakacji i skończy się z nim moja przygoda, poprostu nie chce pchać kasy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2011, 18:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pyra20 napisał/a: | 	 		  | ja nie wiem czy czasem autkiem nie pojeżdżę do wakacji | 	  
 
12 lat temu też tak myślałem   
 
ale spox - każdy ma inne priorytety i cele... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |