Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne czy normalne zachowanie klimy?
Autor Wiadomość
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-12-2010, 13:03   

jaca71 napisał/a:
Tak się składa że wilgoć z powietrza zazwyczaj w zimie leży na ziemi jako coś koloru białego :P


jaca71 plisssssssssss!!

pytanie:
zima temp -5 na zwen. klima oczywiscie nie dziala ale jest wlaczona i wowczas odparowuje szybciej niz na "wylacvzonej" kontrolce klimy. Why?

macior poruszyl przy okazji istotna sprawe, ze zima wnosimy do samochodu wiecej wilgoci niz wiosna czy jesienia, szczegolnie jak sie jest posiadaczem dywanikow materialowych a nie gomowych.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-12-2010, 13:11   

jac napisał/a:

pytanie:
zima temp -5 na zwen. klima oczywiscie nie dziala ale jest wlaczona i wowczas odparowuje szybciej niz na "wylacvzonej" kontrolce klimy. Why?


Rozwiązania są 2:
- tak się tylko wydaje
- możliwe że program przy włączonej śnieżynce inaczej działa np. zwiększając prędkość obrotową wentylatora.

A co do wilgoci to jaca71 ma rację. W powietrzu jej nie ma więc nawet wnosząc ją do samochodu czy taka "zalęgnięta" w wykładzinach i dywanikach może być skutecznie odparowana przez powietrze ogrzane z zewnątrz (bo ono jest bardzo suche). Swoją drogą co prawda przeważnie garażuje auto ale ona w garażu też nie wysycha (pomimo gumowych dywaników) więc zacząłem jeździć na nawiewie skierowanym na nogi i polecam bardzo szybko wykładzina i wilgoć z wycieraczki odparowała.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-12-2010, 16:49   

jac, Proponuję budowę domu i dogłębne zapoznanie się z tematem wilgoci, wentylacji, rekuperacji i klimatyzacji tegoż. Nagle wszystko stanie się jasne.

[ Dodano: 31-12-2010, 17:10 ]
Cytat:
Swoją drogą co prawda przeważnie garażuje auto ale ona w garażu też nie wysycha (pomimo gumowych dywaników) więc zacząłem jeździć na nawiewie skierowanym na nogi i polecam bardzo szybko wykładzina i wilgoć z wycieraczki odparowała.

Ja całą zimę jeżdżę z nawiewem podzielonym szyba-nogi :)
Co do dywaników od czasku kiedy przekonałęm się do welurowych w zimie nie mam problemów z:
1. Lodowiskiem
2. Jeziorkiem
3. Zamarzniętą od środka szybą po słonecznym dniu i mroźnej nocy
4. Bardzo parującymi szybami.

jac,
Jeszcze raz: przy mrozie powietrze jest mroźne (nie da się go już bardziej schłodzić) jest suche (nie da się go bardziej osuszyć) to po co sprężarka ma chodzić?
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Janek_W 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-01-2011, 23:27   

jaca71 napisał/a:
przy mrozie powietrze jest mroźne (nie da się go już bardziej schłodzić) jest suche (nie da się go bardziej osuszyć) to po co sprężarka ma chodzić?


No właśnie, mam podobne zdanie bo wynika do ze zdroworozsądkowego myślenia i wykresu Moliera.

Ale zauważyłem, że nawet przy ujemnych temperaturach kiedy włączone mam osuszanie szyby spod maski słychać co jakiś czas charakterystyczne "pyknięcie" włączającej się klimatyzacji. Więc skoro sprężarka nie ma prawa włączać się na mrozie to co to za odgłos?

W poprzednim aucie którym jeździłem (Volvo 850) było identycznie, tam nawet odczuwalny był spadek obrotów spowodowany obciążeniem silnika przez klimatyzacje.
 
 
berladi 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 137
Skąd: KCH
Wysłany: 27-01-2011, 11:38   

Witam.Zaznaczę,że klimę mam ustawioną na sterowanie ręczne(instrukcja 5-11,"Indywidualizacja nastawy nawiewu" oraz "Indywidualizacja przełącznika klimatyzacji")).Mnie też intryguje co robi klima w zimie.Otóż gdy nastawię nawiew na szybę to pomimo wyłączonej "śnieżynki"następuje jej załączenie,przy powrocie,np na nawiew na nogi,gaśnie.Nie interesuje mnie system sterowania,bo tak go sobie ustawiłem(i dla mnie jest wygodniejszy),ale sprawa domyślnego włączenia klimy przy nadmuchu na szybę(czy tego chcę czy nie).W instrukcji dość mętnie to wytłumaczono,ale przeczy to trochę teorii o niedziałaniu klimy w niskich temperaturach.Chyba że układ schładzania oraz układ osuszania to niezależne układy w jednym urządzeniu.Proszę mądrzejszych o wyjaśnienie tego w prosty sposób.
_________________

 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-01-2011, 12:07   

berladi, ale stwierdzasz zalaczenie po diodzie czy po rzeczywistym zalaczeniu...
bo dioda zawsze zalacza sie przy puszczeniu nawiewu na szybe, a sprezarka juz nie zawsze, co widac po predkosci odparowywania... i zgadzam sie z Jaca ze zalezy to na 99% od temperatury powietrza na zewnatrz...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
berladi 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 137
Skąd: KCH
Wysłany: 27-01-2011, 12:25   

Po diodzie na pewno,ale też po sposobie odparowywania szyb.Z "diodą" następuje to szybko i skutecznie,bez "diody" trwa to dłużej i nawet po odparowaniu w kątach szyb pozostają resztki pary.Jeżdżąc w ten sposób po paru kilometrach znowu mam parę na szybie.Natomiast z "diodą" po odparowaniu mogę wyłączyć klimę(diodę) i dalszą podróż odbywać bez problemów.
Nie twierdzę że działa cała klima(schładzanie)ale może powietrze idzie przez jakiś osuszacz.
Poza tym,jeżeli jadę z włączoną "diodą",nawiew ustawiony na nogi i szybę i zadana temperatura powiedzmy 22 st.to zanim układ osiągnie temperaturę,to na szybę leci powietrze chłodne,a na nogi ciepłe(szyby nie zachodzą parą).Gdy diodę wyłączę na szybę i na nogi leci powietrze o tej samej temperaturze(na szybach pojawia się delikatna mgiełka).
_________________

 
 
grzes 
Mitsumaniak
nawschod

Auto: OIII2WD, był Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 122
Skąd: Jasło
Wysłany: 27-01-2011, 16:57   

U mnie identycznie (mam manualną klimę), z włączoną "diodą" i takimi samymi pozostałymi ustawieniami przednia szyba mniej "paruje", także w zimie, więc na pewno coś się zmienia w działaniu nawiewów.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-01-2011, 17:25   

U mnie manualna klima na dodatek amerykańska ;) zawsze jest włączona gdy pokrętło wyboru nawiewu chociaż trochę zahacza o ikonkę szyby. Co gorsza w przeciwieństwie do wersji europejskiej nie sygnalizuje tego diodką :( Jako że w okresie jesienno zimowym zawsze jeżdżę z ustawieniem nawiewu nogi i szyba lub sama szyba to klima jest załączona non stop. Dzięki temu nauczyłem się wyłapywać subtelny moment kiedy sprężarka działa lub kiedy nie działa (potwierdzam że nawet gdy nie działa spod maski słychać charakterystyczne dźwięki zasprzęglania sie sprężarki). Mało tego przez ostatnie zimowe miesiące często jeździłem z pełnym ładunkiem czyli pięć osób. Powyżej ~5C szyby tylne nie parują, poniżej przednie i przednie-boczne są suche, tylne-boczne i tylna zaparowane. Dla mnie jest to wystarczający dowód na działanie/niedziałanie klimy.

to tylce co chciałem na krótko napisać ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-01-2011, 14:16   

jaca71 napisał/a:
Powyżej ~5C szyby tylne nie parują, poniżej przednie i przednie-boczne są suche, tylne-boczne i tylna zaparowane. Dla mnie jest to wystarczający dowód na działanie/niedziałanie klimy.


dlatego tez po raz kolejny zadam pytanie dlaczego ponizej zera kiedy klima/sprezarka nie powinna dzialac - ale jest wlaczona (diodka na pokretle swieci), szyby odparowuja sie szybciej? To sa przyklady poparte obserwacjami!!!

ps. do kolegi jaca71, tylko prosze nie mow mi jak poprzednio zebym zbudowal dom i nie odwoluj do literatury fachowej o wymianie ciepla :shock: poniewaz, dom juz dawno zbudowalem a kwestie wspomniane wyzej powierzylem fachowcowi :P .
Jednak jak jest zimno to mi szyby paruja bez klimy a z wlaczona klima juz nie. Co wiecej ostatnio myslalem ze moze szyba jest brudna (od wewnatrz) i pucowalem ja z 15 min, troszke pomoglo. Dlatego tez klimatyzacji nie wylaczam wogole, a czy ona (sprezarka) dziala czy nie to generalnie mam w nosie :mrgreen:
 
 
berladi 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 137
Skąd: KCH
Wysłany: 29-01-2011, 14:46   

Witam.Jak już wyżej zaznaczyłem(a pokrywa się to z obserwacjami innych kolegów),coś nie do końca z tym nie działaniem klimy w zimie.
Jak w takim razie zachować i utrzymać regularne uruchamianie klimy w celach konserwacyjnych raz na tydzień(instrukcja oraz rady fachowców).Załóżmy że zima długa i mroźna. :wink:
_________________

 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-01-2011, 20:06   

jac, Pytanie pomocnicze:
Obieg zamknięty czy otwarty?
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-01-2011, 20:54   

obiegu zamknietego uzywam tylko i wlacznie kiedy rano musze "odskrobac" szyby (w "ladku' nie mam garazu ;-( ), wtedy wszystkie pokretla ustawiam na max, po oczyszczeniu szyb i wejsciu do auta obieg wewn. zostaje wylaczony. Nigdy nie jezdze z wlaczonym obiegiem wewn.

dodam tylko ze szyby paruja na potege podczas deszczowej pogody, co w zasadzie jest rzecza normalna ale w poprzedniej Avensis tego nie mialem.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-01-2011, 21:20   

a ja chyba wymyśliłem rozwiązanie zagadki :) U mnie w instrukcji amerykańskiej są rysunki pokazujące dystrybucję powietrza w zależności od ustawienia kierunku nawiewu. Przy samej szybie część powietrza kierowane jest w kratki na desce. Możliwe że gdy święci się dioda A/C całe powietrze kierowane jest tylko na szybę.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-01-2011, 21:37   

ma to sens, bo np. w ustawieniu kierunku nawiewu na auto, wieksza czesc powietrza idzie na nogi a reszta chyba na szybe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.