[EA6A/W 2.0TD] Pęknięta głowica TD |
Autor |
Wiadomość |
galantfanradom
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 kombi2002r.AVANCE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 376 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-01-2011, 19:05
|
|
|
Głowica była na próbie u magika od głowic. Podobno pękła na płaszczu wody i nic się z tym nie da zrobić! |
_________________ od 10.2009 - 01.08.2012 Galant 2.0TD kombi 98r.
od 08.05.2012 Galant Avance 2.5 V6 kombi 02r.
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 19:07
|
|
|
Powiem Ci, że słaby fachowiec musi być. Znam dobre miejsce od głowic, tylko daleko od Ciebie troszkę. Jak zainteresowany jesteś to PW. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
galantfanradom
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 kombi2002r.AVANCE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 376 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-01-2011, 18:25
|
|
|
Dziś głowica pojechała do następnego majstra od regeneracji i spawania. Jutro lub w piątek będę wiedział czy da się głowicę pospawać! Jak nie będę musiał szukać drugiej! (ciekawe gdzie gdyż nigdzie nie ma! ) |
|
|
|
 |
PabloProvencano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-09-2013, 15:00 [EA6A/W 2.0TD] Głowica
|
|
|
potrzebuje pomocy przy głowicy do galanta 2.0 td wersja po lifcie 2001. głowica jest pęknieta i nie nadaje sie do naprawy. prosze o podpowiedzi gdzie mozna takową znalezc szukam wszesxzie na allegro nei ma na innych stronach tez nigdzie nie moge znalezc. prosze kontakt albo na maila albo na GG |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
|
|
|
 |
kaleto1233
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 30 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 15-09-2013, 12:13
|
|
|
Hmm kiedy mi pękła głowica w Galancie w dieslu nie mogłem wrzucic glowicy z poprzedniego modelu z powodu vacu pompy czy jakoś tak, gdyż w moim galu (97r kombi) ta pompa znajdowała się w głowicy zaś w starszej wersji było ulokowana jakoś inaczej. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 18-09-2013, 14:21
|
|
|
kaleto1233, chybataniej i proście będzie zrobić swapa na v6..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
kaleto1233
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 30 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 18-09-2013, 14:34
|
|
|
W swoim 2.0TD glowice spawałem nastepnie go sprzedałem, aktualnie posiadam juz 2.5 V6 i dochodze do wniosku że już na początku powinienem kupic właśnie v6:D |
|
|
|
 |
adam434
Nowy Forumowicz
Auto: galant td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2015 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2015, 13:03 [EA6A/W 2.0TD] Pęknięta glowica TD
|
|
|
Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu czytam to forum. Wiele razy wpisy pomogły znaleźć i usunąć drobne usterki.
Ale do rzeczy.
Od jakiegoś roku posiadam galanta 2.0 TD. Początkowo szukałem 2,5V6, ale względy finansowe zaważyły i zakupiłem tego nieszczęsnego diesla. Czytałem różne opinie na temat tego auta, ale łudziłem się, że racje mają Ci którzy go chwalą... Początkowo nie wierzyłem, że diesel może palić 9l ON i mieć dynamikę skody fabii 1.2. Miałem okazję jeździć trochę vagowymi dieslami i byłem przekonany, że tutaj będzie podobnie.
Kierowany sercem (i rozumem - diesl mało pali itd, 4 cylidnry) kupiłem Galanta TD. Poza wyglądem rozczarowało mnie w tym aucie wszystko... a przede wszystkim silnik. Zawieszenie ok- wymieniłem tylko jeden wahacz z przodu.
Spalanie w Warszawie to ok 9 litrów. Latem z klimą i więcej. Niby momentu jest ponad 200Nm, ale zakres obortów krótki, więc przyśpieszenie na poziomie fabii 1.2. Jedynie przy większych prędkościach bardziej elastyczny od fabii.
Auto w świetnym stanie- przebieg 220 kkm - myślę że prawdziwy. W sumie nie sprawiało większych problemów ale do czasu. W sierpniu pojechałem do Niemiec. Na autostradzie go trochę mocniej przegoniłem- były i odcinki gdzie jechałem 180km/h. W drodze powrotnej zaczęły się problemy. Silnik się grzał.
Gdy jechałem wolniej było trochę lepiej. Po powrocie wizyta u mechanika- diagnoza wstepna uszczelka pod głowicą. Zostawiłem galanta na naprawę, ale po tygodniu dostaję telefon, że głowica jest pęknięta- czyli usterka typowa dla tego modelu o ktorej zreszta czytalem.
Głowica poszła do napawy- po kilku probach naprawy wrocila do mnie. Niestety zaden inny warsztat nie chcial sie nawet podjac proby reanimacji tej glowicy. Szukalem uzywki- nie dosc ze cenily sie wysoko to jeszcze ciezko bylo znalezc. Potrzebowalem na szybko auta, wiec kupilem drugie- oczywiscie galanta
Tym razem wbrew obawo kupilem V6 z LPG, ktorym jezdze do dzisiaj. Galant przezimowal u mechanika, ale musze zdecydowac co dalej z tym zlomem.
Mechanik niedawno dzwonil, ze namierzyl glowice w dobrym stanie za 1500zl. Do tego oryginalna uszczelka, szpilki, pasek rozrzadu i robocnizna. Lacznie wyjdzie w okolicach 3,5-4k. Teraz zastanawiam sie nad tym co zrobic z autem.
Sprzedac je na czesci jak stoi czy naprawic i sprzedac? Obawiam sie ze bardziej bedzie sie oplacalo sprzedac go na czesci. I tak juz utopilem sporo kasy na to auto i nie chcialbym utopic wiecej. Wiem ze strace, ale chcialbym sie go pozbyc jak najszybciej poki ubezpieczenie jest wazne.
Galant z 2000 roku po lifcie, felgi alu 16 cali, korozja lekka na jednym nadkolu z tylu. Mial malowane drzwi prawe i blotnik przedni. Poza tym stan bardzo dobry.
Mam klienta na calosc za 3k tak jak stoi.
Czy sprzedajac na czesci uda sie wyciagnac wiecej?
Nie wiem o czym myslalem biorac tego diesla. W sumie przez rok jezdzil po PL ok, poki nie wjechal na autostrade :/ Teraz gdy jezdze V6 pluję sobie w brodę ze kupilem tego nieszczesnego TD. Ale najwiekszym paradoksem calej tej sytuacji jest fakt- ze w glebi duszy ciesze sie, ze ten diesel sie popsul... a wiecie czemu? Bo nadal bym nim jezdzil obawiajac sie kosztow utrzymania v6 (robie ok 40kkm rocznie). Okazuje sie, ze poki co v6 z lpg wychodzi o wiele taniej, a w dodatku nie musze rozkladac zagla podczas wyprzedzania i słuchać tego grzechotania pod maską.
Może ktoś stał przed podobnym dylematem i coś podpowie. Pozdrawiam forumowiczów! |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-02-2015, 14:27
|
|
|
Ja byłem bardziej uparty i po dwóch głowicach i wale korbowym pozbyłem się klekota.....
Jak ktoś daje 3 000 zł - bierz i podpisuj umowę, że wie co bierze |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
adam434
Nowy Forumowicz
Auto: galant td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2015 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2015, 22:10
|
|
|
Chyba tak zrobię i z głowy.
Gdyby ten silnik chociaż przyzwoicie jeździł. A on ani osiągów, ani kultury pracy ani ekonomii... |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
Majeczek180
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,0 gls td 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 3 Skąd: Skulsk
|
Wysłany: 06-03-2016, 14:56 Pęknięcia w glowicy
|
|
|
Witam jestem nowy na forum jak również od niedawna posiadam Galanta mam następujący problem dostaje mi się woda do oleju.
Wczoraj poskładalem że znajomym głowice po wymianie rozrządu wszystkich pasków i uszczelki pod głowicą. Mam następujące pytanie czy ma ktoś jakiś pomysł może cudowny nad rozwiązaniem tego problemu albo proszę o kontakt kto by dysponował taka głowica. I zastanawiam się jak można kupić taką używana głowice żeby nie przywiesc drugiej uszkodzonej. Za wszelkie propozycje i doradzanie bardzo dziękuję. Dodam tylko że szukam głowicy do Galanta 2,0 td gls 90 km z 1998 roku. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 08-03-2016, 13:20
|
|
|
Dawales te do naprawy? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 08-03-2016, 15:01
|
|
|
Majeczek180 napisał/a: | Wczoraj poskładalem że znajomym głowice po wymianie rozrządu wszystkich pasków i uszczelki pod głowicą. |
Śruby były wymieniane ? dokręcane z odpowiednim Nm ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|