Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] Przeciągnięcie radia na nowo
Autor Wiadomość
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2011, 10:11   [CAxA] Przeciągnięcie radia na nowo

Witam,
pomyślałem że mój problem może się przydać też innym (a raczej nie problem tylko jego rozwiązanie).
Mam jakiś dziwny problem z elektryką w samochodzie. Jedną z usterek jest niedziałające radia. W różnych tematach pisałem i każdy radził aby pociągnąć je jeszcze raz.

Czy był by ktoś tak uprzejmy aby wspomóc mnie w teorii, ale jak najdokładniej. Mile widziane zdjęcia lub chociaz szczegułowe opisy. Na forum często pojawia się ten motyw jednak brak konkretnego rozwiązania (może tylko ja jestem taki głupi). Tak czy inaczej sądzę że komuś się to też kiedyś przyda, stąd osobny temat (ja takiego nie znalazłem).

Mi osobiście niezależy na tym, aby radio było wpięte w stacyjke (żeby zapłon je wyłanczał itd). Niech poprostu w bezpieczny sposób działa.


Moja myśl przewodnia jest taka aby, podciągnąć przewody bezpośrednio od akumulatora. Po drodze zabezpieczyć je bezpiecznikiem (pytanie jakim??).
Myślałem nad tym, aby jeden przewód podpiąć do klemy dodatniej drugi do ujemnej (czy takie coś ma rację bytu).
Nie umiem też zidentyfikować gdzie podopinać je w kostkę, ale zrobię zdjęcie moich kostek i może ktoś mi podpowie.

Proszę o pomoc z tej kwestii.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
Ostatnio zmieniony przez karolgt 10-02-2011, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 27-01-2011, 12:02   

Chciałbym Ci pomóc jednak z elektroniką się nie za bardzo lubimy :(
A z drugiej strony dodam pytanie jedno bo aż mi szkoda radia i chciałbym zmienić jego załączanie. Zapewne to jeden kabelek.
**Otóż włącza się automatycznie gdy przekręcam na zapłon. Radio zacyna odpalać, ja w tym czasie zwalniam immobilizer. Po czym uruchamiam engine, co restartuje znów radio. W efekcie zdąży się odpalić, zagra jedną nutę i znów wyłącza i włącza. Czy da się łatwo na kostce "odpiąć" załączanie radia przy zapłonie lub w ogóle wyłączyć auto start?
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 27-01-2011, 12:04   

Na plusie bezpiecznik 10A, który podpinasz do kostki z radia do czerwonego i czarnego. Jeśli chcesz mieć radio po stacyjce to to oryginalne +12V po zapłonie jest na żółtym kablu.

[ Dodano: 27-01-2011, 12:07 ]
Havoc, wyciągnij radio i zapnij żółty kabel w kostce do czerwonego na stałe. Radio będzie działało niezależnie od klucza i będziesz mógł je włączyć kiedy ci się podoba. Minus - jak zapomnisz wyłączyć radia i pójdziesz do domu to padnie akumulator :P
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2011, 12:10   

londolut napisał/a:
Na plusie bezpiecznik 10A, który podpinasz do kostki z radia do czerwonego i czarnego. Jeśli chcesz mieć radio po stacyjce to to oryginalne +12V po zapłonie jest na żółtym kablu.

Nie zależy mi na tym aby radio było przez stacyjkę. Tylko jedna ale, czy jesli podłączę tak jak pisałem to gdy radio jest wyłączone (i panel wyjęty - nic nie świeci) to mocno żreć akumulatora raczej nie powinno? Zresztą u mnie zawsze chyba tak było, stacyjka jest pominięta.

I jeszcze jedno, czyli mój pomysł że pociągnięciem kabli od akumulatra plus od plusa minus od minusa (a gdzi minus w kostce siedzi??) jest ok?

Jakich przewodów najlepiej użyć, czy to ma jakieś znaczenie??
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 27-01-2011, 12:15   

Jak omijasz stacyjkę to w kostce ISO z radia zapinasz plus do czerwonego i żółtego. Czarny to masa :) Pomysł z podpinaniem kabli do aku jest ok bo nie odczujesz spadków napięcia przy głośniejszym słuchaniu.

Przewody daj 2,5-4mm kwadrat. To starczy.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 27-01-2011, 12:53   

londolut napisał/a:
Na plusie bezpiecznik 10A

A dlaczego konkretnie taki? Najlepiej taki jaki masz oryginalnie w radiu (jak słabe to może mieć nawet mniej) lub jeśli zasilasz wiele urzadzeń - suma ich zabezpieczeń.
Z tego co wiem bezpiecznik najlepiej jak najbliżej źródła zasilania (akumulator)- nie dalej niż 30cm od plusowej klemy.
londolut napisał/a:
daj 2,5-4mm kwadrat

Grubość oryginalnych przewodów jest duuuuuużo mniejsza i działa;], ale fakt jak już robić to porządnie, może później będziesz chciał to zasilanie rozdzielić.
tttwm napisał/a:
to mocno żreć akumulatora raczej nie powinno?

Nie będzie, bez obaw
tttwm napisał/a:
czyli mój pomysł że pociągnięciem kabli od akumulatra plus od plusa minus od minusa (a gdzi minus w kostce siedzi??) jest ok?

Najlepsza opcja ;-) dodałbym jeszcze do londoluta mniej zakłóceń z instalacji elektrycznej samochodu.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 27-01-2011, 13:00   

idas napisał/a:
A dlaczego konkretnie taki?
90% radioodtwarzaczy samochodowych ma 10A bezpieczniki. Oryginalna instalacja też ma 10A.
idas napisał/a:
Grubość oryginalnych przewodów jest duuuuuużo mniejsza i działa;]
Ale przygasa radio i miga lampa jak słuchasz głośno.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2011, 13:04   

W sobotę zrobię szczegułowe zdjęcia tych kostek bo mam tle tam przewodów że nie wiem co jest od czego, to może mi podpowiecie. Coś było tam chyba kombinowane.
A jeszcze takie pytanie, gdzieś kiedyś mi śmigło, ale nie mogę teraz znaleźć. Jaką drogą najlepiej przedostać się z komory silnika do kabiny?? I w komorze silnika jak puścić kabel żeby jak najmniej przeszkadzał, macie może jakąś sprawdzoną drogę. Sorry że pytam o takie banały, ale może kiedyś już to robiliście i macie gotowe odpowiedzi.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 27-01-2011, 13:06   

londolut napisał/a:
Ale przygasa radio i miga lampa jak słuchasz głośno.

Możliwe, że masz rację, bo u mnie końcówki mocy w radiu nie działają (mam wzmacniacz).

tttwm tu masz opis kostki iso:

Co do drogi przewodu to po stronie pasażera poniżej schowka jest "dziurka" i tamtędy można ciągnąć, jak nie to przewiercić (też najlepiej w tamtym miejscu). Później już banał za konsole środkową pociągnąć.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 27-01-2011, 13:50   

londolut napisał/a:

Havoc, wyciągnij radio i zapnij żółty kabel w kostce do czerwonego na stałe. Radio będzie działało niezależnie od klucza i będziesz mógł je włączyć kiedy ci się podoba. Minus - jak zapomnisz wyłączyć radia i pójdziesz do domu to padnie akumulator :P

A gdybym wypiął w ogóle żółty? Nawiązując do powyższego schematu kostki ISO.
Yellow- zasilanie z aku
Red- zasilanie po stacyjce

Czy można tak zrobić? Znaczy tak, efekty sprawdzę sam. Powiedzcie tylko czy się nic nie spali :D Tak mi się rzuciło na myśl, że gdyby nie reagował na zasilanie z aku to dopiero zapłon silnika by je uruchamiał.
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-01-2011, 14:09   

Wszystko zależy od radia, kiedyś w starym blaupunkcie dało się odpalić radio bez tego sterującego ale radio grało tak tylko godzinę.
Ale najlepiej zrób tak:
Według schematu z tego linku:
http://elektron.pol.lubli...ble/isoshop.htm
przecinasz przewód idący do pinu 4 (podtrzymanie) w części A (część zasilająca) i podłączasz odciętą część, tę od strony radia do kabla idącego do pinu 7 (zasilanie) też w części A.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 27-01-2011, 14:48   

Havoc napisał/a:
Czy można tak zrobić? Znaczy tak, efekty sprawdzę sam. Powiedzcie tylko czy się nic nie spali :D

Nie musisz sprawdzać-nie będzie działało;P ale spalić się nie spali;P Jak chcesz na stałe (działa bez stacyjki) to oba kable żółty i czerwony idące na radio muszą być podłączone do stałego 12 V.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 27-01-2011, 14:58   

No właśnie nie chcę na stałe. Chcę aby włączało sie po odpaleniu silnika a nie już przekręceniu kluczyka na zapłon ;) No ale domyślam się z Waszych postów że nie da rady tak? :(
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 27-01-2011, 15:04   

Havoc napisał/a:
Chcę aby włączało sie po odpaleniu silnika a nie już przekręceniu kluczyka na zapłon ;)
:shock: :shock: :shock:
a po co tak? Zapewne się da, jakimś stycznikiem załączanym sygnałem od działających czujników. Tylko po co Ci to to nie wiem;]
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 27-01-2011, 17:28   

Pisałem w pierwszym swoim poscie.
[w skrócie] - mam immobilizer i zanim odpalam auto musze zaplon zalaczyc, 10sek. trzymania glupiej pastylki przy diodzie w czasie ktorych radio zaczyna grac 2-3 sekundy, po czym odpalenie silnika i ponowne wylaczenie/wlaczenie radia. Wkurza mnie to po prostu bo w koncu mi zdechnie ono albo karta pamieci przez ilosc odczytow i odlaczen zasilania.
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.